Gå til innhold

Dere som har vært sammen i over 10 år som ikke har planer om å gå fra hverandre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Anonymkode: a5e04...944

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Anonymkode: a5e04...944

Tenker da på barnefamilier :-)

Anonymkode: a5e04...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

At vi er glade i hverandre, og vi har en velfungerende familie. Alt er på stell, det er trygt, ungene er lykkelige. Vi er periodevis veldig lykkelige i samlivet også, og det gjør at vi jobber hardt for å løse konfliktene når de oppstår.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Altfor lite tid sammen pga studier og jobb hos begge i perioder. Begge har vært forelsket i en ex, men ingen har vært utro. Ellers har vi vært heldige, ingen store kriser.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Gir hverandre alenetid. Begge har tidkrevende hobbyer. Samtidig er vi innimellom på kjærestekvelder ute, eller har kosekveld etter at ungene har lagt seg.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Tja. Det blir ikke så ofte, men det er deilig når det skjer. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Jeg setter pris på: at han er raus, oppofrende, en utrolig god far, genuint interessert i å vite hvordan jeg har det, at han legger til rette for at jeg skal lykkes med de målene jeg setter meg, og at han er flink til å bidra på alle områder. Flink til å prate ut når vi har konflikter (helt avgjørende. Vi har "krisemøter" i dårlige perioder, og da blir vi som nyforelsket etterpå.)

Han setter nok pris på at jeg: "kjører skuta", dvs tar meg av alt i huset som krever litt hodebry, er en varm og god mor, gir han rom til å drive med hobbyen sin,  er sterk og selvstendig, morsom og lettliva, interessant å prate med.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: a5e04...944

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, men jeg hadde aldri trodd at ekteskap var så krevende og så enkelt å "ødelegge", om en ikke legger tid og energi i å få den andre til å ha det bra (med seg selv og med partner.)

Vi har forresten tre barn sammen i barnehage- og barneskolealder. Vært sammen i 12 år, siden vi gikk på vgs.

Temmelig sikker på at vi kommer til å være sammen for alltid. Ikke fordi det aldri ryker rundt oss, men fordi vi jobber godt med å løse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :)

Anonymkode: a5e04...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Anonymkode: a5e04...944

1. At vi er glade i hverandre og trives veldig godt i hverandres selskap. Og at ingen av oss har trua på at gresset er så mye grønnere på den andre siden. I tillegg har vi mange barn, stort hus og en god del huslån, så en skilsmisse ville vært utrolig stress for begge to og noe vi begge ønsker å unngå.

2. Egentlig bare tid og penger. Alt vi har av tid etter jobb går med til barn og hus. Dit går jammen alle pengene også.

3. Er snille og rause med hverandre, tolker hverandre i beste mening, finregner ikke på hvem som går mest tur med hunden eller vasker flest omganger med klær. Begge gjør så godt vi kan, og siden hverdagen er rimelig hektisk setter vi pris på hverandres innsats. Det å være snille med hverandre er undervurdert! Akkurat nå har vi verken tid, ork eller penger til å gjøre mye sammen som par, men det kommer om noen år. Akkurat nå er fokus på å overleve hverdagen og ha det greit sammen i den prosessen.

4. Akkurat nå, nei. Jeg tror mannen min ville ønsket seg mer sex. Jeg har akkurat begynt å jobbe igjen etter mammapermisjon, og vi har tre skolebarn og to små tvillinger som våkner om natta og ofte kommer inn i vår seng. Jeg orker sjelden annet enn å sove på kvelden, og dessuten har vi aldri senga vår i fred. Så akkurat nå er vi nede i et par ganger i måneden, noe som er det laveste det noen gang har vært. Men det har altså sine grunner og jeg har ikke tenkt å la det bli permanent. Ellers er vi flinke til å kysse og klemme og vise at vi setter pris på hverandre.

5. Jeg setter pris på at han er så glad og ukomplisert, at han står på for oss hele tiden, at han er en superpappa og en skikkelig kjekkas ;)  Han setter nok pris på at jeg organiserer hverdagen, har overblikket og holder orden. Og så setter han pris på at jeg nesten alltid står opp med de små når de våkner klokka fire om morgenen. Han bør i alle fall sette pris på det! :ler:

Anonymkode: 0d9d8...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?
Jeg føler ikke jeg "holder ut" med ham, for jeg vil være med ham. Vi har det fint sammen, vi ler, vi slapper av, vi legger planer (..som vi prøver å fullføre:fnise:), vi gjør ting sammen. 

