Gå til innhold

Feriepenger fra nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke under "dine utbetalinger" i morgen så kommer det heller ingenting innen tirsdag...

Anonymkode: 70fb2...a55

Hos meg så kommer det opp på mine utbetalinger samme dag som pengene kommer på konto så hvorfor tror du ikke det da kan komme i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått sykepenger denne mnd. Noen andre? Håper de kommer i morgen og at det ikke er noe kluss med papirene. 

Anonymkode: bd17d...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dagpenger heller enda, ikke er det ferdig beregnet. Null nada niks. 

Anonymkode: eab2a...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ferie penger om man går på arbeidsavklarings penger? Eller får man ikke mer enn det vanlige man får i mnd? 

Får minste man kan få av arbeidsavklarings penger. Sykt drit! Får jo ikke råd til en dritt. Hadde vært digg med ekstra penger å kunne kjøpe seg noe nytt. 

Anonymkode: 4c250...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ferie penger om man går på arbeidsavklarings penger? Eller får man ikke mer enn det vanlige man får i mnd? 

Får minste man kan få av arbeidsavklarings penger. Sykt drit! Får jo ikke råd til en dritt. Hadde vært digg med ekstra penger å kunne kjøpe seg noe nytt. 

Anonymkode: 4c250...921

Mener utbetalingene dine i juni er skattefrie.

Anonymkode: c82ac...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ferie penger om man går på arbeidsavklarings penger? Eller får man ikke mer enn det vanlige man får i mnd? 

Får minste man kan få av arbeidsavklarings penger. Sykt drit! Får jo ikke råd til en dritt. Hadde vært digg med ekstra penger å kunne kjøpe seg noe nytt. 

Anonymkode: 4c250...921

Som det skrives over her er utbetalingene i juni skattefrie.
Det er utbetalingene i uke 24-27 som er trekkfrie.
Med minstesats vil du da få utbetalt kr 7120 to ganger, med to ukers mellomrom.

Hvor mye ekstra du får kommer an på hva skattetrekket ditt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, applestories skrev:

Som det skrives over her er utbetalingene i juni skattefrie.
Det er utbetalingene i uke 24-27 som er trekkfrie.
Med minstesats vil du da få utbetalt kr 7120 to ganger, med to ukers mellomrom.

Hvor mye ekstra du får kommer an på hva skattetrekket ditt er.

 

Så lite?? de elstra der koster det å bare gå til frisøren å fikse håret mitt. lut lei av å være fattig! 

Anonymkode: 4c250...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så lite?? de elstra der koster det å bare gå til frisøren å fikse håret mitt. lut lei av å være fattig! 

Anonymkode: 4c250...921

Da foreslår jeg å la være å gå til frisøren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, applestories skrev:

Da foreslår jeg å la være å gå til frisøren.

Haha lett å si for dere som har råd til det. Håret mitt e så stygt! :(

Anonymkode: 4c250...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha lett å si for dere som har råd til det. Håret mitt e så stygt! :(

Anonymkode: 4c250...921

Kan ikke huske sist jeg var hos frisøren. Burde absolutt tatt meg en tur, har gitt opp å farge det selv, det koster jo både tid, penger og tålmodighet det også. Men som sagt, prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, applestories skrev:

Kan ikke huske sist jeg var hos frisøren. Burde absolutt tatt meg en tur, har gitt opp å farge det selv, det koster jo både tid, penger og tålmodighet det også. Men som sagt, prioriteringer.

Samme her :) 
Burde vel egentlig ta saksa i egne hender og håpe på det beste :fnise: 
Som min venninne sa "Jeg har ikke klippet meg hos frisør siden 2005... Jeg klipper selv!" -Men hun har skikkelig "sauehår/krøller" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
Den 30.5.2016 at 16.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått sykepenger denne mnd. Noen andre? Håper de kommer i morgen og at det ikke er noe kluss med papirene. 

