Gå til innhold

spesiel.. Eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

må bare spørre dere om dere syns dette er greit?

Samboeren min har et barn fra et tidligere forhold, og samarbeidet med eksen har vært et mareritt. Det har vært advokater i bildet, familievernkontor og masse konflikter. Hun skylder oss i tillegg en del penger som vi har måttet kreve inn gjennom namsmannen. 

Han ønsker kun kontakt når det er nødvendig, og det skal kun handle om barnet. Hun har en tendens til å jabbe i ett sett om helt urelevante ting, og hun finner alltid noe å kjekle om. 

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, og barnet var hos oss for bare et par dager siden. Vi bor et lite stykke unna mor (typ 20 min med bil), og i dag har hun og barnet vært på et arrangement like i nærheten av oss.

Jeg stod i dusjen, og da jeg var ferdig kom samboeren min inn og fortalte at da han satt nede i stua kom plutselig barnet og eksen inn. Han ble litt forfjamset, da hun kom helt uanmeldt, og bare gikk rett inn. Hun satte seg ned i sofaen å begynte å jabbe og se seg rundt. Samboeren min fokuserte på barnet, og gikk ut med barnet for å se på noe ute (egentlig som et påskudd for å få eksen ut av stua vår..). 

Jeg syntes det var litt frekt? Å bare gå inn å sette seg slik, det er vel vanlig å spørre om det passer å ta seg en tur, eller i det minste banke på døren å vente på svar (barnet er selvfølgelig alltid velkommen og trenger ikke å banke på for å få komme inn 😅). Det er ekstra spesielt med tanke på historien deres med krangling og styr. Hun har også vært skikkelig stygg mot meg, prøvd å vendt barnet mot meg osv. Kjenner jeg ble provosert av at hun buser inn i mitt/vårt hjem på den måten. Skulle tro at hun var mer ydmyk, å viste litt mer respekt enn som så? Kunne aldri falt meg inn å gå inn hos henne på den måten. Regner med hun var nysgjerrig på hvordan vi har fått det i det nye huset, men hallo?! Skjønner ikke at hun finner det naturlig i å det hele tatt komme på besøk, vi omgås ikke overhode ellers, og samboeren min skyr henne som pesten..

Syns dere dette er greit, eller burde hun hatt mer skamvett enn dette?!

Anonymkode: 6d3bc...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

må bare spørre dere om dere syns dette er greit?

Samboeren min har et barn fra et tidligere forhold, og samarbeidet med eksen har vært et mareritt. Det har vært advokater i bildet, familievernkontor og masse konflikter. Hun skylder oss i tillegg en del penger som vi har måttet kreve inn gjennom namsmannen. 

Han ønsker kun kontakt når det er nødvendig, og det skal kun handle om barnet. Hun har en tendens til å jabbe i ett sett om helt urelevante ting, og hun finner alltid noe å kjekle om. 

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, og barnet var hos oss for bare et par dager siden. Vi bor et lite stykke unna mor (typ 20 min med bil), og i dag har hun og barnet vært på et arrangement like i nærheten av oss.

Jeg stod i dusjen, og da jeg var ferdig kom samboeren min inn og fortalte at da han satt nede i stua kom plutselig barnet og eksen inn. Han ble litt forfjamset, da hun kom helt uanmeldt, og bare gikk rett inn. Hun satte seg ned i sofaen å begynte å jabbe og se seg rundt. Samboeren min fokuserte på barnet, og gikk ut med barnet for å se på noe ute (egentlig som et påskudd for å få eksen ut av stua vår..). 

Jeg syntes det var litt frekt? Å bare gå inn å sette seg slik, det er vel vanlig å spørre om det passer å ta seg en tur, eller i det minste banke på døren å vente på svar (barnet er selvfølgelig alltid velkommen og trenger ikke å banke på for å få komme inn 😅). Det er ekstra spesielt med tanke på historien deres med krangling og styr. Hun har også vært skikkelig stygg mot meg, prøvd å vendt barnet mot meg osv. Kjenner jeg ble provosert av at hun buser inn i mitt/vårt hjem på den måten. Skulle tro at hun var mer ydmyk, å viste litt mer respekt enn som så? Kunne aldri falt meg inn å gå inn hos henne på den måten. Regner med hun var nysgjerrig på hvordan vi har fått det i det nye huset, men hallo?! Skjønner ikke at hun finner det naturlig i å det hele tatt komme på besøk, vi omgås ikke overhode ellers, og samboeren min skyr henne som pesten..

Syns dere dette er greit, eller burde hun hatt mer skamvett enn dette?!

Anonymkode: 6d3bc...649

Lås døren inn til huset 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig oppførsel. Hun stalker jo dere. Det er jo ulovlig nå. Gå til politiet med det. Jeg hadde gjort mye for å holde en sånn dame vekke. Men var det et uhell at hun ble gravid med mannen din? Rart han har vært sammen med en sånn en når du er så annerledes..

