Gå til innhold

Hvilken sjokolade er den beste - og den verste?


lingua franca

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Forundret.. skrev:

Vanskelig for det finnes jo mange favoritter.. Troika er skikkelig snadder til tross for at det er Nidar! Synes ikke så mye om Nidar sjokolade bortsett fra Troika og Jule/ Påskemarsipan, men ikke det som kommer i pose for det har sånn Nidartørrmelksmak usj. Freias melkesjokolade er jo best når det kommer til melkesjokolade men den må være kald. Noe av det verste som finnes må være de sjokoladene som kommer i nett til jul og påske som selges på Nille europris osv.

Det er jeg enig i. Sånn sjokolade som er i sjokoladekalendre også. Smaker liksom gammelt og ekkelt. Skal være rimelig desp for å spise dem :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er samme greiene i kalendere og i sånne julefigurer o.l. Skikkelig crap!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Nei nei nei!

den beste er walters mandler.

den verste er de der fylte twistbitene med banan. 

Enig i at banan-twist er grusomt. Men den verste i Twist må være den der franske. Sjokolade utenpå og noe hvitt, seigt kliss inni. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig bare rot i innlegget mitt som ble til to, beklager :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten - all sjokolade med lakris i smaker helt forferdelig. Lakris er helt OK i seg selv, men kombinasjonen av lakris og sjokolade er rett og slett hinsides fæl. Hvem i all verden fant på noe så motbydelig? :sprettoy:

Jeg har sinnssykt lyst på sjokolade nå... :fnise: Åpenbart ikke en med lakris da :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Girl

Er så glad for at det er så mange som hater de twistsjokoladene med banan, for da får jeg alle for meg selv! :fnise: De med aprikos er også kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg ble helt satt ut av denne tråden. Jeg bestemmer og ombestemmer meg hele tiden! For jeg glemte jo smash, fruktnøtt og Stratos i sted, så nå er det umulig å velge. Den mørke premiumsjokoladen med kokos er også helt utmerket. Samme er den med havsalt og pecan. 

Og jeg er enig i at Snickers og japp ikke er god. Noe som er rart, for isen de lager er jo helt topp! 

Nei, dette ble umulig. Jeg kommer til å tenke lenge på dette....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder Maxi tror jeg er favoritten. Eventuelt Cadbury melkesjokolade, hvis jeg kan ta med en som ikke selges i Norge. (Ikke i vanlige butikker iallefall.) Krokanrull er også himmelsk! Skulle ønske den fantes som sjokoladeplate.

Den jeg liker minst er kanskje Stratos. Synes ikke de "vanlige" sjokoladene til Nidar er så gode. Unntaket er den nye melkesjokoladen deres, den smaker jo som Freia sin. Kan spise mørk sjokolade i veldig små mengder og med andre ting sammen med den, (f.eks. Troika) men kan ikke kjøpe meg en mørk sjokoladeplate og spise den. Jeg kjøpte en gang en mørk sjokoladeplate, da jeg hadde hørt at det var sunnere enn vanlig sjokolade. Vanligvis er jeg en person som spiser det aller meste, selv om jeg ikke liker det så godt. Men akkurat den sjokoladen lå i flere måneder og ble til slutt kastet. Æsj, æsj, æsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, toothfairy skrev:

Beste: Melkesjokolade og Japp

Verste: 90% kakao. Om den i det hele tatt kan kalles sjokolade da. 

Det er vel strengt tatt melkesjokolade som ikke bør kalles sjokolade, da. Sjokolade er tross alt kakao? Logikken der ser jeg ikke.

Beste: Kvikklunsj.

Verste: Japp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den premiumsjokoladen med kokos er faktisk veldig god  og det er den med marsipan også hvis man ikke trykker innpå for meget for fort. Fikk veldig lyst på sjokolade jeg også nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walters Mandler synes jeg er best. 

Jeg er ikke veldig glad i ren sjokolade eller de fleste andre sjokoladetyper, så det er vanskelig å peke ut én som den verste. Banansjokolade, marsipansjokolade, troika og annen sjokolade med gelegodteri i er fryktelig. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vattenflaska skrev:

Det er vel strengt tatt melkesjokolade som ikke bør kalles sjokolade, da. Sjokolade er tross alt kakao? Logikken der ser jeg ikke.

Beste: Kvikklunsj.

Verste: Japp.

Sjokolade er et produkt av blant annet kakao, og mye annet. Klart at sjokolade er mer sjokolade enn tilnærmet ren kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes mørk sjokolade 70% er god, men 86/90% blir for bittert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, toothfairy skrev:

Sjokolade er et produkt av blant annet kakao, og mye annet. Klart at sjokolade er mer sjokolade enn tilnærmet ren kakao.

Jeg tror du må gjøre litt mer research på dette. De essensielle ingrediensene i sjokolade er kakaomasse, kakaofett og sukker. At mørk sjokolade som har en høyere kakaoprosent ikke er likefullt sjokolade som melkesjokolade som har en mindre kakaoprosent er jo helt absurd. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg er veldig glad i sjokolade, liker mye forskjellig og synes det er vanskelig å nevne favoritter.
Det står mellom to akkurat nå: Toblerone og Walters mandler. 

Av de få sjokoladeslagene jeg ikke liker, så topper Fruknøtt, Fazermint og all slags kokos-sjokolade lista. Dette fordi jeg virkelig ikke er noe glad i rosiner, mint eller kokos generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: Den dypt savnede "Kjekskuler", som jeg nå erstatter med Digestive fra Marabou, Melkesjokolade, Toppris, Peanøttkubbe

Verste: Kremtopper, mokkabønner, krembanan, svært mørke sjokolader på over 70%

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: freia kvikklunsj plate og melkesjokolade. Frossen!

Verste: troika, after eight, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må gjøre litt mer research på dette. De essensielle ingrediensene i sjokolade er kakaomasse, kakaofett og sukker. At mørk sjokolade som har en høyere kakaoprosent ikke er likefullt sjokolade som melkesjokolade som har en mindre kakaoprosent er jo helt absurd. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

Har jeg nevnt noe om essensielle ingredienser? Nei. Jeg snakker om at "vanlig" lys sjokolade har flere tilsetningsstoffer enn mørk, og lys sjokolade er gjerne det mange først og fremst assosierer med ordet "sjokolade". En kakaoblokk på 90% mangler den karakteristiske søtsmaken, om det var min første kommentar du hang deg opp i. Så nei, i mine øyne kan den ikke sammenlignes med Japp og Snickers. Trådstarter har uansett ikke nevnt ordet kakao noe sted, hvorfor vrir du diskusjonen til å handle om nettopp det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjokoman så greier ikke å velge favoritt.Elsker så og si alt alt av sjokolade borstett fra veldig mørk og appelsin sjokolade

Anonymkode: b3a16...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...