Gå til innhold

MUST have til babyen?


Teardrop

Anbefalte innlegg

I går spurte jeg om bomkjøp, i dag lurer jeg på "must haves" ?
Sånn bortsett fra at så klart trenger babyen vogn, mat, klær og bleier.
Lurer vel litt mer på andre ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babynest er fint å ha, også tripp trapp stol med newborn seat sånn at babyen også får deltatt på måltider/ting som skjer på kjøkkenet eller hvor enn det måtte være :) Jeg syns ihvertfall det var veldig fint å ha. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i både babynest og newborn seat!

Vil også anbefale å kjøpe 3-4 helsetepper, de er overraskende anvendelige (og gikk stadig på vask her i alle fall). Stokke badekaret med nyfødt-innlegg var vi veldig fornøyde med, sikkert samme hvilket merke der er, men kjekt at man kan slå det helt sammen om man har et lite bad. 

Ammepumpe måtte mannen ut og kjøpe første dagen hjemme, da puppene var steinharde :fnise:

Bæresele og eller sjal er det mange som bruker, vi har brukt vår en del, men det kan det være lurt og vente litt med, til du ser om babyen vil bæres mye eller ikke. 

Anonymkode: e76f5...5f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke babynest og klarer meg fint uten.

Must have hadde nok vært vippestol fordi tvillingene mine kan bli sinte av og bare ligge i "dagsengen" sin og stirre opp i tomme luften. De liker å få med seg det som skjer rundt og når de sitter i stolen så kan jeg gjør andre ting.

Bæresele er også et must have er i huset. De kan iblant være veldig kontaktsøkende og nekte å sove andre plasser enn brystkassen/magen til mor så da tar jeg de bare opp i bæreselen.

Endret av Vattenflaska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresele. Bruker den MYE :)

Anonymkode: 11f25...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol! Brukte den ekstremt mye. Den gjorde at jeg kunne dusje, spise, lage middag osv. Lille elsket den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del var det babycall. Da klarte jeg å ta en dusj uten å stresse med å høre etter babyen, og å la dem sove ute i vogna da jeg hadde temperaturmåler på babycallen.

Bæretøy brukte jeg også mye. En babyseng som kan stå i samme høyde med foreldresengen var veldig praktisk. Tok av den ene enden slik at den ble som en forlengelse av vår seng -da trengte vi ikke være redd for å legge oss over babyen, fikk beholde den plassen vi hadde fra før, enkelt trøste og se babyen i tillegg til at matingen også ble enklere. (Gav med flaske men sikkert like enkelt å amme).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk! For en fantastisk oppfinnelse :D Også gulpekluter, i fleng! Omslagsbodyer istedet for å dra over hodet, megapraktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pentu skrev:

Vippestol! Brukte den ekstremt mye. Den gjorde at jeg kunne dusje, spise, lage middag osv. Lille elsket den 😊

Er også glad i vippestolen :) Men husk at man må være forsiktig med å bruke den lenge av gangen pga ryggen til baby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Det jeg er mest glad for at jeg hadde, er bæresjalet (elastisk bæresjal), bæresele, Babyborn, og minisenga som babyen kunne ligge i, oppi senga mi. 

Noe jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt, i ettertid, var stavmikser til å lage mer egen babymat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukte vi ikke babynest, men lagde i stedet nest ut av tepper eller dyner. Mer praktisk i forhold til vask å gjøre det sånn, spesielt hvis man har refluks-baby. :P Gjør det fortsatt, og hun er 10 måneder nå. 

Tøybleier er også et must. Omslagsbodyer slik at man slipper å dra ting over hodet på babyen. Vi har også Stokke 'badekar' og stellebord som vi er veldig fornøyd med. Vippestol fikk hun da hun var fem måneder, da vi lærte av fysio på sykehuset at babyer ikke skal sitte i vippestol når de er nyfødte. Er ikke bra for ryggen deres. Babycall er et must. Vi har et med kamera der vi får livebilder på mobilen. Hun sover ikke ute, men ville hatt en med temperaturmåler hvis hun hadde gjort det. Vi har også kjøpt inn temp-måler som kan måle både hennes kjernetemperatur (i tinningen) og temperaturen i rommet. Litt dyr, men var verdt hver krone. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lorelei6 skrev:

Her brukte vi ikke babynest, men lagde i stedet nest ut av tepper eller dyner. Mer praktisk i forhold til vask å gjøre det sånn, spesielt hvis man har refluks-baby. :P Gjør det fortsatt, og hun er 10 måneder nå. 

