Gå til innhold

Spiser baby for mye? Er det skadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby spiser mye. Hun ligger et hakk lengere fremme enn doseringen på pakningen er. Hun blir straks en mnd og spiser allerede dosering for 2-3 mnd. 

Bør jeg holde igjen, eller bør baby få spise til hun er mett?

Anonymkode: 1fad8...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spise til hun er mett. Husk at det alltid skal være rester i flasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Baby spiser mye. Hun ligger et hakk lengere fremme enn doseringen på pakningen er. Hun blir straks en mnd og spiser allerede dosering for 2-3 mnd. 

Bør jeg holde igjen, eller bør baby få spise til hun er mett?

Anonymkode: 1fad8...df8

Du bør la henne spise til hun blir mett. Noen mener at babyer kan få leversvikt (?!) av å spise for mye MME men nyere studier har motbevist dette så bare la henne spise til hun e mett og fornøyd. Min gutt spiser også mer enn det står på MME pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
9 timer siden, Vattenflaska skrev:

Du bør la henne spise til hun blir mett. Noen mener at babyer kan få leversvikt (?!) av å spise for mye MME men nyere studier har motbevist dette så bare la henne spise til hun e mett og fornøyd. Min gutt spiser også mer enn det står på MME pakken.

Det er ikke noen som tror det med vettet i behold. 

Dette er forhold man hadde noen teorier om på 70tallet grunnet produksjon i Tyskland og innhold. 

Det er veldig lenge siden. Babyer skal regulere selv på lik linje med mm. 

Men, det kan være en idé å bytte merke om babyen virker utilfreds, vårt barn spiste mer Hipp og fikk ubehag mens Collett eksempelvis mettet fortere og gav mindre gulp etc. 

For andre er det omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg med helsesøster. 

Anonymkode: 2b671...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til den er mett! Vi lurte også på det samme da baby var ett par uker. Spiste nesten 1000 ml i døgnet! Snakket med helsesøster og hun sa det var bare å gi til baby var mett. Plutselig stoppet det opp her, og baby spiste alt for lite. Er snart 5 måneder nå og spiser fortsatt ikke like mye som i starten. Så kan være bare en periode baby trenger mye mat. Bare gi! :)

Anonymkode: 9536c...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjotteri skrev:

Det er ikke noen som tror det med vettet i behold. 

Dette er forhold man hadde noen teorier om på 70tallet grunnet produksjon i Tyskland og innhold. 

Det er veldig lenge siden. Babyer skal regulere selv på lik linje med mm. 

Men, det kan være en idé å bytte merke om babyen virker utilfreds, vårt barn spiste mer Hipp og fikk ubehag mens Collett eksempelvis mettet fortere og gav mindre gulp etc. 

For andre er det omvendt. 

En del helsesøstrer informerer fremdeles feil om at for høyt inntak av MME kan føre til leversvikt. Min gjorde det.

Hipp ga ikke metthetsfølelse til min gutt men Collett fungerte helt supert ift Hipp. Med Hipp spiste han opp 170ml annenhver time men med Collett spiser han rundt 135ml hver 4. time. Verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal spise til de er mette, selvsagt. Det går opp og ned hvor mye de spiser og babyer regulerer det selv.

Anonymkode: 56246...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
51 minutter siden, Vattenflaska skrev:

En del helsesøstrer informerer fremdeles feil om at for høyt inntak av MME kan føre til leversvikt. Min gjorde det.

Hipp ga ikke metthetsfølelse til min gutt men Collett fungerte helt supert ift Hipp. Med Hipp spiste han opp 170ml annenhver time men med Collett spiser han rundt 135ml hver 4. time. Verdt å prøve.

Ja, noen helsesøstre trenger definitivt litt kompetanseøkning dessverre. 

Det er riktig at dobbelt inntak over tid ikke er bra fordi mme jo har tilsatt fettløselige mineraler/vitaminer, men sålenge barna følger normal kurve er det ikke et problem med å ligge over veiledende inntak. 

Veiledende er et cirkamål, ikke fast mål. 

Mitt barn lå alltid en måned over, og så flatet det ut v 4 mnd. Han var en lang midt på treet vektmessig baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...