Gå til innhold

hunden min bet barnet mitt, hva naa?


Tanuki

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville avlivet. Jeg har et barn på din alder og jeg er dyrekjær. Men barnets sikkerhet er ditt hovedansvar. Og det du beskriver betyr at barnet ditt ikke er trygg sammen med denne hunden. Det at du nå har hunden adskilt fra barnet betyr at en del av deg anser dette som tryggest. Dersom dette føles tryggest for deg nå, så er det også tryggest på sikt. Stol på den magefølelsen din! Og ikke omplasser hunden, for tenk om det skjer med en annen barn, tenk om bittet treffet øye neste gang et barn faller på hunden. Eller verre. 

Anonymkode: 5694a...c6d

Så hunden fortjener å dø fordi den har forsvart seg selv når den ble "angrepet"? Jeg mener ikke at det er greit å bite. Men jeg mener at det absolutt ikke er greit å avlive hunden. Omplasser heller hunden til en familie som ikke har små barn. Synes det er sykt hvor lett folk tar på avliving. Det er snakk om et levende vesen her!!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat levert min lille vofs tilbake til oppdretter litt av samme grunnen. Det du må tenke på er at barnet ditt vil bli større og etterhvert ha med seg venner hjem. Det jeg har erfart er at de fleste barn ikke har lært seg hvordan man oppfører seg rundt hunder. Mine barns venner skulle alle som en rett bort å klappe/ta på hunden vår, og etterhvert begynnte hunden vår å glefse etter dem. Det at hunden din allerede har brutt den barrieren og bitt en gang,  frykter jeg vil gjøre at det kommer til å bite igjen.

Jeg ville omplassert og finner du ingen til å ta den, desverre avlive. Føler veldig med deg, vet akkurat hvordan du har det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om mange barn som har drept småfugler når de har ramlet ut av reirene sine. Er det greit å avlive barnet da? 

Anonymkode: 3044b...c65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det atferdskonsulenter eller andre profesjonelle som kan ta en vurdering på hunden i området?
Jeg hadde personlig ikke beholdt hunden, men dersom en atferdskonsulent eller annen hundetrener hadde ment at hunden kunne omplasseres, så hadde jeg prøvd på det. Viss ikke, avlivning. Beklager viss du allerede har svart på det, men hvor gammel er hunden? Kan du kontakte oppdretter?

Anonymkode: 2d9e3...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet om mange barn som har drept småfugler når de har ramlet ut av reirene sine. Er det greit å avlive barnet da? 

Anonymkode: 3044b...c65

ja, det var jo en saklig sammenligning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
12 minutter siden, Jens skrev:

ja, det var jo en saklig sammenligning.

Her på KG er det det, vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gjort alt jeg kunne for å finne en omplasserings mulighet, selv om det er vanskelig i ditt land Håper du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Taklampe skrev:

Så hunden fortjener å dø fordi den har forsvart seg selv når den ble "angrepet"? Jeg mener ikke at det er greit å bite. Men jeg mener at det absolutt ikke er greit å avlive hunden. Omplasser heller hunden til en familie som ikke har små barn. Synes det er sykt hvor lett folk tar på avliving. Det er snakk om et levende vesen her!!

Det er meg du svarte. Jeg svarte ut fra TS sin forklaring om at hunden ellers har knurret og nappet til barnet flere ganger tidligere, samt vært aggresiv mot barnet før. Når da barnet blir bitt og hundens eier velger å skille hunden ut fra husholdningen, på tross av at ingen andre elsker den hunden like mye som henne, da har hun ikke tillit til den ovenfor sitt barn og burde ikke ha samvittighet til å risikere andres barn. Det er min mening. Hunden fortjener å dø fordi den over tid har vært aggresiv mot et barn og bitt barnet. 

Anonymkode: 5694a...c6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det atferdskonsulenter eller andre profesjonelle som kan ta en vurdering på hunden i området?
Jeg hadde personlig ikke beholdt hunden, men dersom en atferdskonsulent eller annen hundetrener hadde ment at hunden kunne omplasseres, så hadde jeg prøvd på det. Viss ikke, avlivning. Beklager viss du allerede har svart på det, men hvor gammel er hunden? Kan du kontakte oppdretter?

