Gå til innhold

Jeg er redd for å la barna mine leke med kristne hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

1 time siden, torskehodet skrev:

Syns barna dine skal få velge selv :)

Skal man også bare stå og se på om barna vil henge med kriminelle?

Å være kristen er ingen synd, men vi vet alle at vennekrets har mye å si for utvikling og valg man gjør. Hvis et barn som i utgangspunktet ikke tror på Gud, Jesus og you name it omgås mye med religiøse kristne eller hvor andre religioner er representert, er det klart barnet selv kan gå i den retningen. Vet om flere eksempler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Beach skrev:

Skal man også bare stå og se på om barna vil henge med kriminelle?

Å være kristen er ingen synd, men vi vet alle at vennekrets har mye å si for utvikling og valg man gjør. Hvis et barn som i utgangspunktet ikke tror på Gud, Jesus og you name it omgås mye med religiøse kristne eller hvor andre religioner er representert, er det klart barnet selv kan gå i den retningen. Vet om flere eksempler på det.

Når ble det å være kristen det samme som å være kriminell? Hadde det stått noe annet der hadde kanskje svaret vært noe annet også ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Salimi Nip skrev:

Barna mine har vært sammen med noen kristne venner I det siste og nå har de begynt å endre holdninger til f.eks evolusjon, hva som er rett og galt, vente med sex, snu det andre kinnet til osv. De mener plutselig at jeg tar feil på mange områder! Jeg er ateist og vet hva religion kan gjøre med folk, jeg synes at de ikke bør være sammen mer hva synes dere?

Etter min mening, for noe vås:p Du kan ikke spinne ett sikkerhetsnett rundt alt barna dine gjør. Du må la dem erfare noe selv. Hvis foreldrene til disse kristne vennene begynner å skal preke hull i fornuften til ditt barn, blir det noe helt annet eller hvis verdiene til de der barna er grufulle.

Tror det er viktigst hvilken verdier og holdninger etisk sett venner har i barndommen kontra tro. Ett barn som f eks vokser opp i ett destruktivt hjem med tung rus eller vold, vil kunne påvirke ting negativt. Vet ikke hvilken alder vi snakker om her? Men barna dine klarer vel å utvikle logisk tenkning etter hvert uansett.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg som kristen, men jeg prakker det ikke på noen. Ungene dine hadde nok fått hørt om kristendom før eller siden, la de selv velge hva de vil tro, barn er nyskjerrige å de under på mye rart sånn skal det være fordi det er sunt for dem. Man kommer ikke langt i verden om man ikke undrer og grubler på ting.

Endret av Severus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Salimi Nip skrev:

Den forrige tråde tråden henger sammen med denne. Jeg er vel ikke helt alvorlig ang. å adoptere dem vekk, jeg blir bare så frustrert! Det hadde vært mye lettere hvis de bare kunne vært ateister og sluttet å tenke så mye på "dype" ting som meningen med livet, moral osv... Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa. Jeg er enig! Jeg er også et individ og ønsker å leve et liv fritt for eksistensiell krise...

Mange sier "Pul rundt og del unga til jul" også, er det mer i din gate kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Salimi Nip skrev:

Jeg vil ikke prakke på dem noe. Jeg vil at de skal nyte livet... Jeg er mer redd for at de skal prakke kristendom på meg!

Er vel ikke så sterk i "troen" din da kanskje, hvis du er så redd for påvirkning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil adoptere bort ungene dine fordi de har for dype tanker? Årets mor er herved kåret

Anonymkode: a2d02...fe2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Salimi Nip skrev:

Den forrige tråde tråden henger sammen med denne. Jeg er vel ikke helt alvorlig ang. å adoptere dem vekk, jeg blir bare så frustrert! Det hadde vært mye lettere hvis de bare kunne vært ateister og sluttet å tenke så mye på "dype" ting som meningen med livet, moral osv... Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa. Jeg er enig! Jeg er også et individ og ønsker å leve et liv fritt for eksistensiell krise...

