Gå til innhold

Finnes det jobber man ikke blir sliten av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Seriøse svar. Ikke tullesvar. 

Anonymkode: a1d9e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på mange ting: terskel før man føler seg sliten, hvilke typer oppgaver man blir sliten av osv.

Så svaret er subjektivt, men jeg vil tro at de som er glade i jobben sin kan tåle mer før de kjenner seg slitne, ettersom de har en indre motivasjon som driver arbeidet. Det er naturlig at å holde på med en type arbeid i åtte timer hver dag, er mer eller mindre slitsomt. Men med så mye annet (trening, sosiale aktiviteter feks) så kjenner man seg nok mindre sliten jo mer lystbetont og givende man anser aktiviteten å være 

Anonymkode: 8d2f0...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Niennas skrev:

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling. 

Hva er BPA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. mai 2016 at 17.54, Niennas skrev:

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling. 

Begge deler. Takler også dårlig jobber som kjeder meg/lite å gjøre. Blir sliten av servicejobber/sosiale jobber og fysisk krevende jobber.

Anonymkode: a1d9e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klaveret skrev:

En jobb du virkelig trives i blir du ikke utslitt av. Jeg tror du må tenke slik.

Jeg er ikke enig.... Man kan bli dønn utslitt, både fysisk og psykisk, også av en jobb man elsker.

De fleste jobber krever noe av en, og da blir man tidvis sliten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er individuelt. Jeg har en jobb jeg elsker hvor det er full fart mye av tiden. Og jeg blir jo sliten, men på en god måte, og jeg blir ikke utslitt. Men i perioder hvor det er veldig lite å gjøre, og jeg bare ser på klokken hele tiden, DA blir jeg dødssliten, småsur og giddaløs!

Anonymkode: ec6c3...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir sliten iblant av alle jobber, vil jeg tro. 

Forskjellen er at om man setter pris på det man gjør og føler mestring i jobben, så takler man mer. Et godt arbeidsmiljø, kan gjøre mye for arbeidsgleden, mens et dårlig, kan ta knekken på deg ganske fort. 

I min nåværende jobb, er jeg ofte temmelig sliten og sovner ofte tidlig på sofaen fredag kveld etter en uke med full fart og mange oppgaver, men jeg er " gladsliten" og gleder meg til å gå på jobb, for å se hva som skjer, mandag morgen.  Jeg er også klar for å gjøre mer i helgene av andre aktiviteter med familien.

I en av mine tidligere jobber, hadde jeg ikke den følelsen mandag morgen og kunne godt ha tenkt meg til å holde meg hjemme hele uka, om det ikke var for at jeg trengte pengene. Selv om jeg ikke var like klar for senga, fredag kveld, så ble jeg sliten av å grue meg til å gå på jobb og var ekstra trøtt og lei. Hadde ikke den samme livskvaliteten i helgene. 

 

Din egen innstilling til å bli sliten, kan også få jobben til å virke som et slit. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli psykiatrisk sykepleier. De sitter inne på kontoret og skriver i journalen, eller så siter er og skravler med sine medarbeidere. Noen ganger er de i møte også. Skal visst tjene ganske bra også. Gjene over 500000 i året fra hva jeg har lest i avisa 

Hvordan vet jeg dette? Var selv pasient og så at de ansatte jobbet minimalt. Eneste som gjorde at jeg holdt ut var at jentene var sykt deilige.

Anonymkode: 16827...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Tja, jeg jobbet på en nokså rolig kafé hvor jeg gjerne stod flere timer i strekk uten noe å gjøre. Kjedelig, men ble ikke spesielt sliten akkurat. Satt bak kassa og leste, for det meste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...