Anonymkode: 2a58f...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en forferdelig oppførsel. Hun stalker jo dere. Det er jo ulovlig nå. Gå til politiet med det. Jeg hadde gjort mye for å holde en sånn dame vekke. Men var det et uhell at hun ble gravid med mannen din? Rart han har vært sammen med en sånn en når du er så annerledes..

Anonymkode: 2a58f...906

Oi, her var det mye overdrivelse i et ganske lite innlegg. 

TS: Synes oppførselen hennes var veldig merkelig, man går jo ikke rett inn på den måten. Sannsynligvis gjør hun ikke dette igjen, og med tanke på det allerede betente forholdet, er det nok best å la det ligge. Hvis hun mot formodning gjør det igjen burde samboeren din be henne om å la være.

Anonymkode: b622d...b0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke noe vi går til politiet med nei (selv om hun har hatt stalkertendenser tidligere. Han har kontaktet politiet ved to anledninger for et par år tilbake, men ting har roet seg betraktelig siden da heldigvis 😅). 

Han sendte henne en melding etter at hun var dratt (ville ikke si noe foran barnet), om at det var uaktuelt at hun tråkket rett inn på den måten, at han ikke kunne skjønne at hun fant det naturlig osv. Fikk et svar tilbake med dårlige unnskyldninger om at barnet ikke ville gå inn alene osv (noe som bare er tull, barnet er veldig trygg hos oss og føler seg hjemme her). 

Får håpe det ikke skjer igjen, jeg kunne like gjerne kommet naken ut av badet, og ønsker ikke å bli møtt av ubudne gjester for å si det mildt 😬 

Spesielt!

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok ikke noe vi går til politiet med nei (selv om hun har hatt stalkertendenser tidligere. Han har kontaktet politiet ved to anledninger for et par år tilbake, men ting har roet seg betraktelig siden da heldigvis 😅). 

Han sendte henne en melding etter at hun var dratt (ville ikke si noe foran barnet), om at det var uaktuelt at hun tråkket rett inn på den måten, at han ikke kunne skjønne at hun fant det naturlig osv. Fikk et svar tilbake med dårlige unnskyldninger om at barnet ikke ville gå inn alene osv (noe som bare er tull, barnet er veldig trygg hos oss og føler seg hjemme her). 

Får håpe det ikke skjer igjen, jeg kunne like gjerne kommet naken ut av badet, og ønsker ikke å bli møtt av ubudne gjester for å si det mildt 😬 

Spesielt!

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

Hva om det hadde vært naboen som gikk inn? Hva om det hadde vært svigermor?

Det er va virkelig ikke så ille at hun fulgte barnet inn i huset. Du skriver ikek om hvor gammelt barnet er, men jeg hadde feks ikke ønsket å sende en tre åring inn i et hus alene. 

Men jeg hadde ringt da, eller prøvd å ringe på, banke på, rope hallo i døren, feks. Det er ikke eksen sin feil at du var i dusjen.

Anonymkode: 6bb28...648

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart hun er nysgjerrig, og kanskje ønsker barnet også å vise henne hvor og hvordan hun bor/det nye huset... det er ikke helt unormalt å ville vite hvordan barnet har det (helt konkret sett rommet/stua). Og hun ønsker kanskje også å tone ned konflikten mellom dem i påsyn av barnet, og derfor "leker" mer husvarm/vennskapelig med dere enn realiteten er. I grunnen bra at hun ikke stopper foran døra og sier: "Nei, jeg får ikke lov til å komme på besøk her, jeg skjønner du, jeg er ikke velkommen".  Men selvfølgelig skulle hun ikke gått rett inn, det ER frekt. Men skjedd er skjedd, og forsøk å glem det, det virker som de har store nok konflikter som det er, så dere må bare leve med småting som dette. Ok at mannen din sa ifra at det ikke bør skje igjen, og ok at hun i det minste svarte og unnskyldte seg litt (begrunnet det i hvert fall).

Anonymkode: 1a3d9...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Hun prøver vel å provosere dere. Overse henne, det pleier å være den beste taktikken på slikt. 

 

Hadde hun kommet uanmeldt flere ganger hadde jeg kokt kaffe til henne og vært kjempehyggelig. Hva er da poenget for henne å komme busende inn? Ingen sinte miner, ingen krangling, ingen som ble provosert.. Slike troll vil gjerne bare blåse på glørne, vær heller den voksne som ikke lar henne få muligheten.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det hadde vært naboen som gikk inn? Hva om det hadde vært svigermor?

Det er va virkelig ikke så ille at hun fulgte barnet inn i huset. Du skriver ikek om hvor gammelt barnet er, men jeg hadde feks ikke ønsket å sende en tre åring inn i et hus alene. 

Men jeg hadde ringt da, eller prøvd å ringe på, banke på, rope hallo i døren, feks. Det er ikke eksen sin feil at du var i dusjen.

Anonymkode: 6bb28...648

Det kommer jo helt an på hvilket forhold vi har til naboen eller svigermor.. Hadde reagert om en nabo vi har lite kontakt med plutselig gikk rett inn å satte seg i sofaen for eksempel. 

