Gå til innhold

Jeg har en aggressiv kanin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At den går til angrep i hytt og pine, det er jo det hun skriver i innlegget. Jeg kunne forøvrig også kalt et menneske med en slik oppførsel for det samme. Og jeg er ikke den siterte brukeren forresten.

Anonymkode: f3b01...fab

Det er en dårlig sammenligning, her handler det jo om et dyr som strengt talt ikke trenger kos eller menneskelig samvær.

2 timer siden, palamina skrev:

Riktig. Noen veldig få har en mentalitet som ikke er forenlig med noen grad av omgang med verken andre kaniner eller mennesker. Hva som ligger bak er det vanskelig å si noe om, men ekstremt høyt stressnivå som igjen resulterer i aggressivitet er resultatet.

Det gjør det vel ikke nødvendig å drepe den, i hvert fall når den ikke egentlig utgjør en særlig stor trussel hvis den får være i fred?

Anonymkode: b3c74...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ethvert dyr som går til angrep på barna ville blitt fjernet fra våre omgivelser umiddelbart  Barna er viktigere enn en kanin, katt, hund eller hva det måtte være. 

Anonymkode: 43cc7...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dårlig sammenligning, her handler det jo om et dyr som strengt talt ikke trenger kos eller menneskelig samvær.

Det gjør det vel ikke nødvendig å drepe den, i hvert fall når den ikke egentlig utgjør en særlig stor trussel hvis den får være i fred?

Anonymkode: b3c74...5bc

Den har jo bitt TS i benet når hun går forbi, og sånn kan man jo ikke ha det. Hvis de har kaninene løst rundt i huset (som de jo har), hva mener du de skal gjøre med kaninen da? TS vil jo ikke ha den i bur (det vil nok ikke kaninen heller) og det blir fort vanskelig hvis man ikke kan gå fritt rundt i sitt eget hjem. Står fortsatt for at benevnelsen "råttent eple" var riktig formulering av palamina. At jeg ville brukt den samme betegnelsen på et menneske med slik oppførsel var tydeliggjøring fra min side, ikke et forsøk på å fremstille det som om kaniner og mennesker forventes å ha lik oppførsel. 

Anonymkode: f3b01...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ethvert dyr som går til angrep på barna ville blitt fjernet fra våre omgivelser umiddelbart  Barna er viktigere enn en kanin, katt, hund eller hva det måtte være. 

Anonymkode: 43cc7...ff5

Hvis det er tilfellet, så skaff dere ikke dyr. Jeg er dritt lei av idiotiske foreldre som skaffer seg dyr, ikke oppdrar barna til å være forsiktige rundt dyra, og så ender opp med å avlive dyrene. Foreldre med små barn bør ikke ha dyr, for de klarer tydeligvis ikke ansvaret det er med å oppdra dyr og barn samtidig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 kaniner og den ene kan av og til nippe til oss, da er han som regel enten sulten eller føler seg oversett. 

Anonymkode: 91a83...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...