Gå til innhold

Det tar så laaaang tid å gå ned i vekt og jeg synes liksom det er vanskelig å se resultatene. :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke kjøpe en badevekt?

Iom. at du ikke trener styrke er det hovedsakelig snakk om å gå ned i vekt her. Og da er det fint å ha ulike metoder for å måle det for å holde motivasjonen oppe. Du risikerer også at midjemålet ikke er helt korrekt hver gang, f.eks. om du er oppblåst, har mensen etc. 

Bruker du fitnesspal for å logge kalorier? Jeg synes, som noen over, at kaker og godteri to ganger i uken høres mye ut, men om du legger det inn blant kaloriene er det jo for så vidt greit. 

Anonymkode: aa03e...1d4

Å bruke vekt er akkurat det samme som å måle midjen. Vekten endres også ved mensen etc. 

Jeg brukte selv vekt og gikk ned kun 5 kilo på 3 måneder, samtidig som kroppen ble betydelig mye slankere. Jeg fikk muskler i beina av turene og vekta kunne gå opp og ned hele veien. Så vekt har ikke jeg noen tro på at kan gi motivasjon. 

Om en ønsker å se foskjell, så bruk klær. Kjole eller bukse som en ønsker å passe, hvor man en gang i måneden prøver den p og ser stor forskjell for hver gang. 

Når en har fokus på at det tar lang tid, da bruker man feil motivasjon. Vekt og midjemål kan en gjerne bruke, men det vil ikke stemme overens med vektnedgang. Og vekt generelt er bare tåpelig å bruke. 

Anonymkode: da2be...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...