Tøybleier er også et must. Omslagsbodyer slik at man slipper å dra ting over hodet på babyen. Vi har også Stokke 'badekar' og stellebord som vi er veldig fornøyd med. Vippestol fikk hun da hun var fem måneder, da vi lærte av fysio på sykehuset at babyer ikke skal sitte i vippestol når de er nyfødte. Er ikke bra for ryggen deres. Babycall er et must. Vi har et med kamera der vi får livebilder på mobilen. Hun sover ikke ute, men ville hatt en med temperaturmåler hvis hun hadde gjort det. Vi har også kjøpt inn temp-måler som kan måle både hennes kjernetemperatur (i tinningen) og temperaturen i rommet. Litt dyr, men var verdt hver krone. 

 

Hvor kjøpte du den temp-måleren?

Anonymkode: 84f12...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lorelei6 skrev:

Her brukte vi ikke babynest, men lagde i stedet nest ut av tepper eller dyner. Mer praktisk i forhold til vask å gjøre det sånn, spesielt hvis man har refluks-baby. :P Gjør det fortsatt, og hun er 10 måneder nå. 

Tøybleier er også et must. Omslagsbodyer slik at man slipper å dra ting over hodet på babyen. Vi har også Stokke 'badekar' og stellebord som vi er veldig fornøyd med. Vippestol fikk hun da hun var fem måneder, da vi lærte av fysio på sykehuset at babyer ikke skal sitte i vippestol når de er nyfødte. Er ikke bra for ryggen deres. Babycall er et must. Vi har et med kamera der vi får livebilder på mobilen. Hun sover ikke ute, men ville hatt en med temperaturmåler hvis hun hadde gjort det. Vi har også kjøpt inn temp-måler som kan måle både hennes kjernetemperatur (i tinningen) og temperaturen i rommet. Litt dyr, men var verdt hver krone. 

 

Jeg lurer også på hvor du har kjøpt den temperatur måleren?😊 Hvilket merke er det?

Vi har en som kan måle temp ved å scanne pannen på en måte, kjøpt på apoteket, men den viser konstant for lav temperatur. Kontrollmålte i stumpen i starten og det ble bare helt feil. Er på jakt etter en ny som kan brukes når han allerede sover feks 😊 

Anonymkode: 21da7...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babynest og bæresele brukte jeg aldri, totalt mislykket kjøp. Stokke newborn seat på tripp trapp var det jeg brukte mye som jeg aldri hadde trodd jeg skulle elske! Og helsetepper. 

 

Anonymkode: 3d84a...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæretøy, vippestol og babygym! 

Anonymkode: f6356...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sånn tempmåler, kjøpte på apoteket til rett under 500 kr. Måler tempen uten å røre barnet ved å lyse på pannen. Virker også på voksne og på sekunder. Vi sjekker badetemp med den også. Genial. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BB Hug me ammepute. Svindyr, men verdt hver krone. Babyen ligger helt stabilt og trygt og får godt tak på puppen. Har ikke hatt problemer med såre brystvorter og ingen kolikk. Hendene er fri så man kan gjøre noe hvis babyen ligger lenge. Min sover ofte i puta mens jeg slapper av og vi begge nyter nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på hvor du har kjøpt den temperatur måleren?😊 Hvilket merke er det?

Vi har en som kan måle temp ved å scanne pannen på en måte, kjøpt på apoteket, men den viser konstant for lav temperatur. Kontrollmålte i stumpen i starten og det ble bare helt feil. Er på jakt etter en ny som kan brukes når han allerede sover feks 😊 

Anonymkode: 21da7...099

Ridian heter den. Kjøpte den på boots apotek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn vippestol, babycall, babygym og Cosyfix ammepute. Nå i etterkant tror jeg at det hadde vært fint med newborn-setet til tripp trapp, og en sånn seng som du kobler på voksensenga. Vi hadde babykurv, og da måtte jeg sette meg  opp i senga for å se babyen. Og tro meg: Dét gjorde jeg ofte i starten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...