Gå til innhold

Oslo vest, bærum og asker. Livsstilen der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om Snarøya, Jar, Stabekk eller Blommenholm? Vi ser etter bolig i Bærum og følger med denne tråden.

Anonymkode: df8fe...5a5

Jeg bodde på Stabekk i 4 år - kjempekoselig!! Veldig hyggelige mennesker, og et skjønt, lite sentrum. Du ligger innenfor sone 1 på bussen, så d e 30 kroner til Oslo, enkelt å ta seg til Oslo med bil, og ny og oppusset togstasjon. Har vært vikar på flere av skolene i området, og der er det gode miljø. Fine turområder, og ofte tråkker de opp skispor på golfbanen, når det er nok snø.

Syns det var trist å flytte...

Anonymkode: 1a6b1...0be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om Snarøya, Jar, Stabekk eller Blommenholm? Vi ser etter bolig i Bærum og følger med denne tråden.

Anonymkode: df8fe...5a5

Snarøya: Utmerket grunnet 31-bussen som har avganger til Oslo hele døgnet. Heller ikke nevneverdig kø på veien. Fornebu er godt utbygget nå med kjøpesentre, men er ikke helt på «bynivå» med Sandvika. Dyrt, må regne 12m og oppover for en enebolig. For leilighet anbefaler jeg heller Fornebu.

Stabekk: Ikke det det en gang var, med et større folkeliv, utested, osv. Litt dødt og gammelt. Fordelen er at toget har flere avganger nå. 

Jar: Koselig og stille. Transport er litt klønete med dårlig bussforbindelse og mye kø til og fra Oslo. Heller ikke noe utpreget sentrum, du blir avhengig av bil. Etter mitt syn noe overpriset.

Blommenholm: Litt som Jar. Dyrt og noe usentralt. Du blir avhengig av bil. 

Framfor Jar og Blommenholm foretrekker jeg egentlig Høvik og Haslum. Bekkestua er OK men domineres av pensjonister. Sandvika er fint pga Kalvøya, men ellers synes jeg det er litt overvurdert. Var triveligere på 90-tallet synes jeg, med mer yngre mennesker.

Skal du ha leilighet i Bærum, velg nybygg. Mange av leilighetsområdene er preget av å være bygget på 60-tallet og har varierende klientell. Spesielt Hamangskogen, Dønski og visse steder på Haslum og Oksenøya.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...