Gå til innhold

Oppsigelsestid, 3 måneder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg sier opp en stilling i dag (30.05), når vil det si at jeg kan begynne i ny jobb? Tror oppsigelsen løper f.o.m. Første. 

Jeg har fått ny, fast jobb, å vil virkelig ikke at en bitteliten deltidsstilling skal ødelegge dette.. 

Anonymkode: 79b8b...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal du vel kunne begynne i ny jobb 1.9? Men kan du ikke ta en prat med sjefen? Om du kun har en deltidsstilling med få timer i mnd., skulle det vel i utgangspunktet ikke være noe problem å finne en erstatter på under 3 mnd.? Om sjefen er litt real og klarer å sette dine behov først.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvis oppsigelsestiden løper fra den første, så har du hele juni, hele juli og hele august som oppsigelsestid. M.a.o. oppstart i ny jobb 01.09. 
Det er neppe noe sjokk for ny arbeidsgiver i den faste stillingen at du har oppsigelsestid, og siden de sikkert har litt mer enn noen få måneders perspektiv for en ny arbeidstaker, så ødelegger vel ikke oppsigelsestiden noe som helst.

Når det er sagt: snakk med nåværende arbeidsgiver om muligheten til å kunne slippe fra før, dersom du ønsker det. Ikke sikkert at det er umulig. Dessuten kan du be om å få avvikle ferie i oppsigelsestiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg sier opp en stilling i dag (30.05), når vil det si at jeg kan begynne i ny jobb? Tror oppsigelsen løper f.o.m. Første. 

Jeg har fått ny, fast jobb, å vil virkelig ikke at en bitteliten deltidsstilling skal ødelegge dette.. 

Anonymkode: 79b8b...9fd

Dette er det første du må finne ut av.

I så fall så stemmer det at oppsigelsestiden varer fra 1. juni til 31. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man få vanlig lønn I disse mnd? Vil Mn få det og om man sier opp mens man er sykemeldt?

Anonymkode: 9d92a...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil man få vanlig lønn I disse mnd? Vil Mn få det og om man sier opp mens man er sykemeldt?

Anonymkode: 9d92a...528

Du vil få vanlig lønn ja. Men du kan ikke være sykemeldt og jobbe i den nye jobben samtidig.

Anonymkode: d83de...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil få vanlig lønn ja. Men du kan ikke være sykemeldt og jobbe i den nye jobben samtidig.

Anonymkode: d83de...57f

Personen som spurte om dette var ikke meg forøvrig. (Jeg er ts)

Takk for alle svar. Ja, jeg har en deltidsstilling på kun få timer i måneden, og det første arbeidsgiveren min sa når jeg da jeg hadde søkt på en ny jobb, var at jeg hadde oppsigelsestid. Jeg har spurt nåværende arbeidsgiver om de kan gi meg mer fast, men de har ikke mer å tilby enn 20%. Fem nye jobben er nærmere 80% fast, så jeg er veldig bekymret for at den lille jobben skal ødelegge for det som kan redde hele økonomien min. 

Jeg slutter i min nåværende jobb kun pga dette, for jeg trives egentlig veldig godt her. 

Anonymkode: 79b8b...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Margit Spat skrev:

Hvis oppsigelsestiden løper fra den første, så har du hele juni, hele juli og hele august som oppsigelsestid. M.a.o. oppstart i ny jobb 01.09. 
Det er neppe noe sjokk for ny arbeidsgiver i den faste stillingen at du har oppsigelsestid, og siden de sikkert har litt mer enn noen få måneders perspektiv for en ny arbeidstaker, så ødelegger vel ikke oppsigelsestiden noe som helst.

Når det er sagt: snakk med nåværende arbeidsgiver om muligheten til å kunne slippe fra før, dersom du ønsker det. Ikke sikkert at det er umulig. Dessuten kan du be om å få avvikle ferie i oppsigelsestiden. 

Jeg vet ikke om jeg har rett på å avvikle ferie, iom jeg takket nei til ferie i april når sjefen spurte, fordi jeg må ha pengene.. Jeg begynte her i fjor, sent åå året. Og det er jo det som er problemet, jeg har sagt jeg kan jobbe ekstra i juli siden de andre skal ha ferie, jeg visste jo ikke da at jeg skulle få ny jobb. 

Anonymkode: 79b8b...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...