Gå til innhold

Noen som vet hva dette er?? Hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i ca en mnd nå fått nye prikker/vabler/stikk (?) i huden på kun ene benet! Det klør litt men ikke mye..  Men de forsvinner og så kommer det nye? Noen andre som har hatt det og vet hva det kan være?? Som du ser så ser den ene ut som en strek...?!

image.png

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligner på stressutslettet jeg har på den ene skulderen. Kommer små blemmer som så tørker ut og blir borte. Så kommer det igjen med ujevne mellomrom. 

Jeg regner med at det er en slags herpes. Som munnsår.

Anonymkode: 964ae...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i klem (trange sokker strikk osv)? Varme utslett? Stress?

Anonymkode: 87530...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært i klem (trange sokker strikk osv)? Varme utslett? Stress?

Anonymkode: 87530...00e

Det er på hele bene.. Ja stress har der vært mye av denne mnd. Men er det vanlig at det kommer kun på en plass?

Anonymkode: f4cda...1b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugleloppebitt 

Anonymkode: a88b5...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være sengedyr

Anonymkode: 9f142...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være sengedyr

Anonymkode: 9f142...d41

merkelig at samboeren min ikke har fått noe..

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

merkelig at samboeren min ikke har fått noe..

Anonymkode: f4cda...1b5

Ikke alle får samme reaksjon på bitt/ stikk fra insekter/annet

Anonymkode: db728...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle får samme reaksjon på bitt/ stikk fra insekter/annet

Anonymkode: db728...6bd

Men er det normalt å bli bitt på kun den ene benet? Hver gang? Hehe. Synes den røde streken også er merkelig. Vil ringe legen imorgen men føler meg så dum så ringer kun pga det..

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et insektbitt med påfølgende lymfangitt (betennelse langs en lymfeåre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Diafragma skrev:

Ser ut som et insektbitt med påfølgende lymfangitt (betennelse langs en lymfeåre)

Er det "farlig"??

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det "farlig"??

Anonymkode: f4cda...1b5

Nei, det er ikke farlig. Behandles som regel med antiobiotika, da årsaken ofte er bakteriell. Det kan også gå helt over av seg selv. Ta en tur til legen dersom det blir smertefullt, og også dersom "streken" blir lengre. Selvfølgelig bør du også dra dersom du er bekymret eller ønsker å bli (potensielt) kvitt dette raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få en lege til å se på det. Insekter/lopper/sengedyr/veggedyr nøyer seg ikke med å bite bare på ett bein. 

Anonymkode: 352cd...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få en lege til å se på det. Insekter/lopper/sengedyr/veggedyr nøyer seg ikke med å bite bare på ett bein. 

Anonymkode: 352cd...405

Har vert hos legen.. Og Han visste ikke hva det kunne være.. :( så skjønner ikke hvorfor jeg har det. Jeg fikk beskjed om å prøve kortison.. Men syns det er skummelt at det kommer hele tiden kun på den foten.. #helseangst!! :ohmy:

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diafragma skrev:

Nei, det er ikke farlig. Behandles som regel med antiobiotika, da årsaken ofte er bakteriell. Det kan også gå helt over av seg selv. Ta en tur til legen dersom det blir smertefullt, og også dersom "streken" blir lengre. Selvfølgelig bør du også dra dersom du er bekymret eller ønsker å bli (potensielt) kvitt dette raskere.

Fikk ikke noe antibiotika hos legen.: 

Anonymkode: f4cda...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke noe antibiotika hos legen.: 

Anonymkode: f4cda...1b5

Nei, da mente han vel at det antakelig ikke var noe bakterielt. Siden han snakket om kortison kan det være at han tenkte det var snakk om en kontaktallergi eller noe i den duren. For meg ser det fortsatt ut som insektbitt med en liten lymfeårebetennelse, men det må være opp til Hr. Doktor å velge om han syns det krever antibiotikabehandling eller ikke. Håper det går over, uansett hva årsaken er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei! Fant du noengang ut hva dette er? Jeg har det samme, og har hatt det i en lang periode. Legen min visste heller ikke hva det var

Anonymkode: e0089...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2016 den 14.23):

Har i ca en mnd nå fått nye prikker/vabler/stikk (?) i huden på kun ene benet! Det klør litt men ikke mye..  Men de forsvinner og så kommer det nye? Noen andre som har hatt det og vet hva det kan være?? Som du ser så ser den ene ut som en strek...?!

image.png

Anonymkode: f4cda...1b5

Sitter det under kanten på sokken?  Isåfall tenker jeg du har begynt å reagere på såpe fra vaskemaskinen.

Vanlige plasser er i nakke,  linning og sokker evnt andre steder klær sitter stramt og kanskje gnager litt.  Har slitt med sånt i årevis, og endelig funnet noe jeg kan bruke. Dog hvis du har for mye såpe i maskinen,  kan det også være at maskinen ikke får skyllet vekk nok såpe. Og det vil jo bli irritert selv om du ikke nødvendigvis er veldig allergisk 

Anonymkode: 02e95...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitter det under kanten på sokken?  Isåfall tenker jeg du har begynt å reagere på såpe fra vaskemaskinen.

Vanlige plasser er i nakke,  linning og sokker evnt andre steder klær sitter stramt og kanskje gnager litt.  Har slitt med sånt i årevis, og endelig funnet noe jeg kan bruke. Dog hvis du har for mye såpe i maskinen,  kan det også være at maskinen ikke får skyllet vekk nok såpe. Og det vil jo bli irritert selv om du ikke nødvendigvis er veldig allergisk 

Anonymkode: 02e95...9f7

Glemte å skrive. Kjøp deg reseptfti allergi medisin citrizin på apoteket.  

Anonymkode: 02e95...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...