Selvfølgelig kunne ikke eksen vite at jeg var i dusjen, men det er jo sannsynlig at folk tar seg en dusj i sitt eget hjem, eller vi kunne ha hatt sex på kjøkkenbenken for alt hun vet, evt vært midt oppi en heftig diskusjon. Og historien tatt i betraktning, burde være det alt annet enn naturlig for henne å gå rett inn hos oss. 

Barnet er 8 år, og har ingen problemer med å gå inn alene 😉

Jeg har et godt samarbeid med far til mitt barn, og han kommer godt overens med min samboer. Likevel ringer vi på hos hverandre, vi tråkker ikke rett inn i stua.

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart hun er nysgjerrig, og kanskje ønsker barnet også å vise henne hvor og hvordan hun bor/det nye huset... det er ikke helt unormalt å ville vite hvordan barnet har det (helt konkret sett rommet/stua). Og hun ønsker kanskje også å tone ned konflikten mellom dem i påsyn av barnet, og derfor "leker" mer husvarm/vennskapelig med dere enn realiteten er. I grunnen bra at hun ikke stopper foran døra og sier: "Nei, jeg får ikke lov til å komme på besøk her, jeg skjønner du, jeg er ikke velkommen".  Men selvfølgelig skulle hun ikke gått rett inn, det ER frekt. Men skjedd er skjedd, og forsøk å glem det, det virker som de har store nok konflikter som det er, så dere må bare leve med småting som dette. Ok at mannen din sa ifra at det ikke bør skje igjen, og ok at hun i det minste svarte og unnskyldte seg litt (begrunnet det i hvert fall).

Anonymkode: 1a3d9...746

Jeg skjønner jo at hun er nysgjerrig, men hun kunne ha gidd oss beskjed om at hun var på vei i en eller annen form kanskje. 

Og barnet er vant til at far/mor venter utenfor ved henting og bringing, det ble anbefalt av fvk å gjøre det slik for lenge siden, da det alltid oppsto konflikt i situasjoner hvor foreldrene møttes. Nå blir jo barnet stort sett hentet på skolen, men h*n er som sagt vant til å gå inn alene og har aldri sagt noe på det.

Det er jo selvfølgelig bra at mor her ikke la opp til noen konflikt i all sin nysgjerrighet, og det skal sies at far er veldig bevisst på at barnet ikke skal være vitne til krangling (det skjedde dessverre ofte en tid etter bruddet, noe som barnet bar preg av lenge). Men barnet merker jo den tilgjorte og noe anspente stemningen, noe som igjen gjør at barnet er litt "på vakt" (blir selv litt anspent, stille, ser fra den ene til den andre osv). 

Blir ikke noe styr ut av dette altså, men må innrømme at jeg ble overrasket over freidigheten til denne dama 😅

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jørild skrev:

Hun prøver vel å provosere dere. Overse henne, det pleier å være den beste taktikken på slikt. 

 

Hadde hun kommet uanmeldt flere ganger hadde jeg kokt kaffe til henne og vært kjempehyggelig. Hva er da poenget for henne å komme busende inn? Ingen sinte miner, ingen krangling, ingen som ble provosert.. Slike troll vil gjerne bare blåse på glørne, vær heller den voksne som ikke lar henne få muligheten.

Hadde jeg visst at hun satt nede på stua mi, skulle jeg gått ned å vært superhyggelig ja 😄👍 kanskje tilbydd henne en omvisning til og med! Så det handler ikke om at hun ikke skal få se, bare om måten hun valset rett inn her på 😐 

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh herregud for en 'mor'. Hva slags foreldre er det som setter barna sine opp mot foreldrene? Det synes jeg er skikkelig dårlig behandling av barna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det hadde vært naboen som gikk inn? Hva om det hadde vært svigermor?

Det er va virkelig ikke så ille at hun fulgte barnet inn i huset. Du skriver ikek om hvor gammelt barnet er, men jeg hadde feks ikke ønsket å sende en tre åring inn i et hus alene. 

Men jeg hadde ringt da, eller prøvd å ringe på, banke på, rope hallo i døren, feks. Det er ikke eksen sin feil at du var i dusjen.

Anonymkode: 6bb28...648

Hallo? Man går ikke inn hos folk uanmeldt. Det går vel under vanlig folkeskikk. At TS var i dusjen er egentlig ikke relevant i det hele tatt. Det er overtramp uavhengig hvem som buser inn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke vanlig folkeskikk. Mulig hun var nysgjerrig, men vanlig folkeskikk som sagt mangler virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi680 skrev:

Ja, det er ikke vanlig folkeskikk. Mulig hun var nysgjerrig, men vanlig folkeskikk som sagt mangler virker det som.

Mangel på folkeskikk, selvinnsikt og skamvett hos denne dama. Dette er bare ett av mange "episoder" vi har satt spørsmålstegn til. Hun gjør stort sett hva hun vil, når hun vil, uten å ta noe særlig hensyn til andre.

TS

Anonymkode: 6d3bc...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...