Gå til innhold

Når man MÅ på do, men er ute på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, skjedde her om dagen. Var heldigvis langs en lige brukt sti i skogen, men ikke langt fra en populær turløype. Hoppet ut av stien og gjorde det nødvendige. Skylte hendene med medbragt vann. Følte meg likevel skitten resten av turen. Var godt å komme hjem og dusje da!

Anonymkode: 3e975...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overrasket av at dette ikke er vanligere. Skjer meg "ofte". Har minst skjedd 20 ganger. Senest forrige uke. Men har irritabel tarm, så får nok diaré oftere enn de fleste. Jeg har alltid med meg Kleenex. Graver et hull hvis jeg har tid. Synes nesten ikke det er ekkelt en gang jeg da. Men jeg er ikke fra byen. Og har bodd deler av barndommen i Afrika.

Anonymkode: 3f0ad...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.6.2016 at 15.03, AnonymBruker skrev:

Har jeg gjort og. Kan muligens bli gjenkjent her. Men eneste jeg fant å tørke meg med var fremmed papir på bakken uten flekker, tørka blader som ble pudrete bare man tok i de og en planke! 😅 så jeg tørket/dro vekk det verste med planken, noen knudrete blader prøvde jeg men ga opp og tilslutt papiret for å sikre at det ble litt bedre der bak.. gikk rett å vaska meg da jeg kom hjem kort tid etterpå!! Fysj! Nå skal jeg alltid ha litt papir i lomma på tur..

Anonymkode: 5c7fb...949

Hva slags papir var dette?

Var det et brukt toalettpapir som hadde ligget ute i regnet og "vasket "rent" for flekker av regnet"?

Usj. Da hadde jeg heller tatt litt mose, eller ofret sokkene mine...

Anonymkode: ca47c...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er helt naturlig å bruke skogen/ naturen til å gå på do i, så lenge man dekker til det man har gjort fra seg, ved å legge litt gress/mose/andre naturmaterialer over eller grave det ned. Ved camping i naturen, er jo også naturen det eneste stedet å gå på do i...

Anonymkode: ca47c...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd meg ved to tilfeller. Noe så forferdelig. Jeg føler virkelig med deg:fnise::ohmy:

Begge gangene var under joggetur. Og begge gangene rundt halvveis. Første gangen var for noen år tilbake. Jeg jogget ved veien og var omtrent halvveis på ruta. Dette var grytidlig på morgenen, så det var knapt mennesker å se rundt meg. Merket at magen ble dårligere og dårligere. Forstod raskt at jeg ikke kunne jogge før det hadde kommet ut. Heldigvis var jeg like ved en kjent park/ute-museum/badestrand i nærheten. Der har de en forferdelig skummel utedo. For å si det slik, den var ikke så skummel denne dagen. Jeg hadde rett og slett flaks som var i nærheten! 

Andre gangen var for noen uker siden. Jeg var å løp i skogsterreng i området her jeg bor. Det er sentralt, men likevel og uansett i skog. I dette tilfelle kan jeg muligens skylde på at jeg spiste og drakk mye og unnlot/glemte(?) å gå på do før joggeturen. Dette merket jeg godt. Dette er en populær løype, så jeg jogget forbi flere og hadde mange som kom etter. Så det å hoppe på siden var ikke aktuelt. Kjente at tårene rant og alt var bare forferdelig i et minutts tid. Kom meg omsider til et sted der stien ble utvidet og det kom en større gress-slette med skog bak der igjen. Løp inn der, mellom busker og kvister og all verdens insekter og gjorde det jeg måtte. Hadde tilfeldigvis en liten antibac i beltet mitt og fant rene blader. Du kan tro jeg følte meg som en fri fugl og trippet videre på joggetur:fnise:

Uansett, ikke bekymre deg. Kroppen sier alltid fra og det har folk forståelse for :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedd meg mange ganger. Gått galt to ganger i det jeg har kommet inn døra hjemme. Men trodde det skulle gå til helvete senest på fredag.. Sto å ventet på en nattbuss på et øde sted, men det var flere folk der. Kjente jeg måtte på do da bussen var fem min forsinka, så meg rundt og det var seriøst ingen steder å gå på do. Knytta jakken rundt livet i tilfelle.. Bussen ble hele 50 min forsinka, og turen tok 40 min. Jeg klarte å holde meg, men Gud så dårlig jeg var.. Hadde drukket 3 cider, så var ikke akkurat full heller. Skulle ønske jeg spydde istedet, mye enklere! :P

