Gå til innhold

Plattfot. Hva kan gjøres med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke plattfot før. Jeg har blitt det de siste årene.

Hvilke årsaker kan det være til at jeg har blitt plattfot?

Hva kan gjøres for å bli bra?

Anonymkode: 82c4d...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis plattfoten plager deg så bør du få henvisning til ortoped for å få støpt og tilpasset ei fotseng som du legger i skoene dine. 

Dette kan du søke Nav om for å få dekket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

kjøp birkebstock sko og sandaler, disse vil over tid forme fotbuen din til riktig bue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, skruf skrev:

Hvis plattfoten plager deg så bør du få henvisning til ortoped for å få støpt og tilpasset ei fotseng som du legger i skoene dine. 

Dette kan du søke Nav om for å få dekket. 

Søstera mi var hos ortoped forrige uke og skal få såler fordi ho er plattfot. Fikk beskjed der om at dette ikke var noe NAV kunne dekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, LiKa1986 skrev:

Søstera mi var hos ortoped forrige uke og skal få såler fordi ho er plattfot. Fikk beskjed der om at dette ikke var noe NAV kunne dekke. 

Det kommer an på hvordan legen/ortopeden formulerer søknaden tror jeg. Ville sjekket det ut nærmere hadde jeg vært søsteren din/foreldre til søsteren din. 

Datteren min begynte med fotseng ifjor, og hun får det dekket via Nav. Hun kan få to fotsenger i året dekket (mtp at foten fortsatt er under vekst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, skruf skrev:

Det kommer an på hvordan legen/ortopeden formulerer søknaden tror jeg. Ville sjekket det ut nærmere hadde jeg vært søsteren din/foreldre til søsteren din. 

Datteren min begynte med fotseng ifjor, og hun får det dekket via Nav. Hun kan få to fotsenger i året dekket (mtp at foten fortsatt er under vekst)

Hmm. Nå glemte jeg å skrive at det er et par andre grunner til at ho skal få såler og, men nesten desto større grunn til å få det dekket. Hu er 25 da, så alt har vokst seg ferdig, for å si det sånn. Men skal nok be hu dobbeltsjekke før hu skal inn igjen. 

Endret av LiKa1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LiKa1986 skrev:

Hmm. Nå glemte jeg å skrive at det er et par andre grunner til at ho skal få såler og, men nesten desto større grunn til å få det dekket. Hu er 25 da, så alt har vokst seg ferdig, for å si det sånn. Men skal nok be hu dobbeltsjekke før hu skal inn igjen. 

Ville absolutt ha dobbeltsjekket det og ikke tatt det for god fisk :) 

Datteren min var forresten mye plaget med senebetennelse i beina som følge av plattfoten, mulig det hjalp på å få det dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruf skrev:

Ville absolutt ha dobbeltsjekket det og ikke tatt det for god fisk :) 

Datteren min var forresten mye plaget med senebetennelse i beina som følge av plattfoten, mulig det hjalp på å få det dekket?

Takk for tips :)

Mulig det er lettere ved sammensatte problemer, men er da verdt et forsøk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plattfot, avhengig av fotsenger og får dekket en del av det fra nav. 

Anonymkode: b19bc...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få lagd såler mange steder. Jeg bestilte på nettet, tok avtrykk selv og sendte inn. De passer perfekt og jeg har ikke smerter i fot og ben lengre. Før hadde jeg mye smerter i kne og hofte, men ikke nå lengre. Betalte 1000 kr. 

Anonymkode: 33a4b...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...