Gå til innhold

Kommer til å utvikle spiseforstyrrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir sjuk at alt jeg eter, tåler det en uke, neste uke blir jeg sjuk av det. Det er mye psykisk, men jeg sliter mer allergi. Jeg er sulten 24/7 fordi middagen (nesten) alltid ender opp med å enten bli kvalm, eller at jeg blir syk av det jeg spiser. Virker som jeg kun tåler melk og havregryn, og kylling. Og ris. Men jeg kan ikke leve på det. Skal til lege bla...bla......bla.... vet om alt rundt. Undersøkelser etc. Fastlege jada. Psykolog, jada. Bla bla. Alt er påvist, sort på hvitt. Så det er ingen tvil. 

Det jeg lurer på er om noen andre er i samme båt? Noen veldig allergiske her? Jeg har blitt ordentlig syk så mange ganger at jeg har utviklet angst for å spise, og får angst etter å ha spist. Lever i et mareritt. Og siden jeg er sulten 24/7 og blir kvalm når jeg drikker mye vann så jeg er også tørst, så er jeg sur. Kort lunte. Sliten. Lite energi.

Det er bare rett og slett noe dritt og det ødelegger livet mitt, i tillegg reagerer jeg på pollenet ute ved å bli enda mer sliten, nyser, klør, medisinene virker ikke. Siste jeg reagerte på var sitronbrus. Og nå begynner alt å gå så mye inn i hverandre at jeg ikke lenger klarer å skille mellom angst for å bli syk, eller reell sykdom (eller, angst er jo det, men jeg mener en allergisk reaksjon). Så hvis jeg spiser mat, så får jeg angst. Alltid. Og da vet jeg ikke om det er angst eller allergi. Er så dritt lei av å være kronisk sulten, har gått ned masse i vekt, men det er langt igjen til jeg er for tynn. Men jeg kommer nok dit om nok måneder. 

Hjelper ikke med ernæringspsykolog, siden jeg ikke vet alt jeg er allergisk mot. Jeg tør ikke å prøve. Noen ganger drister jeg meg til å prøve en ny matvare og får angst etterpå. Dødsangst altså, ikke sånn at jeg er litt nervøs og stressa, men jeg må legge meg og sove ellers får jeg panikk. 

Legen vet det, psykologen vet det. Alle vet det. Så lenge jeg ikke dør er det ikke så farlig liksom, det gjør ikke noe at jeg tror at jeg dør og at jeg ikke engang kan se på kino med høye lyder uten at det utløser panikk og dødsangst. Neida, det gjør ikke noe om man dør innvendig så lenge hjertet ikke stopper. Man skal ikke ha noe å leve for, man skal bare leve fysisk. Det er det alle "sier" og "viser". 

Hvis jeg skal ta sjanser med ny mat må jeg sitte klar med epipennen, allergipiller, sobril og pute. For akkurat nå er maten jeg er helt (nesten) trygg på hvetemel, melk, hvit pasta, solsikkeolje, ris, kylling, poteter, kylling. Spiste svin en dag og ble sjuk, men det var sikkert fordi det var så mye fett. Jeg savner brokkoli, gulrot, kålrot, krydder, stangselleri, MAIS ikke minst, agurk, tomat. Jeg savner å kunne spise ute på restaurant. Hvordan i helv.te får jeg fikset dette, da? 

Jeg har nok å slite med om jeg ikke skal kunne ete også. Og jeg er allerede dritt lei av havregrøt, men spiser det for å holde blodsukkeret stabilt. Det verste er at jeg spiser noe og finner ut at "dette tålte jeg, jippi", så går det en uke til neste gang jeg spiser det og så reagerer jeg. Jeg vet at det har med kryssallergi/pollen å gjøre, og at det kan endre seg ettersom hvor mye pollen det er ute, og om jeg har hatt en allergisk reaksjon tidligere (kan t.o.m være en jeg ikke har merket), for reaksjonene blir jo sterkere for hver gang man får en reaksjon. Sist jeg spiste hasselnøtter holdt jeg på å besvime, neste gang spiste jeg kun sjokolade som kunne inneholde spor av nøtter, og da ble jeg omtrent like dårlig. Av spor. Neste er vel at jeg ikke kan ta fly med folk som spiser nøtter fra pose? 

Jeg er bare dritt lei av alle restriksjonene i livet, og omveltningen. Har ptsd så trenger ikke dette også. Vil bare fikse det. Skal ta en vaksine når pollensesongen er over, om det hadde fikset kryssallergier hadde det jo vært himmelsk, men er det sannsynlig? Jeg får ikke sterkere tabl. heller.

Anonymkode: 47419...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...