Gå til innhold

Fuglebad.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et fuglebad og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få fuglene til å bruke det. Jeg har bare hatt det ute noen dager, så det er litt tidlig å avgjøre om de liker det eller ikke. Det er en type bolle med noen steiner i, så den må liksom stå på noe og jeg regner med den ikke kan plasseres på gresset i hagen (vi har katter uansett så det ville være dumt). Foreløpig står den på bordet ute på verandaen og er forsåvidt riktig så dekorativ som den er, men jeg vil jo aller helst at fuglene skal bruke den. Tror dere som har peiling på dette at det er sannsynlig at det vil skje etterhvert eller er det noen bestemt plassering eller noe annet man bør tenke over?

Anonymkode: d615a...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fuglene kommer ikke dersom det er for mye uro rundt fuglebadet.  Evt. kommer de veldig tidlig om morgenen.  Tror ikke det er så smart å ha det på verandaen.  Fuglene følger med om det er katt i nærheten, så ikke tror ikke det er den største hindring.

Jeg har en bekk i hagen, og en naturlig kulp.  Hadde tenkt å plante der og sette ut hagemøbler.  Men for et par år siden kom der et andepar, og i fjor sommer talte jeg åtte ender der.  De bader tidlig om morgenen, slår med vingene i vannet.  Et flott syn! 
Nå har de vent seg til at jeg er like i nærheten, og avbrytes ikke i svømming og bading.  Bare når jeg har besøk på terrassen, da forsvinner de.  Synes det er koselig med fuglene i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips til når du har fått fuglene dit, er å legge ett par kobbermynter (50øringer) i vannet, eller eddikk (har jeg lest) for å unngå algevekst i fuglebadet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...