Gå til innhold

Hvor mye tid som familie


Ambador

Anbefalte innlegg

Hvor mye tid tilbringer dere foreldrene sammen med barne etter jobb i ukedagene/hverdagene? Altså hvor ofte er både mor og far sammen med barne sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedregelen er at vi er sammen hver dag fra ca 16.30 til etter leggetid, men den eldste har fritidsaktiviteter et par ganger i uka, så da må en av oss følge dit mens den andre er hjemme med de to minste. Etter legging er vi også ofte hjemme, men da hender det jo at en av oss trener eller møter venner. Helgene prioriteres høyt som familietid. Mannen min reiser av og til gjennom jobb, så det hender han er borte en ettermiddag i uka, men hovedregelen er middag sammen.

Anonymkode: 2e5aa...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med barna fra 15.00 til 19.00 (leggetid). Pappaen er med de 1-2t før leggetid pga jobb.. Han syns det er fælt å ha så lite tid med de, men pga jobb har han ikke noe valg. (Omrokkeringer i firmaet, mange oppsigelser osv, så han kan ikek klage på lange dager og lang reisevei, for da får vel han og sparken)

Anonymkode: 05a9a...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kl 17 når mannen kommer hjem (jeg er sammen med barna fra jeg henter dem kl 15) og til leggetid kl 20 er vi sammen alle fem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen henter i barnehagen hver dag, så er vi sammen fra kl 16. Middag, lek og eventuelt tur ut av huset. Helgene er vi nesten alltid sammen, så sant det ikke er noe spesielt. Drar på utflukter, turer, besøk og leker i huset. Er stort sett alltid sammen både mor og far med barna, men etter leggetid drar kanskje den ene på noe eget. 

Anonymkode: c7b2a...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi ofte er bare en av oss voksne hjemme, da det er så mye aktiviteter på barna at en alltid drar av gårde med en eller to. I tillegg jobber jeg turnus og både jeg og mannen trener etter leggetid. Så det er travelt ja :o

Helgene jobber jeg hver tredje, og det er også kamper/bursdager/barn som skal hit og dit. Så nyt tiden mens barna er i barnehagen, for da er det rolig og fint. Da var vi stort sett sammen på ettermiddagene når jeg ikke jobbet. Og helgene var også rolige og fine med aktiviteter for oss alle sammen. (besøk hos venner og familie, eller hjemmetid). Det blir det fort slutt på :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme med de frem til 0930, så da får vi noen timer siden de står opp 06. De blir hentet 15,  og da har vi begge tid med dem før kl 19 (og utover natten siden de begge fortsatt våkner en del). Begge jobber redusert i småbarnsfasen for å få til dette.

Anonymkode: e9d6c...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett i helgene vi er sammen alle sammen. Far drar på jobb før vi står opp og kommer hjem 1730. Da spiser vi middag sammen før en av oss ofte skal ut igjen. Barnet legger seg 1830, så blir ikke så mye til sammen i uka. Jeg er med barnet fra 1500 da... Har mulighet til å jobbe hjemmefra på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Jeg er sammen med barna 2 fulle dager i uka og to helger i måneden. Jeg jobber 2 delt turnus , og trives veldig med redusert barnehageplass for barna. Selv om jeg jobber par vakter på ettermiddagen, så syns jeg at vi som familie har masse tid sammen. Mannen min er med barna fra kl 16 og utover, og så klart mens jeg er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen står stort sett opp mellom 05-06 så da er vi sammen fra da og til det levers i bhg mellom 08-09, pappaen drar på jobb 06.30 sånn at han er hjemme til 15.30. Jobber jeg henter han da i bhg. Noen ganger jobber jeg kvelden så da kommer jeg ikke hjem før etter leggetid 19.00 andre ganger er jeg ferdig tidligere og da er vi alle sammen etter jobb og frem til leggetid. Pappaen går foresten tur med bikkja om ettermiddagen om jeg ikke har rukket det på dagen, da er enten barnet med eller jeg hjemme med det. 

Noen ganger er også barnet hjemme fra bhg om jeg har fri og ikke har ting som må ordnes.

Anonymkode: 30315...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...