Gå til innhold

Har du pensjonssparing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken bank, og hvordan er sparingen?

Er det 50% på sparekonto og 50% i fond, slik som DNB gir tilbud om?

Jeg ønsker råd angående om hva som blir mest fornuftig.

Takk for svar! :blomst:

Anonymkode: a18a7...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken bank, og hvordan er sparingen?

Er det 50% på sparekonto og 50% i fond, slik som DNB gir tilbud om?

Jeg ønsker råd angående om hva som blir mest fornuftig.

Takk for svar! :blomst:

Anonymkode: a18a7...209

Aner ikke. :ler. 

Hm.... håper noen vet, ja? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparingen som gjøres via jobb er hos Nordea. Der kan vi velge risikoprofil selv, og jeg har valgt 100-% aksjefond. Risikoen kommer til å bli trappet ned når jeg begynner å nærme meg pensjonsalder (er i midten av 30 årene nå). 

Jeg har en privat spareavtale i Skandiabanken i tillegg mtp pensjon, også den er 100% aksjefond. 

Anonymkode: fb853...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil følge med her! :popcorn: Har akkurat opprettet pensjonssparing i DNB, og skjønner egentlig ingenting haha. Hva er lurt? hvordan spareprofil skal man velge???? Jeg vil jo selvfølgelig ende opp med mest mulig til mine glade pensjonistdager... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ned så mye jeg kan på boliglånet.

Det du fikk for 1 krone for 50år siden, kan du glemme å få i dag. Dette vil fortsette slik. Idioti å spare i penger, da penger antakeligvis faller i verdi. Bare se hvor mye den norske kronen har falt mot andre verdifulle valuta.

Det sikreste å spare i er derfor verdier. Man kan spekulere i gull, o.l.. Men det tryggeste er å legge penger i noe du vet du vil trenge. Bolig er blant dette.

Dersom jeg som pensjonist får 40% av det jeg egentlig skal ha (men statskassa kommer til å være tømt, så det får jeg ikke), så vil jeg i det minste være gjeldskrise og derfor kunne overleve på brød og vann om det blir så ille. :P

Pessimist? Neida! ;)

Anonymkode: 235f2...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betaler ned så mye jeg kan på boliglånet.

Det du fikk for 1 krone for 50år siden, kan du glemme å få i dag. Dette vil fortsette slik. Idioti å spare i penger, da penger antakeligvis faller i verdi. Bare se hvor mye den norske kronen har falt mot andre verdifulle valuta.

Det sikreste å spare i er derfor verdier. Man kan spekulere i gull, o.l.. Men det tryggeste er å legge penger i noe du vet du vil trenge. Bolig er blant dette.

Dersom jeg som pensjonist får 40% av det jeg egentlig skal ha (men statskassa kommer til å være tømt, så det får jeg ikke), så vil jeg i det minste være gjeldskrise og derfor kunne overleve på brød og vann om det blir så ille. :P

Pessimist? Neida! ;)

Anonymkode: 235f2...dac

*gjeldsfri 

Anonymkode: 235f2...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen pensjonssparing her. Ville nok vært bortkastet for min del, føler jeg. 

Anonymkode: 6e4fb...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler ned så mye jeg kan på boliglånet.

Det du fikk for 1 krone for 50år siden, kan du glemme å få i dag. Dette vil fortsette slik. Idioti å spare i penger, da penger antakeligvis faller i verdi. Bare se hvor mye den norske kronen har falt mot andre verdifulle valuta.

Det sikreste å spare i er derfor verdier. Man kan spekulere i gull, o.l.. Men det tryggeste er å legge penger i noe du vet du vil trenge. Bolig er blant dette.

Dersom jeg som pensjonist får 40% av det jeg egentlig skal ha (men statskassa kommer til å være tømt, så det får jeg ikke), så vil jeg i det minste være gjeldskrise og derfor kunne overleve på brød og vann om det blir så ille. :P

Pessimist? Neida! ;)

Anonymkode: 235f2...dac

Å betale ned på bolig er det samme som å spare på konto til samme rente som boliglånet. Verdiøkningen (eller fallet) på boligen får du uansett om du betaler ned på lånet eller ikke.

Anonymkode: 22338...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...