Gå til innhold

for mye "bare hjemme" etter jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns både jeg og typen (begge 24) er for mye hjemme etter jobb.

Vi er jo begge to ganske så slitne etter jobb enkelte dager, men det blir så ofte til at vi kommer hjem rundt 17:30 / 18:00 begge to, og da spiser vi middag rundt kl . 19:00 også orker ingen av oss å gjøre noe ute med venner, og i helgene liker vi helst å slappe av og ta oss av alt her hjemme i leiligheten som må gjøres.

Er det flere som har det slik, eller har noen tips til hvordan man kan få mer overskudd og lyst til å gjøre ting etter jobb også...? Hva gjør du og din samboer sammen? :)

Anonymkode: 6c7d0...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboern og jeg sitter også hjemme og slapper av etter jobb, men i helgene pleier vi og finne på noe hyggelig. Gå ut å spise eller møte venner. 

Så er nok mye hjemme her i heimen også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar sjelden ut noe sted hverdager, og jeg er singel. Dersom man har en jobb som er utfordrende, er det helt naturlig. Med jobb / studier og trening, er det naturlig at man er sliten om kvelden. 

Anonymkode: 47d10...60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig å være sliten etter jobb og ha mest lyst til å slappe av. Vi gjør heller ikke så mye etter jobb, men vi går tur med hund og drar på fisketurer innimellom, og ordner i Hagen. Vi kan også finne på å gå på kino, men det gjør vi helst hvis vi begge har fri dagen etter. Spørs hva slags interesser dere har 

Anonymkode: 4920b...c36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar :)

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er naturlig å være sliten etter jobb og ha mest lyst til å slappe av. Vi gjør heller ikke så mye etter jobb, men vi går tur med hund og drar på fisketurer innimellom, og ordner i Hagen. Vi kan også finne på å gå på kino, men det gjør vi helst hvis vi begge har fri dagen etter. Spørs hva slags interesser dere har 

Anonymkode: 4920b...c36

Vi har ikke så mange felles interesser, jeg er mest kunstnerisk av meg og liker å lage ting og male, mens han er mer "typisk gaming" type og liker å slappe av og underholde seg med spill :tongue: Så, ja. Men kino gjør vi iblandt da, er bare blitt så sjelden.

 

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar sjelden ut noe sted hverdager, og jeg er singel. Dersom man har en jobb som er utfordrende, er det helt naturlig. Med jobb / studier og trening, er det naturlig at man er sliten om kvelden. 

Anonymkode: 47d10...60c

Ja det er helt riktig, man blir sliten av det. Er mange dager jeg bare spiser middag og nesten halv sover gjennom kvelden :fnise:

 

 

26 minutter siden, Ringblomsten skrev:

Samboern og jeg sitter også hjemme og slapper av etter jobb, men i helgene pleier vi og finne på noe hyggelig. Gå ut å spise eller møte venner. 

Så er nok mye hjemme her i heimen også 

Er godt man ikke er helt alene om å sitte mye hjemme etter jobb - men ja vi får prøve å gå mer ut sammen, rett og slett :) Vi har ikke barn, og vi er jo fortsatt unge, så jeg har vel egentlig bare et ønske om å se frem til og glede meg til å gjøre mer sammen, som er utenfor 4 vegger.