Hva er galt i å tenke på dype ting? Og å ha moral? Alle burde jo ha mora! Hva feiler det deg? Man kan være ateist og tenke på dype ting. Selv tror jeg ikke på gud, men jeg tenker da på dype ting fordi. Så du oppfordrer barna dine til å ha sex og drikke fordi i morgen KAN vi være døde? Enten så er dette bare tull eller så er du vanvittig dum. La barna ha sitt eget livssyn eller tro. Det er opp til hvert enkelt individ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kikkana skrev:

Etter min mening, for noe vås:p Du kan ikke spinne ett sikkerhetsnett rundt alt barna dine gjør. Du må la dem erfare noe selv. Hvis foreldrene til disse kristne vennene begynner å skal preke hull i fornuften til ditt barn, blir det noe helt annet eller hvis verdiene til de der barna er grufulle.

Tror det er viktigst hvilken verdier og holdninger etisk sett venner har i barndommen kontra tro. Ett barn som f eks vokser opp i ett destruktivt hjem med tung rus eller vold, vil kunne påvirke ting negativt. Vet ikke hvilken alder vi snakker om her? Men barna dine klarer vel å utvikle logisk tenkning etter hvert uansett.

 

 

Enig. Selv har jeg studert RLE for grunnskolen, og barn i denne alderen (og opp i ungdomsskolen) vil begynne å assosiere seg med andre barn som har annen tro/livssyn/kultur osv, noe som kan påvirke. Men i større grad får barnet muligheten til å bli kjent med andre religioner, livssyn osv, noe som igjen gjør at det oppleves som positivt. Barn som blir holdt borte fra religioner og livssyn, og får høre fra hjemmet at dette er galt, osv, og at de i tillegg ikke får leke med andre barn som har en annen tro enn deg selv, vil da få en NEGATIV HOLDNING til andre religioner og livssyn. Og det er jo heller ikke bra. Så til TS: la barnet ditt få leke med andre barn som har en annen tro enn deg selv, la de få utforske og erfare.

Endret av Sitronmelis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gud ga oss fri vilje av en grunn. Du kan ikke tvinge barna dine til å tro det samme som deg. Selv om du er ateist er det ingenting som sier at ikke barna dine kan tro på Jesus. Jeg har en mor som er ateist og jeg er selv kristen og frelst. Er evig takknemlig for at min mor lot meg tro på hva jeg ville. Syns det blir for dumt av deg som mor å nekte dine barn å leke med enkelte fordi de er kristne. Min lillebror hadde en bestevenn i nabolaget da han var liten, men han var muslim. Jo mer foreldrene hans forsto at vi var kristne og relativt religiøse (kors på veggen osv) fikk han ikke lov å leke med min lillebror lengre, og han ble selvfølgelig kjempe lei seg fordi han trodde at han ikke likte han. 

La barna dine tro på hva de vil. Halleluja 

Anonymkode: 2018d...5af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anser kristne som er medlemmer i f.eks. den katolske kirken for å være medlemmer i en kriminell organisasjon som aldri har vært dømt for sine kriminelle handlinger. Ta f.eks. alle som ble brent på bålet av kirken for feil tro eller blasfemi.

I Norge er det f.eks. forbudt med nazi partier. Men å være medlem av de mest kriminelle historiske organisasjonene er altså helt greit. Vi har til og med fortsatt lover som kan straffe folk for blasfemi selv om de ikke er religiøse. Snakk om dobbeltmoral!

Her er det noe som ikke stemmer.

Anonymkode: e3c0e...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎31‎.‎05‎.‎2016 at 0.32, Salimi Nip skrev:

Den forrige tråde tråden henger sammen med denne. Jeg er vel ikke helt alvorlig ang. å adoptere dem vekk, jeg blir bare så frustrert! Det hadde vært mye lettere hvis de bare kunne vært ateister og sluttet å tenke så mye på "dype" ting som meningen med livet, moral osv... Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa. Jeg er enig! Jeg er også et individ og ønsker å leve et liv fritt for eksistensiell krise...

