Gå til innhold

Sminketips


Gjest Angelicee

Anbefalte innlegg

Gjest Angelicee

Hva trenger man av sminke? Jeg er blitt veldig glad i å bruke rød leppestift, men sminker aldri øynene. Vet vel ikke helt hva jeg kler. Eneste jeg vet er at jeg ikke kler sotede øyne. Tror jeg har mandelformede øyne og de blir litt små virker det som ved soting. 

Men hva er et "must" i sminkepungen? 
Jeg har:

- Concealer (men trenger en til å dekke litt under øynene)
- Leppestift
- Transparent pudder
- Foundation fra NO7
- Øyenskygge i diskret farger. 

Lurer og på om noen kan komme med innspill til hva jeg evt kan kle. 

 

 

 

Endret av Angelicee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egentlig ingen fast regel på hva man "må" ha.Ser ut som du har det viktigste.Ut i fra bildet har du jo også fin hud som kanskje ikke trenger så mye concealer,foundation eller pudder?Da kan en farget fuktighetskrem ofte være nok,særlig nå om våren/sommeren da det føles godt å ikke ha så mye make-up på.Under øynene kan jeg anbefale denne concealeren,fra GloMinerals:

http://www.coverbrands.no/merker/glo-minerals-1/corrective-camouflage-kit

Hvis du trives med rød eller annen sterk farge på leppestiften er det ofte finest med ikke så mye øyensminke.En god mascara og kanskje en kajal/eyeliner kan ofte være nok.Det kan også være greit å investere i en vippetang,og bruke lyse skygger hvis du synes smokey-eyes gjør øynene mindre,for da åpner du blikket.Du bør også unngå å legge kajal/eyeliner helt inn til øyekroken.  Øyenskyggefarger som dette,er alltid greit å ha:

http://www.kicks.no/urban-decay/naked-2-palette-p65119?gclid=CJ3P7bPs-swCFQv4cgodTeEG3Q

Det beste, og morsomste,er egentlig bare å leke seg frem til hva man kler.Se på youtube-videoer,og prøv å f.eks.legge eyeliner på flere forskjellige måter,så vil du fort se hva som kler deg best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Arktis ang flytende eyeliner, det hadde du kledd.

Vil også si at highlighter er et must, man får en helt annen glød i ansiktet og det fremhever f.eks kinnbein. Legges over kinnbein og litt i ytre kant rett under øyebrynene. Eventuelt i amorbuen. Hvis du sjekker Youtube vises det hvordan man legger det. Merket Benefit har helt fantastiske highlightere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Er enig i at hvis man har leppestift i rødfarge eller sterk rosa så er det unødvendig med noe sminke på øynene. Hvertfall ikke mye. Ja! Vippetang er et must. Det glemte jeg faktisk å nevne. Eller hvertfall et must for meg som har nedovervipper. :-) Bruker det hver dag og synes jeg ser mer våken ut. Tror jeg skal sjekke ut en del youtube videoer. 

Har endelig fått en hud jeg faktisk er fornøyd med bortsett fra noen perioder med eksem som gir litt rødlige partier. 
Føler ikke alltid at den er like pen spesielt ikke en hudpleier jeg var til som sa at det så ut som jeg hadde veeeldig sensitiv hud. Og når jeg spurte om det sto så dårlig til så sa hun nei. :P Men jeg vil faktisk tro at den er mindre sensitiv nå som huden er blitt bedre. Uansett, har jeg tenkt tanken på om kanskje en concealer med grønnpigmenter ville være lurt. Jeg har prøvd krem med grønnpigmenter, men jeg endte opp med å se ut som Shrek. Lite flatterende. 

 

Anonymkode: 651bf...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, FayFerner skrev:

Enig med Arktis ang flytende eyeliner, det hadde du kledd.

Vil også si at highlighter er et must, man får en helt annen glød i ansiktet og det fremhever f.eks kinnbein. Legges over kinnbein og litt i ytre kant rett under øyebrynene. Eventuelt i amorbuen. Hvis du sjekker Youtube vises det hvordan man legger det. Merket Benefit har helt fantastiske highlightere.

Tror jeg skal teste flytende eyeliner. :) Må nok øve meg en del. 

Takk for tips ang benefit! 

Anonymkode: 651bf...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har perfekte øyne for sotede øyne, du må bare lære deg teknikken :) sjekk ut YouTube! Samme med flytende eyeliner. 

Legg til bronzer og highlighter i sminkepungen, og en blush. Tror du hadde kledd korallfarget blush. Peach fra MAC, f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje jeg ikke skal gi opp helt da. La til hele bildet jeg så det kanskje er lettere å få tips. Selv om jeg har fått mange nå. :) Blir gøy å prøve ut fremover. 

Anonymkode: 651bf...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ville kledd rødaktig øyenskygge veldig godt og med cat eye eyeliner. Huden din ser fin ut så foundation trenger du ikke men bruker du det så bruk en med glow effekt så du får litt mer sånn Hollywood look 

Anonymkode: b797b...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelicee

Knis, jeg skal innrømme jeg har på foundation på dette bildet. Men den er veldig lite dekkende så det stemmer godt med hudtonen min. Jeg har en litt kald hudtone, men blir fort brun om sommeren da og da kan jeg vri meg litt om til varmere farger. Men tusen takk alle for fine tips!

Endret av Angelicee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelicee

Forresten så kunne jeg tenke meg en concealer til å dekke under øynene. Noen som kan anbefale noe? Eller kan man f.eks bruke foundationen sin? Eller er det no-no? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0
3 timer siden, Angelicee skrev:

Forresten så kunne jeg tenke meg en concealer til å dekke under øynene. Noen som kan anbefale noe? Eller kan man f.eks bruke foundationen sin? Eller er det no-no? :)

Maybelline Fit Me concealeren er utrolig bra og den koster ikke mye heller. Har gått gjennom ganske mange tuber med denne. 

Ellers er svart eller brun våteyeliner på øvre vippekant aldri feil og flatterende på de fleste, om man gjør det riktig. Øvelse gjør mester, bare søk på "winged eyeliner" tutorials på Youtube. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...