Gå til innhold

Han orker sjelden å ha sex.


Zhakira

Anbefalte innlegg

Har en kjæreste som jeg er ufattelig glad i og som jeg ser for meg en fremtid sammen med. Vi er 26 år begge to. 

Jeg har alltid vært veldig seksuell og kunne tenke meg sex hver dag, mens han er aseksuell og orker sjelden sex. Det blir med 1-2 ganger i uken og halvparten av disse gangene blir det bare en blowjob, fordi det kommer frem at han ikke orker sex nå. Så sånn egentlig tror jeg vi kun har samleie 2-3 ganger i mnd. 

Dette er jeg ikke vant med fra før av. Jeg er vant til mye mer sex og jeg er vant til at gutten alltid tar initiativ til sex og at jeg aldri trenger å lure på når neste gang blir. Jeg er ofte så kåt at jeg må ta frem vibratoren og må klare meg selv. Jeg drømmer også mange seksuelle drømmer. Det er fordi jeg savner mer sex..

Jeg har spurt han om dette og han sier at han er sliten etter jobb, eller har vondt i hodet, eller at det er for sent, eller at han er så trøtt. Er virkelig ikke vant med sånne unnskyldninger. Likevel blir han fort stiv om jeg bare tar på han der nede men han og han er stiv ganske ofte/hver gang vi er sammen. Men hvorfor vil han ikke ha sex?

Bør jeg spørre han mer om dette? Eller gjør det vondt verre? Kan man virkelig bli så sliten at man ikke vil ha sex?.. finnes det noe vitaminer eller noe jeg kan gi han for å øke lysten hans? 

Vil ikke slå opp med han pga dette men jeg merker jeg blir frustrert av dette. Jeg vil ha sex!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker... at du kanskje er litt FOR gira? Menn liker gjerne å ta litt kontrollen på dette området..

Vi hadde det likt her i starten av samboerskapet, jeg var så frustrert!! Men vi snakket om det og han fortalte at han følte seg presset og synes det var vanskelig å tenne på auto og når han i tillegg visste at jeg var gira døgnet rundt følte han veldig på prestasjonspress. Så kanskje du bare skal ta et steg tilbake og la han få ta føringen litt? :) Funka her, for å si det sånn:P

Lykke til! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke kjekt ut! =(  men ja, man kan bli så sliten at man ikke orker sex, det kan hende det ligger fysisk.. eller at det ligger mer psykisk?

Dere må prate sammen, og kanskje fortelle litt om dere og deres historie? samt hva dere er vant ti og hva dere liker slik at dere kan finne en kombinasjon som gjør begge fornøyde? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg! Her har vi sex 2-3 ganger i året... Han enten orker eller gidder ikke å ha sex, for han synes det er så slitsomt, og kjedelig...

Så da får jeg bare fikse meg selv da.....

 

Anonymkode: 957f5...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Og det å "ta et steg tilbake og la han ta føringen" fører till  NULL sex. (Alt dette er prøvd.)

Ser ut som det er mange som sliter med aseksuelle menn.

Anonymkode: b5923...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er asexuel, så har han MYE sex :P 

Prat med ham om det.. be han gjerne gå til legen for å måle vitaminnivåer, om han er mye sliten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Godt" å se at vi er flere med sånne menn.

Jeg holder på å gå på veggen selv og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sex 1 gang i mnd er ikke jeg vant til og vet ikke om jeg kan leve med det heller..

Så jeg føler med deg, men har dessverre ingen råd å komme med :/ Her fungerer det heller ikke å overlate styringen til han..

Anonymkode: 77d96...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger I uka og aseksuell? For mange er dette normalen i en hverdag med full jobb og unger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Godt" å se at vi er flere med sånne menn.

Jeg holder på å gå på veggen selv og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sex 1 gang i mnd er ikke jeg vant til og vet ikke om jeg kan leve med det heller..

Så jeg føler med deg, men har dessverre ingen råd å komme med :/ Her fungerer det heller ikke å overlate styringen til han..

