Gå til innhold

Akutt syk midt under eksamen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, er så lei og skuffet av meg selv :( 

Begynte med russetiden der jeg var altfor sliten til å være sosial og dette endte med et legebesøk. Legen tok mange blodprøver og mente at det var en mulighet for ME, men utredning tar selvsagt tid. Tok masse blodprøver, som egentlig skulle ha kommet før eksamen startet. Uka før eksamen ble jeg syk (smittet av mine kjære venner som koste seg på landstreff) med feber og kraftig forkjølelse. Dette varte en godt stund, men jeg hadde jo krefter til å møte opp på eksamen, bare ikke å lese uka før. Når jeg var ferdig med to eksamener fikk jeg svar på blodprøvene i posten, legen hadde funnet ut at jeg blant annet hadde allergi og har rett på utvidet tid på eksamen (flott når jeg allerede er ferdig med eksamen og virkelig hadde hatt behov for den ekstra tiden :( ). På den sisten eksamenen fikk jeg fryktelig vondt i øret når det var 2-3 timer igjen. Pinte meg gjennom hele greien, og fant ut at jeg hadde fått akutt ørebetennelse.

Får garantert dårlige resultater siden jeg ikke hadde lest noe før eksamen, men får satse på at pensum sitter inne. Flere som har en dårlig eksamensopplevelse?

 

Anonymkode: 7b088...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Uff, håper det gikk greit på eksamen likevel. Husk at det ikke er verdens undergang om det ikke gikk så bra som du håpet :-) irriterende at blodprøveresultatene tok sånn tid, men du fikk i hvert fall svar på hvorfor du føler deg dårlig, håper jeg!

Min verste opplevelse var exphil. Tok selvstudiumsvarianten og følte meg ikke komfortabel med faget i det hele tatt. Var så nervøs at jeg verken fikk sove eller spise på lang tid før eksamen, fikk angstanfall, holdt på å besvime mens vi ventet utenfor lokale. Var helt greit å få D på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle fått forlenget tid på grunn av allergi måtte du vel uansett søkt for lenge (flere måneder) siden? Du kan trøste deg med at hvis du går videre til høyere utdanning vil allergi ikke være gyldig grunn til å få forlenget tid på eksamen :tongue:

Synes det høres rart ut av en lege å mistenke ME fordi en person er sliten i russetiden!

For å svare på det du spør om, JA, jeg har hatt dårlige eksamensopplevelser. For eksempel da legen frarådet meg å møte på eksamen og skrev legemelding om det, men eksamen var viktig å ta, så jeg satt der neddopet med nyoppstartet antibiotikakur og på sterke smertestillende. Hadde total blackout om hva jeg skrev.

Anonymkode: b9800...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skulle fått forlenget tid på grunn av allergi måtte du vel uansett søkt for lenge (flere måneder) siden? Du kan trøste deg med at hvis du går videre til høyere utdanning vil allergi ikke være gyldig grunn til å få forlenget tid på eksamen :tongue:

Synes det høres rart ut av en lege å mistenke ME fordi en person er sliten i russetiden!

For å svare på det du spør om, JA, jeg har hatt dårlige eksamensopplevelser. For eksempel da legen frarådet meg å møte på eksamen og skrev legemelding om det, men eksamen var viktig å ta, så jeg satt der neddopet med nyoppstartet antibiotikakur og på sterke smertestillende. Hadde total blackout om hva jeg skrev.

Anonymkode: b9800...de4

Var et par som gikk frem til eksamensvakt med legeerklæring med krav utvidet tid og det fikk de :/ Hahahah joda

Hadde vært utslitt siden sommeren året før da jeg var til legen siden jeg var helt utslitt. Gikk bedre utover første termin etter sommerferien, men ble fryktelig ille igjen etter jul. Hadde egentlig bare presset meg enormt og oversett alle slags faresignaler, men når russetiden kom gjorde jeg ikke annet enn så sove dagen lang og fant ut at jeg rett og slett måtte til legen. 

Hahha uffda, ble resultatet bra? 

Anonymkode: 7b088...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig. Jeg føler virkelig med deg, både for å ha gått glipp av det sosiale og prestert dårligere enn det du har mulighet til på grunn av sykdom. 

Anonymkode: f9221...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skulle fått forlenget tid på grunn av allergi måtte du vel uansett søkt for lenge (flere måneder) siden? Du kan trøste deg med at hvis du går videre til høyere utdanning vil allergi ikke være gyldig grunn til å få forlenget tid på eksamen :tongue:

Anonymkode: b9800...de4

Eh jo. Det er det vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, globalagogo skrev:

Eh jo. Det er det vel!

Nei, ikke som på videregående.

 

Pollenallergi gir i utgangspunktet ikke grunnlag for ekstra tid til eksamen. Medisiner gir stort sett lite bivirkninger. Det er derfor vanligvis ikke grunnlag for å si at studentene har en urimelig ulempe i eksamenssituasjonen.

https://www.uio.no/studier/admin/eksamen/tilrettelegging/pollenallergi.html

Anonymkode: b9800...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, så kjedelig. Jeg føler virkelig med deg, både for å ha gått glipp av det sosiale og prestert dårligere enn det du har mulighet til på grunn av sykdom. 

Anonymkode: f9221...e50

Huff ja :( Hadde fra før av planlagt å forbedre karakteren i de fagene jeg kom opp i til eksamen, men uansett utrolig lite motiverende å få en dårlig karakter og attpåtil føle seg "lat" fordi man ikke har orket å lese

Ts

Anonymkode: 7b088...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja :( Hadde fra før av planlagt å forbedre karakteren i de fagene jeg kom opp i til eksamen, men uansett utrolig lite motiverende å få en dårlig karakter og attpåtil føle seg "lat" fordi man ikke har orket å lese

Ts

Anonymkode: 7b088...d02

Det skjønner jeg godt. Det er jo selvsagt en god grunn til at du ikke har orket å lese, men jeg forstår hva det gjør med din egen selvfølelse og mestringsfølelse. 

Håper du hvertfall har et godt støtteapparat rundt deg, som familie og venner. :) Så håper jeg det går bra med å ta opp eksamen hvis du ender opp med å gjøre det. Det er nok da lurt å søke om tilrettelegging, i form av utvidet tid og eventuell annen tilrettelegging. Jeg er litt usikker på hva slags tilrettelegging som finnes, men å sitte på eget rom er visst en av de. Du bør gjøre litt research på dette slik at du har større forutsetninger for å klare eksamen på lik linje som andre til tross for nedsatt funksjonsevne. 

:blomst:

Anonymkode: f9221...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke som på videregående.

 

Pollenallergi gir i utgangspunktet ikke grunnlag for ekstra tid til eksamen. Medisiner gir stort sett lite bivirkninger. Det er derfor vanligvis ikke grunnlag for å si at studentene har en urimelig ulempe i eksamenssituasjonen.

https://www.uio.no/studier/admin/eksamen/tilrettelegging/pollenallergi.html

Anonymkode: b9800...de4

Nå finnes det andre skoler enn UiO her i landet da 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...