Gå til innhold

Pakkeliste til Tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg drar til Tyrkia snart på ferie og skal være der i 3 uker. Holder på å finne ut hva jeg må ha med, og lurte på om dette ser greit ut og event hva som er lurt å forandre på/ha med. Skal shoppe en del også. Tror kanskje jeg har tilgang på vaskemaskin.

Klær: 

1 bukse

3 shortser 

7 kjoler (jeg elsker kjoler og skjørt)

7 skjørt

13 topper/tshorter

20 truser/string 

4 bh pluss 1 silikon bh 

1 caps 

1 par sandaler og 1 par lette sko og 1 par høythelte

En lett cardigan til kvelden ute på verandaen feks

1 par sokker

Andre ting: 

 tannbørste

tannkrem

sminke 

hårbørste 

rettetang

solkrem 

idoform

pass

parfyme

 

Hva synes dere?

 

 

 

Anonymkode: e6e38...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann!! Tror jeg har plassert feil, skal vel på reiseliv? Så ikke det hehe. Bare til å flytte det moderator om det er feil. 

Anonymkode: e6e38...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen halvparten av klærne hjemme. 

Anonymkode: a23be...8b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger sikkert ikke så mange kjoler og skjørt, det går jo an å bruke ting to ganger på tre uker ;) Siden du tydeligvis foretrekker skjørt kan du nok droppe en av shortsene også. Bruk heller plassen på en tynn jakke ekstra, en langermet lett skjorte, badetøy og bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utgangspunkt i hva jeg selv bruker å ha med til Alanya utenom hva som står på listen din. Jeg hadde kanskje hatt med litt flere par sokker :) Men det kan du også kjøpe der nede. Pluss reisestrømper med kompresjon, da jeg får lett hovne ben på lengre flyreiser. Reisesykebånd rundt håndleddet og evt også reisesyketabletter. Deilig med en sånn reisepute rundt nakken også, fåes veldig billig på XXL for tiden. Underholdning på flyet eller ved venting - ipad med filmer, kryssord, magasin, tegnebok etc. Solkrem og aftersun kjøper jeg gjerne på taxfree. Et eller to badehåndkle til stranden, om du ikke skal kjøpe der. Bikinier/badedrakter og strandkjoler/omslagskjoler ol til stranden. Kanskje en bok? Smykker/øredobber, en god såpe og shampoo/balsam med uv beskyttelse - evt en uv beskyttende spray til håret. Greit med gode joggesko også, kan bli mye gåing og mye å finne på - jeg tenkte å prøve hestetur i fjellene i år. Tar alltid ut litt kontanter på flyplassen, bruker nesten bestandig å betale i tyrkisk lire. Ladere til mobil og evt ipad - det brukes samme støpsel og energi som her hjemme. Vet mange liker å ta med litt norsk mat - som knekkebrød, leverpostei etc. Tilslutt evt. medisiner, jeg tar selv zyrtec mot pollen men dette hjelper også siden jeg reagerer på myggen der nede. Men både antihistaminer og kremer fåes på apoteket om du også skulle reagere, dog jeg er den eneste i familien som reagerer og vet bare om et par andre. 

Masse god tur! Jeg skal ned dit senere i sommer :) 

Anonymkode: c29b3...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle pakket selv, men jeg ville ikke tatt med shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...