Gå til innhold

Er det forventet at man skal totalrenovere boligen i det sekund den er kjøpt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Off, følte litt med TS her nå. Prøv å være selvbevisst, ikke la andre definere hva som er rett og galt. Slikt gjelder jo ikke bare hus, men hele livet egentlig. Folk mener det som regel bare som gode råd, og oppfatter ikke hvilke signaler de egentlig sender.

Det er nok veldig normalt å pusse opp med en gang. Også vi har blitt møtt med den holdningen. Det folk flest ikke vet er at vi har prioritert nedbetaling av lån. Sammen har vi bare kanskje 600000kr/år utbetalt,  altså mindre enn dere, og vi kjøpte billig hus i upopulært strøk. Men med litt triksing og de lave rentene som er nå ble vi gjeldsfrie etter ca åtte år. Dette mens vennene våre bare fortsetter å låne til bil (galskap!), hytte og båt. Vi trenger egentlig ikke å jobbe noe særlig mer, og er i midten av 30-årene.

Med det følger en selvsikkerhet til å takle kommentarer som: "Skal ikke dere gjøre noe med 90-talls-kjøkkenet?". Ut ifra dine innlegg, TS, ser jeg at du har god kontroll på økonomien din. Fortsett med det! Det kommer til å gå rett vei, selv om alle andre liker å pante alt de eier til banken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge alt er inntak å der ikke er noe som umiddelbart må gjøres, ville vertfall jeg ventet til jeg hadde nok til å pusse opp alt. Har pusset opp en god del og har lært en ting, det lønner seg å ta alt når man først er i gang, viss ikke kommer det til å ta evigheter. Ta litt her og litt der. Spar til dere føler dere har økonomi til det. Økonomi kommer først! 

Å en ting: det er dere som skal bo der, det viktigste er at dere er komfortabel med det. Hva andre sier spiller ingen rolle, de skal ikke bo der.! Å som mange andre har sagt, bo litt, finn ut hvordan dere vill ha det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke hyggelig å kommentere slike ting i det hele tatt! 

Føler det blir på samme måte som å snakke over et nygift par om barn og stiller spørsmål om når det blir små tassende føtter i hjemme. Eller spør om en gravid skal ha tvillinger fordi hun er så stor. 

Mennesker må virkelig lære seg å holde kommentarer for seg selv. De er sikkert sagt i beste mening, men få tenker på mottakeren av slike kommentarer og hvordan man påvirkes av det. 

"Wow, så stor du har blitt! Sikker på at termin ikke er nærmere og at dere har regnet feil?" fikk jeg høre for noen dager siden. Ja, som en liten kvinne som plutselig legger på seg 17 kilo forstår jeg at jeg ser annerledes ut. Men det er veldig sårende for meg som mottaker å høre en slik setning. Hvorfor fokus på kropp i stedet for å si "Åååå, tenker du gleder deg". 

Anonymkode: 02c3f...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...