Hvilke utfordringer har dere hatt?
Jeg har en psyke som ikke er helt god til tider, så han har måttet stå hardt i det når jeg har hatt anfall eller vært langt nede. Men akkurat dét ble betraktelig bedre etter at jeg fikk medisiner. Men hadde én periode, hvor det ikke var noe forhold lenger - vi bare eksisterte rundt hverandre og det skjedde veldig mye da jeg plutselig fikk vite at vi var på vei til å være tre i dette ekteskapet, men vi jobbet oss ut av det med gode odds :) 

Vi har to, snart tre barn, så naturligvis drar vi ikke på spontane turer verden rundt, drar på fylla hver fredag og lørdag eller gjør mange sånne ting, men vi har alltid vært flinke til å sette oss ned sammen når barna (endelig) sover. 

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?
Vi prøver å stresse minst mulig! "Ja ok, vi burde kanskje gjort dét, men vi kan ta det i morgen og så til helga gjør vi dét". Vi hjelper hverandre, istedenfor å forvente av den andre hele tiden, og vi ser hverandre. Jeg ser når det begynner å koke litt i topplokket hans og han må få pustet ut, han ser når jeg er veldig sliten og trenger å gjemme meg. Og vi snakker mye sammen og er ikke redde for å si unnskyld, eller at vi tok feil, eller at vi skulle gjort noe annerledes.

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?
Han sier så :) Jeg er veldig fornøyd! Det blir ikke så ofte som to dager daglig, men vi prøver noen ganger i uka. Dette har vi alltid vært dårlige på, så det er en av tingene som har kommet godt ut av at vi var på randen til å flytte fra hverandre. :P

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?
Jeg setter pris på så mye av det han gjør, han er en veldig snill og rolig person som gjerne tar i et ekstra tak. Han er tålmodig med meg når det trengs. Jeg klarer ikke å tenke på hva han kanskje setter mest pris på hos meg, men jeg ser *kokos* her nevne det med å holde styr på skuta, og det vil jeg tro han er glad for her og, for han surrer veldig raskt :) 

Anonymkode: 42456...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Anonymkode: a5e04...944

1. Vi "holder ikke ut" sammen, men har det bra sammen. Årene har liksom bare rast av gårde, og vi er nå på femtende året. I bunn ligger nok en smule konfliktskyhet hos begge, og at vi har utrolig god kjemi og like dårlig humor.

2. Av utfordringer har vel den største vært at vi har forskjellige behov for bekreftelse og nærhet, og svært forskjellige måter å vise kjærlighet på. Jeg er mer direkte og viser kjærlighet fysisk og med ord, mens han er typen som gjør praktiske ting for meg.

3. Gir hverandre rom og frie tøyler. Tillater hverandre privatliv, det ville feks aldri falle meg inn å snoke på telefonen hans selv om jeg kan passordene hans. Vi er også svært lite sjalu, og stoler på hverandre. Videre aksepterer vi hverandre for de vi er, prøver ikke å forandre hverandre.

4. Tja, sånn i det store og hele er vi nok det. Det seksuelle går selvsagt i bølger, men det har mer med livet å gjøre enn forholdet spesifikt. Jeg kunne nok ønsket meg mer fysisk nærhet, men han har så mange andre fantastiske kvaliteter at jeg har valgt å akseptere det.

Han har en fantastisk tørrvittig humor, og stort sett alltid i godt humør, er intelligent, er en handyman av høyt kaliber og en fantastisk pappa for barnet vårt. Han lager sjelden drama og krangler, men er en stabil bauta i livet mitt. Og så er han flott å se på :nigo: Jeg tror han setter pris at jeg er prosjektleder i familien AS, sørger for litt hverdagsluksus gjennom god mat, gir han rom til egentid, og elsker han for den han er.

Anonymkode: 8eccf...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/27/2016 at 20.27, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at dere "holder" ut?

Hvilke utfordringer har dere hatt?

Hva gjør dere for at hverdagen skal være bra sammen?

Er begge tilfredsstilt når det kommer til det fysiske og sex?

Hva er det du setter mest pris på og evt. hva den andre setter mest pris på når det kommer til deg?

Anonymkode: a5e04...944

 

Hva er det som gjør at dere holder ut?

Vel det må være noe av det mest negative jeg har lest.

Det er ikke et fengsel, ingen tvang, du er fri til å være singel nårsomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...