Gå til innhold

Når er det tryggest å cumme i en vagina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på å ikke gjøre en kvinne gravid. 14 dager etter mensen?

Anonymkode: 61b4d...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har på en kondom

Anonymkode: a351f...087

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt aldri. Kvinnen kan slippe et egg for tidlig på grunn av hormoner osv, så da har du det gående. Ta ansvar og bruk kondom 

Anonymkode: c9ced...b46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt aldri. Kvinnen kan slippe et egg for tidlig på grunn av hormoner osv, så da har du det gående. Ta ansvar og bruk kondom 

Anonymkode: c9ced...b46

Feil. Det gjelder kun frem til eggløsning. Når eggløsning har skjedd er det hele ti dager igjen til mensen kommer hos dem med 28 dagers syklus, og ikke noen risiko for ekstra eggløsning.

Det aller tryggeste er alltid kondom TS, særlig siden det uten måling er vanskelig å si når eggløsning har vært, men noen dager etter eggløsning og frem til hun får menstruasjonen igjen er det som regnes som en sikker periode. Tre- fire dager før menstruasjonen ankommer er svært trygt.

Anonymkode: e6101...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Det gjelder kun frem til eggløsning. Når eggløsning har skjedd er det hele ti dager igjen til mensen kommer hos dem med 28 dagers syklus, og ikke noen risiko for ekstra eggløsning.

Det aller tryggeste er alltid kondom TS, særlig siden det uten måling er vanskelig å si når eggløsning har vært, men noen dager etter eggløsning og frem til hun får menstruasjonen igjen er det som regnes som en sikker periode. Tre- fire dager før menstruasjonen ankommer er svært trygt.

Anonymkode: e6101...6b9

Det er da absolutt ingenting som regnes som sikre perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tamsi skrev:

Det er da absolutt ingenting som regnes som sikre perioder.

Det er det vel. Ikke det at AB har særlig rett heller, så mye feil som det var i det innlegget, men jeg har da ikke blitt gravid med sikre perioder de siste 11 år, så noe må jo funke, i motsetning til den gangen jeg stolte på prevensjon ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

Det finnes to sikre metoder, uten bruk av prevensjon:

  • Hvis du eller hun er steril
  • Hvis hun allerede er gravid

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
5 minutter siden, Silfen skrev:

Det er det vel. Ikke det at AB har særlig rett heller, så mye feil som det var i det innlegget, men jeg har da ikke blitt gravid med sikre perioder de siste 11 år, så noe må jo funke, i motsetning til den gangen jeg stolte på prevensjon ...

Usikker på om du er seriøs. Skal vi høre på hundreåringene som har røyket hele livet og sier det ikke er farlig også da?

Hadde jeg hatt usikker sex i 11 år hadde jeg heller begynt å tvile på egen fruktbarhet, synes det kommer opp saker hver eneste dag hvor oppgitte gynekologer prøver å avblåse myten om at man ikke kan bli under mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tamsi skrev:

Usikker på om du er seriøs. Skal vi høre på hundreåringene som har røyket hele livet og sier det ikke er farlig også da?

Hadde jeg hatt usikker sex i 11 år hadde jeg heller begynt å tvile på egen fruktbarhet, synes det kommer opp saker hver eneste dag hvor oppgitte gynekologer prøver å avblåse myten om at man ikke kan bli under mensen.

Jeg har vært svært fruktbar hele livet, vel, når jeg har forsøkt, så det er ikke det det står på. Men sikre perioder er sikre når man har regelmessig menstruasjon og EL. Rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Det gjelder kun frem til eggløsning. Når eggløsning har skjedd er det hele ti dager igjen til mensen kommer hos dem med 28 dagers syklus, og ikke noen risiko for ekstra eggløsning.

Det aller tryggeste er alltid kondom TS, særlig siden det uten måling er vanskelig å si når eggløsning har vært, men noen dager etter eggløsning og frem til hun får menstruasjonen igjen er det som regnes som en sikker periode. Tre- fire dager før menstruasjonen ankommer er svært trygt.

Anonymkode: e6101...6b9

feil. det å kalle noe for en sikker periode er en myte

Anonymkode: c9ced...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
5 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg har vært svært fruktbar hele livet, vel, når jeg har forsøkt, så det er ikke det det står på. Men sikre perioder er sikre når man har regelmessig menstruasjon og EL. Rett og slett.

