Gå til innhold

Fordeling av rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selg huset og kjøp et felles hus der dere alle stiller likt. Hadde satt det som ultimatum for mannen ettersom han liker å forskjellsbehandle, hvis han ikke behandler der skikkelig så forstår jeg ikke hvorfor du gidder å utsette sønnen din for en slik stefar. 

Anonymkode: 3b52b...d2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Han favoriserer sine egne barn. Han bruker det faktum at det er hans hus som maktmiddel.

Å kjøpe nytt sammen ville nok vært det greieste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 20.30, MapleSirup skrev:

Jeg synes ikke de barna som er der annenhver uke har noen mindre rettigheter enn TS sin sønn. Deres far har bygget disse rommene til dem, så da skal de jo ha dem.

TS sin sønn må tåle å ikke stå først i køen her. 

Men da blir jo TS og hennes sønn gjester i huset, og det er ikke ok.

TS: Høres ut som om det beste er at dere flytter til et nytt hus, der alle kan starte på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, petterm skrev:

Men da blir jo TS og hennes sønn gjester i huset, og det er ikke ok.

TS: Høres ut som om det beste er at dere flytter til et nytt hus, der alle kan starte på nytt.

Jeg er ikke enig. Det blir hva man gjør det til, og hva man tillater barna å dyrke. De har hvert sitt rom; det er jo fint..

Eksempelvis så kan man jo bli ordentlig kjent før man flytter sammen og avtale fremtiden sin. Med flere barn involvert, så bør det har forekommet en rekke samtaler i forkant. At foreldre stadig blir overrasket over hvordan samboeren er som forelder er en problemstilling som er ganske unødvendig! Det er vel ofte barna som blir ofrene. Gjerne fordi  de sentimentale foreldrene fremmer egne barn ut av dårlig samvittighet over egne valg.

Det er jo ny tråd her hver dag som kretser rundt samme tema.

Kvinner, skjerp dere! Dere kan klare dere uten en mann under samme tak!

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, May 28, 2016 at 10.16, AnonymBruker skrev:

 

Hos meg er alle like og han innrømmer selv(samboer) at jeg er flink med å prioritere hvert barn etter behov.

ts

Anonymkode: baac4...825

Dere leide før, og gutten hadde styggere/dårligere rom der? Jeg får følelsen av at du og mannen har ganske ulik økonomi? Han har mest penger og prioriterer dem til egne barn?

Hvordan ville han se på det om du gjorde det samme med dine ressurser? At du var mest opptatt av å skape hygge den uken kun din sønn er, hjelper kun din sønn med lekser eller henting/bringing, roser ham mye mer og gir mye mer oppbacking enn de andre barna osv? Det synes jeg dere bør diskutere, hør om ikke han også vil ha det slik at begge er rause mot hverandres barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Biloba skrev:

Dere leide før, og gutten hadde styggere/dårligere rom der? Jeg får følelsen av at du og mannen har ganske ulik økonomi? Han har mest penger og prioriterer dem til egne barn?

Hvordan ville han se på det om du gjorde det samme med dine ressurser? At du var mest opptatt av å skape hygge den uken kun din sønn er, hjelper kun din sønn med lekser eller henting/bringing, roser ham mye mer og gir mye mer oppbacking enn de andre barna osv? Det synes jeg dere bør diskutere, hør om ikke han også vil ha det slik at begge er rause mot hverandres barn.

Vi har hatt veldig ulik økonomi. Jeg leide etter forrige brud, jobbet og studerte. Leieprisen var helt grei og boforholdene var annerledes enn nå, men vi hadde det veldig fint. Sønnen min likte rommet sitt.

Han har en del penger,men jeg styrer økonomien hjemme . Alt pga han er ikke flink å betale regninger og er blir lett fristet av dyre ting. Jeg jobber også 100 prosent og mine penger blir brukt på felles utgifter.

Av en eller annen grunn mener han at hans barn har mye større rettigheter enn mitt barn. Pga han synes synd på dem. Vi har snakket om det mange ganger, men det virker som han ikke forstår helt hvorfor er jeg misfornøyd. Jeg burde være glad for å bo har og ha det fint.

ts

Anonymkode: baac4...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt veldig ulik økonomi. Jeg leide etter forrige brud, jobbet og studerte. Leieprisen var helt grei og boforholdene var annerledes enn nå, men vi hadde det veldig fint. Sønnen min likte rommet sitt.

Han har en del penger,men jeg styrer økonomien hjemme . Alt pga han er ikke flink å betale regninger og er blir lett fristet av dyre ting. Jeg jobber også 100 prosent og mine penger blir brukt på felles utgifter.

Av en eller annen grunn mener han at hans barn har mye større rettigheter enn mitt barn. Pga han synes synd på dem. Vi har snakket om det mange ganger, men det virker som han ikke forstår helt hvorfor er jeg misfornøyd. Jeg burde være glad for å bo har og ha det fint.

ts

Anonymkode: baac4...825

Ja men hvorfor finner du deg i det? Ser du ikke at det faktisk er din sønn det er synd på her? Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bo sammen med noen som gjorde så stor forskjell på ungene. Alle unger fortjener rettferdig behandling.

Anonymkode: c6d47...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hvorfor finner du deg i det? Ser du ikke at det faktisk er din sønn det er synd på her? Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bo sammen med noen som gjorde så stor forskjell på ungene. Alle unger fortjener rettferdig behandling.

Anonymkode: c6d47...f7a

Nemlig! Dette handler jo ikke om TS, men om sønnen. 

Anonymkode: 07b10...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg håper dere har samboerkontrakt om dine penger går til fellesutgifter, går hans til nedbetaling av lån? Og siden dette er hans hus som barna tydeligvis har fått beskjed om at de skal arve (hva er forresten det for en usmakelig ting å fortelle sine barn, hva om dere to vil selge og flytte i leilighet på deres eldre dager, eller må pga helse, kan ikke dere gjøre det fordi barna skal arve?) vil du noen gang få kjøpe deg inn i huset? Eller er det hans? Pass på at du ikke ved et eventuelt brudd om noen år blit sittende uten en krone fordi han har betalt på lån og du har kjøpt maling og gardiner. Hvis dere ikke har snakket om fremtiden mht om du kan kjøpe deg inn/dele verdistigning e.l. synes jeg dette kan være en god anledning. 

Synes din samboer har noen veldig usympatiske sider i denne saken og dette virker til dels overført til hans barn (seriøst, hvilke barn snakker om arv...).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...