Anonymkode: 280ff...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg er livredd for å få magetrøbbel nå som vi skal ut å fly langt, nesten som jeg provoserer det frem:-( for jeg er så redd at jeg skal bli dårlig... Verdens minste flydo å bare lukta slår når jeg tar opp dør, huff så flaut :-(

Anonymkode: 69f60...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Selvsagt har jeg gått på do når jeg har vært ute på tur. Jeg kan heller ikke forestille meg annet enn at det er ganske så vanlig. Der jeg bor er folk flest ganske mye ute på tur, både sommer som vinter. Man går på søndagstur, bærtur, jakt og fiske osv osv. De fleste, i alle fall om man er litt turvant, har med seg toalettpapir i sekken. Det er like naturlig som å ha med niste. Og toaletter finner man jo ikke over alt, bare ved noen få parkeringsplasser. Så da blir jo løsningen ofte å gå bak en stein eller en busk og sette seg på huk og gjøre sitt fornødne der når behovet melder seg. Men akkurat som hjemme og på jobben er det jo noe man ikke ønsker oppmerksomhet om og da blir det ikke naturlig å snakke om det og derfor virker det kanskje som det bare er en selv som har slike behov når man er ute på tur. Selv om det jo ikke egentlig er flaut eller pinlig å gå på do, kan det fort oppleves slik når man ikke har en dør å låse. Det er ikke noe hyggelig om noen skulle komme forbi akkurat når man sitter der, selv om de fleste vil ha forståelse for det. Likevel er jo ikke så greit heller å oppdage noen andre som gjør seg et avtrede på naturens vegne! Heldigvis oppdager man det gjerne på noe avstand og kan gå en annen retning. Mannen min pleier å si at om det skjer,og man har forsøkt å gjemme seg, er det fordi den som kommer er ute i samme ærend, og da er det jo ikke så farlig. Det tror jeg stemmer ganske bra for de gangene jeg har gått på noen som sitter på huk med buksene nede har vært når jeg selv har vært på leting etter en passende plass å kunne gå på do. Og hvis det en sjelden gang i blant skjer når jeg sitter der pleier seg bare smile og si "opptatt" og så går det egentlig ganske bra. Å gå på do er jo en del av livet, og dermed også en del av utelivet. Kanskje er det ikke mer å si enn det? Og det er jo noe alle må, unge som eldre, kvinner som menn.

Anonymkode: 81a6f...bda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt kaldt å gå i shorts nå?

Anonymkode: bd44e...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2016 at 2:00 PM, AnonymBruker said:

Så skjedde det meg da.. Jeg var ute på tur. Et noenlunde bebygd område, litt industribygninger, litt trær og busker, vei osv.
Får plutselig magesmerter, av den typen man vet ikke fører med seg noe bra. Kaldsvetter plutselig, og har ikke nubbesjans til å finne en bensinstasjon eller annet sted å låne toalettet.
Så jeg tar nærmeste busketre (som skjuler innsyn), og må bare klatre gjennom bladene inn til midten hvor det er plass, ta av meg shortsen og huke ned. 

Det er det flaueste som har skjedd meg - ingen så meg eller noenting, men jeg er så skamfull over at noe sånt skjedde. Hva hvis det skjer igjen?! Er (bokstavelig talt) dritredd for slike situasjoner.

Så jeg lurer på, har dette skjedd deg? Ute på tur (sykkel, jogge, annet) eller vært i en lignende situasjon hvor du må bare bruke naturen til hjelp? Vær så snill, forklar meg at det skjer oftere enn man tror! For nå er jeg lettere traumatisert omtrent, og vil absolutt ikke at det skal skje igjen...

Anonymkode: 982b9...1f9

Har alltid med meg litt dopapir eller papirlommetørklær til bruk i slike situasjoner. Heldigvis er de sjeldne.

Det er nok ingen stor fare for å bli bøtelagt for blotting eller lignende, om det er et nødsfall.

