Gå til innhold

Snus på eksamen?


Grandmapanties

Anbefalte innlegg

Hei! :) Vet noen om det er lov å ha snus på eksamen? Skal ta en privatisteksamen, altså er det ingen "skoleregler" jeg kan forholde meg til... Har prøvd å google litt, men det kommer ikke opp noe fornuftig, bare regler ved bestemte skoler. De fleste ser ut til å ikke tillate det, men jeg må bare høre her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 1de71...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 1de71...92b

Aldri hørt om at det ikke er lov, altså. 

Anonymkode: 1de71...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt vanlig. 

Anonymkode: 17288...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov, har i hvert fall hatt det selv!

Anonymkode: c837c...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lov. Putt det i ei dropseske om du vil

Anonymkode: 575c9...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt med snus på eksamen, legger den på pulten før bok kontroll..så alt er tydelig der. Ingen som har tatt den vekk som ulovlig. Anbefaler også ørepropper, hvis mange skriver på pc der. Ørepropper er gull! Lykke til med eksamen. : )

Anonymkode: 5dc9a...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer faktisk helt ann på hvor strenge selve skolen du skal ta eksamen på er. Jeg har tatt ganske mange privatisteksamener, og på de skriftlige har det som regel gått greit bortsett fra èn gang. Da fikk jeg streng beskjed om at dette ikke var lov på skolens område, og ba meg legge den i sekken.  Det skjedde også da jeg hadde praktisk og muntlig eksamen i kroppsøving. Da hadde vi hatt praktisk eksamen inne i gymsalen i 4 timer, før vi på tur skulle en og en inn for å ta den muntlige biten. Fikk da også streng beskjed om at snus og røyk ikke var lov, og det satt en eksamensvakt med oss hele tiden og passet på at vi ikke snakket om pensum eller tok oss en snus .. Jeg, som er ganske avhengig og virkelig trengte noe å roe ned nervene med, ba om å gå på do, og hadde da gjemt en snus i lomma på treningstightsen som jeg snek under leppa på do. Haha.  Jeg tenker at så lenge du er diskret så burde det gå bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens! Satser på at det går bra, ser flere som har snus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg snus-lukten er noe av det kvalmeste som finnes.

Hadde en person som satt ved siden av meg på privatisteksamen som snuste og lukten kom til meg med en gang h*n åpnet boksen, utrolig irriterende for meg... Så er du ekstra grei, og ikke MÅ snuse så tror jeg flere hadde satt pris på om du spurte di rundt deg om det er greit. Snusere selv kjenner ikke lukten på samme måte som ikke-snusere.

Hadde spart meg for mye mistet konsentrasjon pga kvalmende lukt om det hadde vert forbudt.

Anonymkode: 9c334...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg snus-lukten er noe av det kvalmeste som finnes.

Hadde en person som satt ved siden av meg på privatisteksamen som snuste og lukten kom til meg med en gang h*n åpnet boksen, utrolig irriterende for meg... Så er du ekstra grei, og ikke MÅ snuse så tror jeg flere hadde satt pris på om du spurte di rundt deg om det er greit. Snusere selv kjenner ikke lukten på samme måte som ikke-snusere.

Hadde spart meg for mye mistet konsentrasjon pga kvalmende lukt om det hadde vert forbudt.

Anonymkode: 9c334...82f

Nåja, den snuslukta varer til ca fem sekunder etter at boksen er lukket igjen, så den kan ikke ha vært der hele dagen liksom. 

Skal man liksom begynne å forby lukter, mener du? Makrell i tomat eller egg på brødskiva, parfyme eller rett og slett svette - fordi noen kan finne det kvalmende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med. Boksen og lokket må åpnes og tømmes for å sjekke at det ikke er lapper der, så derfor har jeg alltid med en ny og uåpnet snus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. mai 2016 at 13.14, AnonymBruker skrev:

Har hatt med snus på eksamen, legger den på pulten før bok kontroll..så alt er tydelig der. Ingen som har tatt den vekk som ulovlig. Anbefaler også ørepropper, hvis mange skriver på pc der. Ørepropper er gull! Lykke til med eksamen. : )

Anonymkode: 5dc9a...bbb

Ørepropper var ikke lov på skolen hvor jeg gikk opp :( 

Anonymkode: 29a7a...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Nåja, den snuslukta varer til ca fem sekunder etter at boksen er lukket igjen, så den kan ikke ha vært der hele dagen liksom. 

Skal man liksom begynne å forby lukter, mener du? Makrell i tomat eller egg på brødskiva, parfyme eller rett og slett svette - fordi noen kan finne det kvalmende?

Makrell i tomat, knekkebrød, gulrot og lignende er jo selvsagt at man holder unna eksamenslokaler. Det er en del av eksamenskodeksen. Det er viktig å tenke på sine medstudenter. Hvorfor er det viktig å dusje seg med parfyme når man skal ta eksamen? Det har jeg aldri opplevd at noen har gjort før.

Det er for øvrig tullete å sammenligne dette med svette. Svette er av fysiologisk årsak og er ikke unaturlig ved stress. Dersom det hadde vært et valg tipper jeg at de fleste helst hadde vært foruten. De færreste svetter så mye at det gir en sjenerende lukt for andre som sitter en meter og mer unna. Det andre som listes opp er jo valg studentene tar. 

Anonymkode: 17288...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus er tillatt, ja. 

Anonymkode: 3a995...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det i reglementet står at snus ikke er tillatt på videregående skoler er det ingen lærer ei heller eksamensvakt som bryr seg om noen tar seg en snus. 

Anonymkode: e9c96...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at skoler forbyr snus på grunn av alt griseriet som de uoppdragne snuserne sprer omkring seg. Men ved privatisteksamen burde det være greit, og istedenfor å forby snus, heller innføre regler om hvordan en skal kvitte seg med den brukte snusen på en sivilisert måte.

Under eksamen står ofte nerver i høyspenn, og konsentrasjon er en meget flyktig egenskap. Synd om en eksamen skal ødelegges av nikotinsug. Opplyste mennesker, som en skulle anta at folk i skoleverket er, bør vite i det minste teoretisk hvor mye konsentrasjon nikotinsuget stjeler. Det kan nesten sammenliknes med å stikke nåler inn i sideflesket til kandidaten, og forvente at vedkommende sindig skal kunne løse tredjegradsligninger.

Ta med deg to-tre løse snusposer. Ikke ta med boks, og godta heller at snusen blir litt tørr. Så slipper du å stjele konsentrasjonen til "naboen", men får tilfredsstilt suget. Gjør som en sa over her, legg snusposene i ei pastilleske, ellerno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus er lov! Jeg bare snusa jeg, også rakk jeg opp handa for å spørre om jeg kunne gå å kaste noe. Da sa vakta "Jeg kan kaste den jeg"  Så sa jeg "eh, det er snus.." Han bare lo, haha. Fikk kaste den selv, hihi; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...