Anonymkode: 2d9e3...261

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er meg du svarte. Jeg svarte ut fra TS sin forklaring om at hunden ellers har knurret og nappet til barnet flere ganger tidligere, samt vært aggresiv mot barnet før. Når da barnet blir bitt og hundens eier velger å skille hunden ut fra husholdningen, på tross av at ingen andre elsker den hunden like mye som henne, da har hun ikke tillit til den ovenfor sitt barn og burde ikke ha samvittighet til å risikere andres barn. Det er min mening. Hunden fortjener å dø fordi den over tid har vært aggresiv mot et barn og bitt barnet. 

Anonymkode: 5694a...c6d

Takl for saklig svar. Hunder rundt 8år, faktisk en omplasseringshund. Han har aldri aldri vært aggressiv mot andre barn, heller tvert i mot.  Det er ingen adferdslonsulenter el lignene her, eneste fagfolk er dyrlege.   Jeg er utrolig glad i den hunden, har aller mest lyst til å beholde ham. Men jeg stoler virkelig ikke på ham, som jeg sa har ham bitt før, men det har aldri blitt sår eller merke før denne gangen. Jeg må sette barnets sikkerhet først, om vi hadde en større leilighet og hage ville det kanskje vært annerledes, men nå ser ingen annen utvei enn omplassering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må straffe barnet for å skade tenne til hunden.

Anonymkode: a370f...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er vanskelig å si.

Men en Pekingneser er veldig liten. Da jeg var liten hadde vi en kanin som bet (fordi vi barna var plagsomme) og den var nok 5-6 kilo den også. Og det ville aldri falt oss inn å avlive den. Ei heller katter som biter og klorer av og til.

Kanskje denne hendelsen gjør at barnet holder større avstand til hunden? Sånn at uhell i fremtiden blir mindre sannsynelig. Hvis dere ikke har gjort det enda burde dere bygge relasjon mellom dem ved å la  barnet sitte på gulvet med hundegodt i åpen hånd og så la hunden komme til barnet. Kanskje de blir bestevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet om mange barn som har drept småfugler når de har ramlet ut av reirene sine. Er det greit å avlive barnet da? 

Anonymkode: 3044b...c65

Ja

Anonymkode: a370f...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Det er vanskelig å si.

Men en Pekingneser er veldig liten. Da jeg var liten hadde vi en kanin som bet (fordi vi barna var plagsomme) og den var nok 5-6 kilo den også. Og det ville aldri falt oss inn å avlive den. Ei heller katter som biter og klorer av og til.

Kanskje denne hendelsen gjør at barnet holder større avstand til hunden? Sånn at uhell i fremtiden blir mindre sannsynelig. Hvis dere ikke har gjort det enda burde dere bygge relasjon mellom dem ved å la  barnet sitte på gulvet med hundegodt i åpen hånd og så la hunden komme til barnet. Kanskje de blir bestevenner.

:rodmer: Du er herlig...

Anonymkode: 8858d...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biter et barn i ansiktet og er kjent for tidligere knurring og truende atferd mot samme barn?

Jeg avliver hunder som biter. Ingen grunn til å spare på de hundene som gjør sånt. De har krysset en linje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Million skrev:

Biter et barn i ansiktet og er kjent for tidligere knurring og truende atferd mot samme barn?

Jeg avliver hunder som biter. Ingen grunn til å spare på de hundene som gjør sånt. De har krysset en linje.

Så om f.eks et menneske sparker og slår en hund. Så vil du avlive dem om den biter fordi den er lei av og bli mishandlet ?

Anonymkode: a370f...136

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Det er vanskelig å si.

Men en Pekingneser er veldig liten. Da jeg var liten hadde vi en kanin som bet (fordi vi barna var plagsomme) og den var nok 5-6 kilo den også. Og det ville aldri falt oss inn å avlive den. Ei heller katter som biter og klorer av og til.

Kanskje denne hendelsen gjør at barnet holder større avstand til hunden? Sånn at uhell i fremtiden blir mindre sannsynelig. Hvis dere ikke har gjort det enda burde dere bygge relasjon mellom dem ved å la  barnet sitte på gulvet med hundegodt i åpen hånd og så la hunden komme til barnet. Kanskje de blir bestevenner.

