Gå til innhold

For eller imot homofile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Sheherasade skrev:

Det viser hvor lite du vet om Bibelen og kristendommen... og alle religioner, egentlig. 

Var det alt du hadde å si? Her er det nok du som ikke forstår, noe som er temmelig vanlig i slike debatter, dessverre. Det fører bare til at diskusjonene blir kvasiintellektuelle, når folk som verken bryr eller gidder nok til å sette seg inn i saken.

Anonymkode: 5efa4...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle (de) ikke forvente å få samme rettigheter som heterofile? homofili har vært i naturen i millioner av år, og er dessverre egentlig ikke en nyhet! Det som gjør dette til en så stor sak er fordi det står negative ting om det i de hellige bøkene. Skjønner at du reagerer på at homofile vil gifte seg i kirken, men jeg føler kirken mer nå er mer tradisjon enn sett på som kristelig. Hva mener du med at (du ikke får alle godene) ?

Anonymkode: 26a51...b88

Homofile har jo de samme rettighetene, de har mulighet til å gifte seg også, men å respektere troende og kirken er ikke så nøye? Selv om det i den hellige skrift, som er kirkens fundament, står at ekteskap er mellom mann og kvinne, så er ikke det så viktig, når det ikke stemmer overens med deres meninger? Har dere glemt at det er Guds hus, hvor det er naturlig at Guds ord er autorieten. 

Anonymkode: 5efa4...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå bare det er fint at folk er glad i hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

Det virker ikke som du ønsker homofile velkommen i kirka med de holdningene. Det passer ikke sammen når du skriver at de tråkker på deg samtidig som du ønsker de velkommen inn.

Anonymkode: 07894...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Homofile har jo de samme rettighetene, de har mulighet til å gifte seg også, men å respektere troende og kirken er ikke så nøye? Selv om det i den hellige skrift, som er kirkens fundament, står at ekteskap er mellom mann og kvinne, så er ikke det så viktig, når det ikke stemmer overens med deres meninger? Har dere glemt at det er Guds hus, hvor det er naturlig at Guds ord er autorieten. 

Anonymkode: 5efa4...03a

Men hvorfor er guds ord viktig her, men mindre viktig på andre ting? Hvordan kan man gjemme seg bak "guds ord" når man daglig gir blaffen i andre aspekter av det? Hvorfor er det her grensen settes? 

Anonymkode: 0ecd6...14d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke spørsmålet. Mener du for eller mot st homofili skal være lov? For eller mot homofilt ekteskap? For eller mot at homofile skal få adoptere? I så fall jeg jeg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke så mye mer om homofile enn hva jeg gjør om heterofile. Det eneste jeg stusser på er hvorfor de absolutt vil ha denne retten til å gifte seg i kirker når de egentlig ikke er velkomne der. Jeg ville aldri bekjent meg en religion som ikke tok i mot hele meg, og at homofile klarer å bekjenne seg til en religion som ikke tar i mot dem med åpne armer kan jeg ikke forstå. Men det er det eneste jeg tenker på.

Anonymkode: ad096...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg synes det er like naturlig som det å være heterofil. To mennesker er glade i hverandre og de er av samme kjønn. Flott det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre. Jeg liker eller missliker en person uavhengig av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunasama

Husk at Gud ikke har skrevet bibelen, den er skrevet av mennesker som gjenspeiler den tiden de levde i. Man må for Guds skyld ikke ta alt som står i bibelen bokstavelig. En god Gud kan da virkelig ikke ha stått for slike skrekkelige lover som dette:

Hvis en mann sover med en annen mann, vil begge bli drept.

Barn som ikke adlyder foreldrene skal drepes.

Hvis en kvinne ikke er jomfru i hennes bryllupsdag, skal hun bli tatt til hennes far hus å bli steinet til døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral. Folk sitt privatliv er deres egen sak. De skader ingen. Homofili er hverken positivt eller negativt. Det bare er sånn det er.

Anonymkode: 6de94...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...