Gå til innhold

Betennelse i munnhulen


Miranda16

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noe som ligner betennelse i munnen ganske langt inne ved jekselen. Det er mest ømt på tannkjøttet, men også ømt  i området rundt. Det ene kinnet mitt er hovent. Jeg har brukt tanntråd og det virker ikke som det ligger noe matrester mellom tennene. Området er bare lettere ømt dvs så lett at jeg ikke trenger smertestillende av noe slag, ennå. Har hatt dette siden i går. Noen som vet om dette vil bli verre og bør jeg dra til tannlege til uka hvis det ikke blir verre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å pusse med Corsodyl gel eller skylle med Corsodyl skyllevann. Den er bakteriedrepende. Ellers så er det viktig å pusse godt rundt, selv om det er vondt. 

Om det ikke har hjulpet i løpet av noen dager så bør du oppsøke tannlege.

Anonymkode: 06b12...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å pusse med Corsodyl gel eller skylle med Corsodyl skyllevann. Den er bakteriedrepende. Ellers så er det viktig å pusse godt rundt, selv om det er vondt. 

Om det ikke har hjulpet i løpet av noen dager så bør du oppsøke tannlege.

Anonymkode: 06b12...4bc

Takk for hurtig svar. Prøver et apotek imorgen. Er Corsodyl noe de fleste apotek har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Takk for hurtig svar. Prøver et apotek imorgen. Er Corsodyl noe de fleste apotek har?

Det er standard vareutvalg.

Anonymkode: 0f3a5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er standard vareutvalg.

Anonymkode: 0f3a5...53f

TNX!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miranda16 skrev:

TNX!

Regner med at det er rundt en visdomstann som holder på å dukke opp? I så fall ville jeg uansett tatt kontakt med tannlege slik at kan få en vurdering på om denne vil klare å komme frem av seg selv, eller om det beste er å få den fjernet. Er som regel best å gjøre dette mens du er ung.

Hvis du føler deg dårlig, får feber etc., ta kontakt med tannlege.

Anonymkode: fdc1c...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at det er rundt en visdomstann som holder på å dukke opp? I så fall ville jeg uansett tatt kontakt med tannlege slik at kan få en vurdering på om denne vil klare å komme frem av seg selv, eller om det beste er å få den fjernet. Er som regel best å gjøre dette mens du er ung.

Hvis du føler deg dårlig, får feber etc., ta kontakt med tannlege.

Anonymkode: fdc1c...d69

Jeg er så gammel at visdomstennene har jeg hatt i en mannalder. Jeg tror ganske sikker på den er fjernet for flere årssiden. Fjernet alle unntatt en i underkjeven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det er du lettere øm i tannkjøttet rundt en tann, og er i tillegg hoven i kinnet?
Har du smerter i noen av tennene, eller har tidligere hatt smerter i disse? Har de store fyllinger?

Jeg vil uansett anbefale deg å ta turen til tannlegen. Det kan være noe helt uskyldig, som f.eks. irritert tannkjøtt som følge av matrester/tannstein, men når du sier at du er hoven i kinnet kan det tenkes at problemet kanskje er noe større, som f.eks. betennelse i roten. Du får ta det som den årlige undersøkelsen. Kjipt å betale, men greit å få undersøkt den bakenforliggende årsaken.

Lykke til!

Anonymkode: fdc1c...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg forstår det er du lettere øm i tannkjøttet rundt en tann, og er i tillegg hoven i kinnet?
Har du smerter i noen av tennene, eller har tidligere hatt smerter i disse? Har de store fyllinger?

Jeg vil uansett anbefale deg å ta turen til tannlegen. Det kan være noe helt uskyldig, som f.eks. irritert tannkjøtt som følge av matrester/tannstein, men når du sier at du er hoven i kinnet kan det tenkes at problemet kanskje er noe større, som f.eks. betennelse i roten. Du får ta det som den årlige undersøkelsen. Kjipt å betale, men greit å få undersøkt den bakenforliggende årsaken.

Lykke til!

Anonymkode: fdc1c...d69

Ømt tannkjøtt og området rundt og kinnet er veldig hovent kinn. Ikke ømme tenner og blør ikke. Har akkurat tatt en overhaling hos tannlegen, så skal ikke ha plakk og lignende. Har peroditt og røyker, så det kan nok være årsaken. Ringer tannlege imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...