Gå til innhold

Spørre venninne om broren hennes er interessert i meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er i en litt kinkig situasjon for øyeblikket, og håper noen har noen synspunkter på hva jeg burde (og ikke burde) gjøre.

Det har seg sånn at jeg har en veldig god venninne som jeg ble kjent med for et par år siden. Selv om hun er tre år yngre enn meg så går vi veldig godt sammen, og er sammen opptil flere ganger i uken. 
Hun har en bror som er like gammel som meg, som jeg har blitt bedre og bedre kjent med det siste året. Jeg og han har truffet hverandre noen ganger gjennom en felles interesse, og har blitt ganske gode venner. Han er veldig kjekk, alltid godt humør og er veldig morsom. Vi klikker veldig godt. 
Vi (jeg, venninnen og hennes bror) har dessuten vært på en del fester (vors og byturer) sammen, noe som alltid er moro.

Helgen for to uker siden var vi på vors sammen igjen, og deretter dro vi ut. Broren til venninnen min dro hjem litt tidligere enn oss, og jeg maste på venninnen min om nach, men hun skulle bli hentet av en venn som hun skulle ligge til (og godt var det - for vi var vel begge for fulle og ubrukelige til nach). Når han vennen hentet henne, ble vi stående lenge å småkrangle, for hun mente bestemt at jeg skulle dra hjem til broren hennes og ligge over der. Jeg syns jo det ble for kleint, så jeg lo det av og nektet. Da sa hun "Du er jo interessert i han" (altså broren hennes), noe jeg nektet på. Deretter sa hun at "Han er jo interessert i deg. Han er keen, osv." 
Jeg dro hjem og sov i min egen seng, men når hun ringte neste morgen var hun overrasket over at jeg faktisk ikke lå hos han. 
Jeg har en følelse av at hun bare sa det, så hun fikk "plassert" meg der - siden hun skulle videre. 

Det skal sies at jeg var interessert i broren hennes i begynnelsen, veldig interessert, men det døde liksom ut fordi jeg trodde ikke jeg hadde sjans og at han ikke var interessert. Men det har alltid ligget der i bakhodet mitt, for han er virkelig en bra fyr og vi klikker veldig godt. 

Såå, nå har jeg gått rundt siden den helgen og lurt på om det faktisk stemmer at han er interessert i meg. Vi har så vidt snakket på face (om en fest som skal foregå i sommer), men ikke tatt noe mer kontakt. 
Når jeg prøver å fiske noe ut av venninnen min så vrir hun det bare unna (tror det er ubevisst fra hennes side), men er redd for å gnage for mye om broren hennes for da tror hun (skjønner hun) med en gang at jeg er interessert i han (hun oppdaget det raskt sist gang-uten å si noe til meg før jeg innrømte det). 
Tror broren tenker litt på at jeg er venninnen til søsteren hans, så tror ikke han kommer til å gjøre noe med det første (om han er int). 
Så da er spørsmålet: skal jeg rett og slett spørre venninnen min om det hun sa stemte? At han er interessert? Har liksom prøvd å hinte til det hun sa, men da endte det bare med at hun lo av krangelen vår generelt. 
Jeg blir gal av å ikke vite. Jeg prøver å overtale meg selv at det bare var fylleprat, men tror ikke hun hadde sagt det sånn uten videre.. 
 

Anonymkode: bb301...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...