 

Den ‎31‎.‎05‎.‎2016 at 0.54, Salimi Nip skrev:

Jeg vil ikke prakke på dem noe. Jeg vil at de skal nyte livet... Jeg er mer redd for at de skal prakke kristendom på meg!

Jeg håper ungene er store å snart kan flytte ut,slik de kan leve livet slik de ønsker å ikke slik som mor ønsker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 0.10, Salimi Nip skrev:

Barna mine har vært sammen med noen kristne venner I det siste og nå har de begynt å endre holdninger til f.eks evolusjon, hva som er rett og galt, vente med sex, snu det andre kinnet til osv. De mener plutselig at jeg tar feil på mange områder! Jeg er ateist og vet hva religion kan gjøre med folk, jeg synes at de ikke bør være sammen mer hva synes dere?

Dersom du er ute av stand til å argumentere for dine synspunkter på en måte som er overbevisende for barn, er du sikker på at du tar rett? Barn er relativt dumme vesen som tror på det meste, og dersom du virkelig var en ateist burde du jo kjenne godt nok til dogmene deres til å klare å hjernevaske barna med de infantile og smålige synspunktene til ateister.

Jeg fikk også lyst til å påpeke ironien, mange er ateister fordi de vil gjøre oppgjør mot indoktrinering og konformitet (dog gjør de det på den mest idiotiske måten mulig) mens du tydeligvis vil ha indoktrinering og konformitet. Hvorfor ikke la barna dine få velge selv? Jeg ville tatt dem med i moskeen, til synagogen, og til kirkene, la dem tenke og vurdere selv hva de vil tro på. Hvis ikke ender de jo opp som ureflekterte idioter som prøver å beskytte sine egne barn mot ideer ved å isolere dem.

Dessuten, revurder religionen din, agnostikere er mye klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anser kristne som er medlemmer i f.eks. den katolske kirken for å være medlemmer i en kriminell organisasjon som aldri har vært dømt for sine kriminelle handlinger. Ta f.eks. alle som ble brent på bålet av kirken for feil tro eller blasfemi.

I Norge er det f.eks. forbudt med nazi partier. Men å være medlem av de mest kriminelle historiske organisasjonene er altså helt greit. Vi har til og med fortsatt lover som kan straffe folk for blasfemi selv om de ikke er religiøse. Snakk om dobbeltmoral!

Her er det noe som ikke stemmer.

Anonymkode: e3c0e...648

Human-etisk forbund i Norge ble startet av en terrorist da. Tror ikke ateisme er en bedre religion.

Det finnes mange ateistiske terrorister også. Mao drepte 45 millioner mennesker, Stalin drepte mellom 34 og 49 millioner. Korstogene drepte bare 1.7 millioner mennesker. Her er det viktig å merke seg at dødsfall i krig ikke er med i tallet til Stalin, og at korstogene ble begått av mange mennesker. 

Det er også mye som tyder på at Hitler var en ateist. 

Venstreradikale terrorister er ofte ateister. 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan påstå at ateisme er en fredelig religion, alle de verste morderne i historien var ateister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 0.10, Salimi Nip skrev:

Barna mine har vært sammen med noen kristne venner I det siste og nå har de begynt å endre holdninger til f.eks evolusjon, hva som er rett og galt, vente med sex, snu det andre kinnet til osv. De mener plutselig at jeg tar feil på mange områder! Jeg er ateist og vet hva religion kan gjøre med folk, jeg synes at de ikke bør være sammen mer hva synes dere?

Det hadde jo vært en katastrofe om barna dins slutta og stjele, lyve og at de slutta å tro de var apekatter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/31/2016 at 0.32, Salimi Nip skrev:

Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa.

Jepp, det står i Jesaja 22:13 :D

Men se, det er jubel og glede!
          Dere slår i hjel okser og slakter sauer,
          spiser kjøtt og drikker vin.
          «Spis og drikk, for i morgen dør vi!»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion skal vinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: bf09c...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...