Anonymkode: 77d96...330

Jeg vet heller ikke hvor lenge jeg klarer å leve med dette. Sex 1 gang pr mnd MAX. Noen ganger flere mnd i mellom. Noen ganger "stiller han opp". Det går på selvtilliten løs, og det er jo rart å merke at andre menn er interessert. (Men vil jo ikke ha andre :( )

Anonymkode: b5923...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex 1-2 ganger i uken er innafor. Jeg synes ikke det er lite, og det er vel omtrent det som er gjennomsnittet blant befolkningen.
Du høres i overkant gira ut.

Anonymkode: b1362...cd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, charmisss skrev:

Jeg tenker... at du kanskje er litt FOR gira? Menn liker gjerne å ta litt kontrollen på dette området..

Vi hadde det likt her i starten av samboerskapet, jeg var så frustrert!! Men vi snakket om det og han fortalte at han følte seg presset og synes det var vanskelig å tenne på auto og når han i tillegg visste at jeg var gira døgnet rundt følte han veldig på prestasjonspress. Så kanskje du bare skal ta et steg tilbake og la han få ta føringen litt? :) Funka her, for å si det sånn:P

Lykke til! 

Opplevd det samme, men man skal aldri la menn ta hele føringen. 

Anonymkode: f6ce1...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jo mer sex man har jo mer sex får man lyst på - jo mindre sex man har jo mindre sex får man lyst på.

Tror rett og slett at kjæresten din er litt "slått av" - han kan også oppleve din mye sterkere lyst på sex og opplever det som "masete" eller at sex er noe som han må prestere i osv... Lysten på sex bør komme innenfra, det gjør det ikke hos ham. 

Jeg tenker at han må få helt fred og nærme hverandre på andre måter. Kanskje dere også kan tenne en gnist i selve samlivet. Gjør ekstra ting sammen, ha det koselig uten at det blir for påtrengende. Skap gode ting :)

(Forøvrig er 1-2 ganger i uken skikkelig bra for voksne folk som har andre ting å holde på med. Men det er jo kvaliteten som teller... kanskje dere skal roe litt ned slik at dere har god sex når dere har sex? - i stedet for at du ikke er fornøyd)

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fare for at han har begynt å assosiere sex med mas og en følelse av utilstrekkelighet.

Anonymkode: a9059...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det samme, men man skal aldri la menn ta hele føringen. 

Anonymkode: f6ce1...ff4

Enig i det! Men - for å komme igang igjen mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å legge dere tidligere? Om han alltid er for trøtt og sliten, tyder det på at han sover for lite. Jeg har også nada sexlyst når jeg får for lite søvn. Dårlig søvn over tid kan klusse med hormonene, så sexlysten går ut vinduet. 

I de periodene jeg har hatt nada sexlyst har det absolutt ikke hjulpet å bli presset og mast på. Tvert om gjør det bare vondt verre, siden stress og dårlig samvittighet ikke gjør at man får bedre søvn, og ikke gjør underverker for psyken. 

La ham være i fred en stund. Hjelp ham gjerne å få bedre søvn, enten ved å foreslå endringer i tv/mobilbruk før leggetid/i sengen, ta initiativ til å legge seg tidligere, etc. Men ikke ta initiativ til sex på en stund. 

Anonymkode: 67c07...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye dulling ift menn og sex i trådene her for tida. Siden når ble menn så sarte? Nå skal de forstås i hjel, og man må for all del ikke ta initiativ eller mase, for da kan de føle seg presset. Han kan bli stresset, han kan få dårlig samvittighet, og Gud vet hva. Kanskje er han for sliten, for trøtt, blir misforstått og forbigått på jobb. Daakaar.. Kanskje har han fått dårlig selvtillit, føler seg utilstrekkelig eller har lagt på seg. Jada jada. Men siden NÅR ble det slik at vi skulle forstå i hjel menn som ikke gidder å løfte en finger for å gi dama si fysisk nærhet? Hva med at han kanskje har blitt LAT og ikke gidder anstrenge seg noe for å glede den han er glad i? Hva om han tar henne for gitt?

Beklager, men jeg tror jeg er ei av mange damer som begynner å bli kraftig lei av denne dullingen nå.

Anonymkode: b5923...2e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...