Anonymkode: 98db8...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri tenkt på at man kan få en bot for blotting dersom man går på do i naturen. De fleste finner seg vel et godt skjulested og unngår å vise mer kropp enn man absolutt må for å få gjort det man skal? I verste fall kunne vel noen uvedkommende få se en hvit bakende, og hva så? Det er mer det at det blir litt pinlig for de involverte som har bekymret meg i slike situasjoner. Men dette er jo noe turfolk alltid har gjort og min erfaring er at det nesten alltid går helt greitt uten noen som helst problemer.

Anonymkode: 81a6f...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt kaldt å gå i shorts nå?

Anonymkode: bd44e...a14

Det var ikke det i juni 2016 da TS startet tråden. 

Anonymkode: 3d690...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd det samme, men hadde faktisk et uhell i buksen en gang. Var ute på reise og følte meg littegrann uggen i magen, hvilket er ganske vanlig for meg når det er hotellfrokost med egg og bacon, så tenkte ikke noe mer over det. Jeg og mannen var på vei ut av hotellet og jeg kjente at litt luft måtte ut, så jeg skulle slippe en diskret liten smyger. Men nei da! Var visst skikkelig løs i magen, og det kom mye mer enn bare litt luft! Jeg sa til mannen «Vi må opp på rommet igjen» og heldigvis skjønte han at det var noe, så han stilte ikke noen spørsmål. Men den lille gåturen tilbake til rommet med en viss klissete følelse i stumpen er det ekleste jeg har opplevd. Jeg fikk skiftet og vasket meg, og ettersom vi ikke hadde noen vaskemuligheter ble buksen og trusen ble pakket inn i en pose og kastet i vaskehjelpen sin tralle i gangen. Såå flau og skamfull har jeg aldri vært, og heldigvis har mannen min vett nok til at dette aldri har blitt nevnt igjen!:fnise:

Anonymkode: e4ad6...327

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har nettopp vært en tur i Syden og da tenkte jeg på denne tråden! Vi fant en koselig strand 6-7 km fra hotellet. Dit syklet vi hver dag og var der fra tidlig morgen til utpå ettermiddagen. Den lå ganske øde til og ingen ting var tilrettelagt der. Ingen restauranter, salgsboder eller lignende, og heller ingen toaletter. Hvis vi måtte på do kunne man enten tisse i havet eller om det var mer som skulle utrettes måtte man gjøre det i buskaset mellom stranden og veien. Akkurat som når man er på tur i marka her hjemme. Det var ofte en del mennesker på stranden, men jeg tror at de fleste skjønte at buskaset ikke var et turområde.

Anonymkode: 81a6f...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg hadde ikke gått på do i skogen ettersom jeg ikke vil bli oppdaget. Da hadde jeg heller gjort i buksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Ha alltid med dopapir.

2. Har du ikke med dopapir, sørg for at du gjør fra deg et sted hvor det er mose. En grankongle kan brukes til å rydde unna det verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

1. Ha alltid med dopapir.

2. Har du ikke med dopapir, sørg for at du gjør fra deg et sted hvor det er mose. En grankongle kan brukes til å rydde unna det verste.

Kan man faktisk  tørke seg der bak med kongler og mose?

Anonymkode: c8028...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kan man faktisk  tørke seg der bak med kongler og mose?

Anonymkode: c8028...d3b

Det er ikke optimalt, men det har forekommet, i historien.

Kongler og mose har dog den egenskapen at de bedrer hukommelsen (dopapir).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp vært en tur i Syden og da tenkte jeg på denne tråden! Vi fant en koselig strand 6-7 km fra hotellet. Dit syklet vi hver dag og var der fra tidlig morgen til utpå ettermiddagen. Den lå ganske øde til og ingen ting var tilrettelagt der. Ingen restauranter, salgsboder eller lignende, og heller ingen toaletter. Hvis vi måtte på do kunne man enten tisse i havet eller om det var mer som skulle utrettes måtte man gjøre det i buskaset mellom stranden og veien. Akkurat som når man er på tur i marka her hjemme. Det var ofte en del mennesker på stranden, men jeg tror at de fleste skjønte at buskaset ikke var et turområde.

Anonymkode: 81a6f...bda

Ser for meg at når det regner renner kloakkvann fra buskaset nedover stranden :( 

Anonymkode: c8028...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...