Nå bor tydeligvis ts trangt og har ikke plass til å "holde avstand". Dessuten er det stor forskjell på en kanin som biter når den blir plaget og en hund som biter fordi den ble overrasket og ellers også er agressiv.

 

Forøvrig kjenner jeg til flere aggressive kaniner som blir avlivet eller "omplassert til bondegård", det samme med katter. Å bo med barn og aggressive husdyr er noe de færreste gjør.

Anonymkode: 2ec63...e77

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, hva vet du egentlig om denne omplasseringshunden og hvordan den var før dere fikk den? Og er de opplysningene du har fått til å stole på? Det er ikke akkurat uvanlig at folk sukrer sannheten litt når de ønsker å bli kvitt et dyr. 

Anonymkode: c11bf...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig biter en hund når en unge faller på den! Det oppfattes som angrep, og eneste måten en hund har til å forsvare seg på er munnen sin. Hunden vil naturligvis også forsvare maten sin!

Man kan spørre seg om hvem som har kunnskap om hund her - nei, det er ikke normal atferd av en hund å bite et barn, selv om den blir overrasket. Første instinkt hos en normalt sammenskrudd hund er å prøve å komme seg unna, klarer den ikke det, så advarer den med knurring og bjeffing, biting er absolutt aller siste utvei.

49 minutter siden, Tanuki skrev:

 

Takl for saklig svar. Hunder rundt 8år, faktisk en omplasseringshund. Han har aldri aldri vært aggressiv mot andre barn, heller tvert i mot.  Det er ingen adferdslonsulenter el lignene her, eneste fagfolk er dyrlege.   Jeg er utrolig glad i den hunden, har aller mest lyst til å beholde ham. Men jeg stoler virkelig ikke på ham, som jeg sa har ham bitt før, men det har aldri blitt sår eller merke før denne gangen. Jeg må sette barnets sikkerhet først, om vi hadde en større leilighet og hage ville det kanskje vært annerledes, men nå ser ingen annen utvei enn omplassering.

Her har du svaret ditt. Og for å snu på det, tror du denne hunden har det bra med seg selv når den har så mye stress og frykt i seg, at den konstant går og er på vakt mot et lite barn?

Jeg ville ikke omplassert, men avlivet. Dette fordi jeg tror det er bedre for hunden, som ikke er helt trygg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, skruf skrev:

Tror jeg ville omplassert hunden til noen uten barn, evt til noen med eldre barn som lar hunden være i fred. 

Det er likså viktig å dressere ungene som hunden når det kommer til samspill mellom hunder og barn. Nå er din knappe 2 år, så det er litt tidlig til at han skal huske, men man må terpe og terpe. 

Barna MÅ lære seg å la hunden være i fred. Når hunden spiser/matskåla er forbudt for barna. Likedan når hunden legger seg på plassen sin, da skal hunden få være helt i fred. Barna må lære seg å tolke/lese hundens signaler. 

Jeg forsvarer overhode ikke biting, men i denne situasjonen så skvatt hunden da ungen ramlet på den, mulig hunden også fikk vondt. Ergo så beit den. Det at den har knurret og nappet tidligere har vært hunden sin måte å si ifra at oppførselen til ungen ikke var grei, rett og slett advarsel.

dennne

Anonymkode: 94e6d...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, skruf skrev:

Sånn som ts beskriver hunden så løper ikke akkurat den frem og biter unger uprovosert. Så å si at den vil automatisk bite noen når den går på tur i bånd med eieren sin er å overdrive. 

Jeg forsvarer ikke aggresive hunder, men samtidig så er jeg ikke for å automatisk avlive når en hund biter. Man må se på hvorfor bet hunden, er det et mønster? 

Men at hunden bet i den situasjonen ts beskriver er forståelig. Ungen ramlet oppå hunden som lå å sov, hunden fikk vondt, skvatt garantert og forsvarte seg mot smerten. Hadde dette vært en barnevond hund så hadde den bitt for lenge siden, men istedet så har den knurret/advart når ungen har vært borti matskålen (noe unger må lære seg at de ikke skal gjøre) når hunden har spist. 

Enig.-

Anonymkode: 94e6d...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...