Gå til innhold

Må startlån være i samme kommune?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til en annen kommune og lurer på om jeg kan søke om startlån i den kommunen jeg bor i nå? Eller kan jeg bare få startlån i kommunen om jeg skal bo i den samme kommunen?

Anonymkode: b74fc...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal flytte til en annen kommune og lurer på om jeg kan søke om startlån i den kommunen jeg bor i nå? Eller kan jeg bare få startlån i kommunen om jeg skal bo i den samme kommunen?

Anonymkode: b74fc...e99

Startlån må være i kommunen du skal flytte til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nique skrev:

Startlån må være i kommunen du skal flytte til. 

Det trodde jeg også, men da jeg ringte sa de at jeg måtte ha folkeregistrert adresse der, og jeg har jo ikke flyttet dit enda, så det har jeg ikke. Syntes det var rart, men

Anonymkode: b74fc...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg også, men da jeg ringte sa de at jeg måtte ha folkeregistrert adresse der, og jeg har jo ikke flyttet dit enda, så det har jeg ikke. Syntes det var rart, men

Anonymkode: b74fc...e99

Boligen må ligge i den kommunen som gir lån. Det står her: http://regelverk.husbanken.no/regelvrk/hb-nr.nsf/93751A7D2CC3409BC12577BD003913EB/$FILE/7e28.pdf

Boligen skal normalt ligge i den kommunen du søker startlån i. Dette kan du lese om her: http://www.xn--startln-jxa.net/kommunalt-startlan.html

Normalt skal altså boligen ligge i bostedskommunen din. Nå vet vi ikke hvilket grunnlag du søker startlån på, men hvis det vil gi helsemessig effekt å flytte kan du legge ved en legeattest. Kommunen kan bruke skjønn. 

Anonymkode: f4408...fcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, nå forstår jeg.

Anonymkode: b74fc...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunasama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg også, men da jeg ringte sa de at jeg måtte ha folkeregistrert adresse der, og jeg har jo ikke flyttet dit enda, så det har jeg ikke. Syntes det var rart, men

Anonymkode: b74fc...e99

Registrer den nye adressen din og vent heller med å registrere post adresse til du faktisk har flyttet. Post kan man motta hvor man vil i landet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...