Anonymkode: 6c7d0...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte som personlig trener pleide jeg nesten daglig å trene på vei hjem fra jobb.  Eller gå en tur. Gå innom kafé.  Ett eller annet iallfall.  Gjorde d rett etter jobb fordi jeg,  som dere, ikke kommer meg så enkelt opp av sofaen når jeg først har funnet den.  Men det handler mest om vaner og prioriteringer.  Hvorfor ikke lage middag for flere dager av gangen,  evt bytte på slik at den ene kan være litt aktiv og komme hjem til ferdig middag? Avtal en til to faste turbasert i uka.  Nå på sommeren kan dere jo til og med ta med engangsgrill med ut og være ute store deler av kvelden.  Avslapping foran TV blir mye herligefe dersom det ikke er noe dere alltid gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener ca 3-4 dager i uken, så jeg går hjem, spiser, skifter og går på trening. For meg er det helt nødvendig å trene for å takle stress og det er verdt det selv om jeg er kjempesliten enkelte dager. Han syns det er ok med et lavere energinivå og liker å ligge på sofaen og se tv etter jobb. Jeg pleier også gjerne bare gå inn til byen og vindusshoppe litt eller gå tur bare for å ha noe å gjøre på. Sjelden jeg orker å treffe venner i ukedagene for jeg er ofte litt sliten i hodet og orker ikke så mye prat. Trening og shopping funker derimot helt fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er katten min :sjenert:

Jeg reiser på jobb tidlig og er aldri hjemme før tidligst 17:30 på ettermiddagen. Da spiser vi mat, handler litt om det må fylles på i kjøleskapet, lager lunch til neste dag på jobb, koser (dvs. jeg klør og grer katten), leker, - og plutselig har det blitt langt på kvelden og jeg må legge meg for å få noen timers søvn. Da kommer katten og legger seg ved siden av meg og så sovner vi begge to.

På ukedagene blir det ikke tid til å gjøre noe annet. I helgene går jeg ut, går turer, steller plantene i uterommet, tar en tur på kino med og/eller uten venner, handler, koser meg hjemme.

Anonymkode: db61f...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke allright å være hjemme da? Kunsten er å trives der man er, ellers blir det litt "gleden er ett annet sted". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør aldri noe etter skole og jobb - da er det faktisk bare sofaen som frister. Lader batteriene på ettermiddagene/kveldene i ukedagene, slik at vi heller kan finne på noe gøy i helgene :) Dersom det hadde vært fult kjør fra mandag til fredag, ville vi sannsynligvis vært utslitte når helga først kom.
Nå er vi forøvrig ganske bedagelig anlagt begge to da, så vi trives godt med å ha det sånn.

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk aktivitet gir overskudd både til jobb og fritid. Å sitte hjemme i sofaen blir man bare mer og mer sliten av. Selvfølgelig er det også hyggelig å gjøre, men om det er alt man gjør vil man fort komme til et punkt der dette blir ensformig og kjedelig, og en av dere eller begge kan begynne å lengte etter noe annet. Da kan det fort skje at man tror det er kjæresten man må bytte ut... Det er viktig å ha både egentid med venner hver for dere, og gjøre andre ting sammen.

Kom dere på trening 2-3 dager i uka, eller gå tur sammen. Gå eller sykle til og fra jobb. det er ikke mye som skal til før dere vil merke at dere har et helt annet overskudd.

Anonymkode: 13023...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også hjemmekjære, men før vi fikk barn gikk vi ofte på kveldstur sammen i hverdagene. Det er veldig hyggelig, man får både beveget seg litt og snakket sammen uten telefon/TV/iPad. Dette savner jeg nå som vi er nødt til å være minst en hjemme om kvelden. I tillegg gikk vi på kino i hverdagen en gang i ny og ne, hvis man tar en enkel middag rekker man fint en tidlig forestilling. 

Anonymkode: beb72...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns både jeg og typen (begge 24) er for mye hjemme etter jobb.

Vi er jo begge to ganske så slitne etter jobb enkelte dager, men det blir så ofte til at vi kommer hjem rundt 17:30 / 18:00 begge to, og da spiser vi middag rundt kl . 19:00 også orker ingen av oss å gjøre noe ute med venner, og i helgene liker vi helst å slappe av og ta oss av alt her hjemme i leiligheten som må gjøres.

Er det flere som har det slik, eller har noen tips til hvordan man kan få mer overskudd og lyst til å gjøre ting etter jobb også...? Hva gjør du og din samboer sammen? :)

Anonymkode: 6c7d0...e46

Kast TVen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...