Anonymkode: bd17d...67a

jeg har fått sykepengene. har du snakket med nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 16.09, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde foreldrepenger i fjor :)

ts

Anonymkode: 70fb2...a55

Hvis du fikk dette utbetalt igjennom arbeidsgiver, er det arbeidsgiver som vil utbetale deg feriepenger. NAV vil da refundere opp til 12 uker (15 med 80 % dekning) med feriepenger til arbeidsgiver, utover dette er opp til arbeidsgiver om de ønsker å dekke inn feriepenger for resterende tidsperiode for deg. Merk at det dekkes kun inn for de 12 første ukene av samlet permisjon, det vil si at om far tar ut sin fedrekvote på ett seinere tidspunkt vil han ikke få opptjent feriepenger i denne perioden med mindre det dekkes av arbeidsgiver.

Kan se ut som at svaret over også gjelder for spørsmålet under.

Den 27.5.2016 at 14.16, AnonymBruker skrev:

Skyter inn et spørsmålene, jeg har sendt alt mitt til arbeidsgiver, så jeg har fått all lønn fra arbeidsgiver (også har de fått av nav).  Vil jeg da ikke få feriepenger av nav, men fra arbeidsgiver? Eller går det "utenom" 

Anonymkode: 32721...f27

Endret av TN->#
To innlegg med samme svar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, TN-># skrev:

Hvis du fikk dette utbetalt igjennom arbeidsgiver, er det arbeidsgiver som vil utbetale deg feriepenger. NAV vil da refundere opp til 12 uker (15 med 80 % dekning) med feriepenger til arbeidsgiver, utover dette er opp til arbeidsgiver om de ønsker å dekke inn feriepenger for resterende tidsperiode for deg. Merk at det dekkes kun inn for de 12 første ukene av samlet permisjon, det vil si at om far tar ut sin fedrekvote på ett seinere tidspunkt vil han ikke få opptjent feriepenger i denne perioden med mindre det dekkes av arbeidsgiver.

Er det mulig.. Nei, foreldrepengene fikk jeg via nav. Jeg VET hva jeg har krav på. 

Anonymkode: 70fb2...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med aap får du to skattefrie utbetalinger i året. Det er i juni og i desember. Jeg får utbetalt ca 10 000,- i mnd etter skatt. får en tusenlapp mer på skattefrie utbetalinger. Jeg har heldigvis en snill samboer, ellers hadde jeg så vidt hatt råd til "basics" (hus/strøm/mobil/mat etc).

Anonymkode: 25daf...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig.. Nei, foreldrepengene fikk jeg via nav. Jeg VET hva jeg har krav på. 

Anonymkode: 70fb2...a55

Da gjelder fortsatt samme svaret, du får utbetalt feriepenger i 2016 for foreldrepenger utbetalt i 2015, som er innenfor 12 uker (100 % dekning) 15 uker (80 % dekning) av den første delen av samlet permisjon. Så om 12/ 15 uker av permisjonen ble tatt ut i 2014 vil du ikke ha krav på utbetalt feriepenger for i 2016. 

Hvis ingenting av dette stemmer for din del, bør du ta kontakt med NAV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha lett å si for dere som har råd til det. Håret mitt e så stygt! :(

Anonymkode: 4c250...921

Kjenner du noen som kan klippe det for deg? Min mann gikk på aap i flere år, men selv nå som han har bedre råd får han det klippet av en venninne. Han får seg ikke til å bruke penger på det. Gjerne litt lettere for menn, men det er en del som kan det å klippe hår hvis man kommer på å spørre. 

Anonymkode: c82ac...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med aap får du to skattefrie utbetalinger i året. Det er i juni og i desember. Jeg får utbetalt ca 10 000,- i mnd etter skatt. får en tusenlapp mer på skattefrie utbetalinger. Jeg har heldigvis en snill samboer, ellers hadde jeg så vidt hatt råd til "basics" (hus/strøm/mobil/mat etc).

Anonymkode: 25daf...0b4

Tre skattefrie utbetalinger på AAP; to i juni og en i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...