Dumt når TS går ut ifra at dette er noe man kan gjøre bare for å slippe å bruke kondom, da det er svært få som har stålkontroll på syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Det gjelder kun frem til eggløsning. Når eggløsning har skjedd er det hele ti dager igjen til mensen kommer hos dem med 28 dagers syklus, og ikke noen risiko for ekstra eggløsning.

Det aller tryggeste er alltid kondom TS, særlig siden det uten måling er vanskelig å si når eggløsning har vært, men noen dager etter eggløsning og frem til hun får menstruasjonen igjen er det som regnes som en sikker periode. Tre- fire dager før menstruasjonen ankommer er svært trygt.

Anonymkode: e6101...6b9

Og så finnes det svært mange som viker fra denne normalen, spesielt unge kvinner pga hormonforandringer.  Sånn som jeg har hatt to eggløsninger på en måned, eggløsning under menstruasjon osv. Det har blitt sett på ultralyd. Gynekologene har ikke vært sjokkerte, for det skjer visst med unge kvinner. 

Anonymkode: e9a2e...a74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så finnes det svært mange som viker fra denne normalen, spesielt unge kvinner pga hormonforandringer.  Sånn som jeg har hatt to eggløsninger på en måned, eggløsning under menstruasjon osv. Det har blitt sett på ultralyd. Gynekologene har ikke vært sjokkerte, for det skjer visst med unge kvinner. 

Anonymkode: e9a2e...a74

Jeg er en gammel røymøy på 32 og her eggeløses det i hytt og vær også.

Anonymkode: 87faf...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Ta ansvar selv og bruk kondom, og i det minste: Ikke klag dersom hun blir gravid! 

Anonymkode: c3c42...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gammel røymøy på 32 og her eggeløses det i hytt og vær også.

Anonymkode: 87faf...524

Du er da ikke gammel. Men uansett skreiv jeg "spesielt unge kvinner" og ikke at kvinner som ikke er unge ikke kan oppleve det samme :) 

 

Anonymkode: e9a2e...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har eieren av nevnte vagina en stabil menstruasjonssyklus? Vet hun helt sikkert når hun bruker å ha eggløsning? (Nei, at hun går ut fra seksualundervisningen sin læresetning om 14 dager før neste mens teller ikke!) 14 dager etter mensen er forresten den dagen hvor det er størst sjanse for å bli gravid i følge læreboka, da det er på denne dagen kvinnen har eggløsning. 14 dager senere skal hun da få menstruasjon hvis hun ikke er gravid. Men dette gjelder i en syklus på 28 dager, da er den 14. dagen midt i syklusen. Da spiller det ingen rolle om man sier før kommende eller etter forrige mens. Ved lengre eller kortere sykluser, sier læreboka at eggløsningen skjer 14 dager før neste mens. Eggløsningen kommer tross alt først. Deretter, hvis kvinnen ikke har blitt gravid, får hun blødning, fordi kroppen kvitter seg med den døde eggcellen, og livmorsslimhinnene som det ikke ble behov for likevel.

 

Men, kvinner er forskjellige, og ikke alle følger læreboka slavisk. Jeg har uregelmessige sykluser, og har påvist eggløsning tidlig i en lang syklus, og sent i en kort syklus, samt ymse variasjoner derimellom. Noen ganger har jeg ikke klart å påvise eggløsning i det hele tatt. (Dog, jeg har brukt Clearblue-monitoren, så jeg har ikke fått testet under mensen, da monitoren tar utgangspunkt i at jeg ikke har eggløsning da. Sånn sett er der faktisk en sjanse for at jeg har hatt eggløsning under eller rett etter menstruasjonen, jeg har bare ikke fått påvist det med tester.) "14 dager før neste mens" har bortimot aldri skjedd hos meg.

 

Så i min vagina er det egentlig bare trygt å sende utløsningen når jeg allerede er gravid, eller hvis penisens eier er steril.

Anonymkode: 1dcf5...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man selv er steril....

Anonymkode: 903c4...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på å ikke gjøre en kvinne gravid. 14 dager etter mensen?

Anonymkode: 61b4d...a11

Hva betyr å cumme? Mener du ejakulere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på å ikke gjøre en kvinne gravid. 14 dager etter mensen?

Anonymkode: 61b4d...a11

14 dager etter mens høres generelt lite smart ut. Mange har eggløsning rundt det. 

Anonymkode: 0815c...964

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...