Gå til innhold

Finnes det jobber man ikke blir sliten av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Seriøse svar. Ikke tullesvar. 

Anonymkode: a1d9e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på mange ting: terskel før man føler seg sliten, hvilke typer oppgaver man blir sliten av osv.

Så svaret er subjektivt, men jeg vil tro at de som er glade i jobben sin kan tåle mer før de kjenner seg slitne, ettersom de har en indre motivasjon som driver arbeidet. Det er naturlig at å holde på med en type arbeid i åtte timer hver dag, er mer eller mindre slitsomt. Men med så mye annet (trening, sosiale aktiviteter feks) så kjenner man seg nok mindre sliten jo mer lystbetont og givende man anser aktiviteten å være 

Anonymkode: 8d2f0...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Niennas skrev:

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling. 

Hva er BPA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. mai 2016 at 17.54, Niennas skrev:

Hva blir du mest sliten av da? Fysisk krevende jobber eller psykisk krevende?

 

jeg jobber som BPA, det er lite krevende. Rolige dager, rolig tempo og som oftest greie arbeidsoppgaver. Men det kan være tøft og slitsomt å jobbe "i livet til noen", spesielt i en 100% stilling.