Gå til innhold

Soss/vestkant på Steinerskolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte skole til Steinerskolen andre året på videregående, rett og slett fordi jeg synes folk er for sossete og "partymensker" på Elvebakken. Det jeg lurer på er om det er soss/vestkant her?

Jeg er veldig usikker på dette, siden jeg vet at en person som begynte på ungdomsskolen vår hadde gått et år på Steiner VGS på Hovseter og ikke trivdes. Virket som om hun var en av taperne i klassen, også hadde "de kule" fryst dem ut men jeg er ikke helt sikker. I tillegg så går den mest sossete personen jeg er venn med på Steiner ungdomsskole, så ja var i utganspunket ganske skeptisk. 

Men så har det seg slik at jeg har en venn, veldig alternativ type: inn i japan og anime, lesbisk, ADHD, ordblind, bryr seg ikke så mye om sminke og sånn. Vil si hun er den MINST sossete jeg kjenner, hehe :P Og hun har nå begynt på Steiner og stortrives! Virker som om så og si hele klassen har ulik legning og veldig mange er inn i japan og anime. Mange som røyker og drikker og da virket det som, men det får jeg vel leve med. Denne vennen går forøvrig på formgivning.

Forandrer det seg virkelig så mye fra ungdomsskole til videregående på Steiner? Eller er det noe spessielt med den på Hovseter som ikke gjelder andre steinerskoler? Noen som har gått der som vet om det er mye mobbing/utestenging?

OG ikke minst, tror dere det er forskjell på linjene? Venninnen min som går der går på formgivning, vil det være bedre miljø/mindre soss der enn på humanistiske fag?

Anonymkode: 9e64f...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steinerskole er steineskole, det er overhodet ikke en sosseskole.

Anonymkode: d9a1a...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinerskolen assosieres megetxsjeldent med sosser, men mer med freaks/emoer/nerder/andre alternative mennesker...

Anonymkode: 8403a...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De JEG kjenner/vet om som har gått på Steinerskolen, er sosser av den værste typen. Altså svært priviligerte mennesker som står langt på venstresiden og tror de tilhører grasrota (arbeiderklasse). 

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
6 minutter siden, Alice123 skrev:

De JEG kjenner/vet om som har gått på Steinerskolen, er sosser av den værste typen. Altså svært priviligerte mennesker som står langt på venstresiden og tror de tilhører grasrota (arbeiderklasse). 

signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...