Gå til innhold

Prøvelse av ekteskap, behandlingstid?


HjerteDame

Anbefalte innlegg

Vi har sendt i veien alle skjemaene vi trenger for å få tilbake attesten vi trenger for å booke tinghuset. Sendte den på dagen 4 mnd før bryllupet skal stå. 

Nå har det gått 3 uker (i morgen faktisk) og jeg begynner å stresse for om vi ikke får tid på tinghuset. Det sto noe om at de fra det området der tinghuset er, prioriteres foran andre som ikke bor i den byen. Og man kan jo ikke booke tid før attesten har kommet! 

Hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake attesten i posten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sendte omtrent samme dag. Jeg var innom kontoret og spurte om noen ting før den ble sendt, og på dem hørtes det ut som at det fort kan være juli før vi får svar. Så vi venter fortsatt, vi også. Heldigvis haster det ikke for oss.

Håper alt går bra for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har 3 ukersbehandlingstid. Legg på postgang så kan du vente at det kan ta 4 uker. Og det brukes nok fort 3 uker nå som det er rett inn i sesongen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tonio skrev:

Vi sendte omtrent samme dag. Jeg var innom kontoret og spurte om noen ting før den ble sendt, og på dem hørtes det ut som at det fort kan være juli før vi får svar. Så vi venter fortsatt, vi også. Heldigvis haster det ikke for oss.

Håper alt går bra for dere!

Oi,såpass!! Kjære vene. Håper det går litt fortere enn   til Juli. 😕

9 minutter siden, VinterSnø skrev:

De har 3 ukersbehandlingstid. Legg på postgang så kan du vente at det kan ta 4 uker. Og det brukes nok fort 3 uker nå som det er rett inn i sesongen.

 

 

Ja,jeg får vente en ukes tid til før jeg begynner å få totalt panikk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HjerteDame skrev:

Oi,såpass!! Kjære vene. Håper det går litt fortere enn   til Juli. 😕

Ja,jeg får vente en ukes tid til før jeg begynner å få totalt panikk 😂

Det er bare å ringe inn,, jeg fikk svar på behandlingstid da jeg ringte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan sikkert ringe dem og høre. Vi fant ut at de hadde tabbet seg ut skikkelig.

Jeg ringte dem, og de sa de hadde sendt en melding til min kjæres gamle e-postadresse om at de hadde sendt ham en melding i altinn-boksen en uke i forveien. De ville ikke fortelle meg hva feilen var. Da han gikk inn og sjekket sto det at begge måtte undertegne på skjemaet om at begge hadde vært gift før og hadde barn fra tidligere forhold. Det hadde vi ikke!!! :bond: Så vi sendte krast svar om dette. Da fikk vi skjemaet fort tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sheherasade skrev:

Du kan sikkert ringe dem og høre. Vi fant ut at de hadde tabbet seg ut skikkelig.

Jeg ringte dem, og de sa de hadde sendt en melding til min kjæres gamle e-postadresse om at de hadde sendt ham en melding i altinn-boksen en uke i forveien. De ville ikke fortelle meg hva feilen var. Da han gikk inn og sjekket sto det at begge måtte undertegne på skjemaet om at begge hadde vært gift før og hadde barn fra tidligere forhold. Det hadde vi ikke!!! :bond: Så vi sendte krast svar om dette. Da fikk vi skjemaet fort tilbake. 

Dere hadde ikke vært gift eller ikke fylt ut? 

Anonymkode: 2550b...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det akkurat 2 uker fra vi sendte inn til vi fikk beskjed fra ambassaden vi skulle gifte oss på om at den var mottatt (krysset av for at den skulle sendes rett dit) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26 mai 2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

Dere hadde ikke vært gift eller ikke fylt ut? 

Anonymkode: 2550b...a51

Det jeg mente var: En hadde ikke vært gift, men ingen hadde barn fra før av. De hadde vel egentlig ikke heller lov til å informere den andre part om slik informasjon. De hadde gjort feil på feil på feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sheherasade skrev:

Det jeg mente var: En hadde ikke vært gift, men ingen hadde barn fra før av. De hadde vel egentlig ikke heller lov til å informere den andre part om slik informasjon. De hadde gjort feil på feil på feil.

Men var det fylt ut riktig? 

Anonymkode: 2550b...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var det fylt ut riktig? 

Anonymkode: 2550b...a51

Vi hadde glemt én signatur. Men de påstod at det var fire feil. Og de gav beskjed om det på feil måte. 

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da var det jo feil uansett så da har jo dere drite dere ut like mye som dem? skjønner ikke hvorfor du ranta så mye da.

Anonymkode: 2550b...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men da var det jo feil uansett så da har jo dere drite dere ut like mye som dem? skjønner ikke hvorfor du ranta så mye da.

Anonymkode: 2550b...a51

Fordi de påsto at begge hadde vært gift og at begge hadde barn... og måten de behandlet saken på kunne potensielt ødelagt forholdet for et annet par??? Nei, for det er jo helt innafor fordi vi glemte en signatur på at en av oss var gift liksom? Dette er en offentlig instans, burde kunne forvente at de faktisk leser sine egne skjemaer og behandler saker korrekt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sheherasade skrev:

Fordi de påsto at begge hadde vært gift og at begge hadde barn... og måten de behandlet saken på kunne potensielt ødelagt forholdet for et annet par??? Nei, for det er jo helt innafor fordi vi glemte en signatur på at en av oss var gift liksom? Dette er en offentlig instans, burde kunne forvente at de faktisk leser sine egne skjemaer og behandler saker korrekt???

Jeg tolker det som at de ba dere begge fylle ut delen om barn og tidligete ekteskap og at det ikke var gjort. Så ut ifra måten du fremlegger det så ser jeg fortsatt ikke problemet. Om dette hadde ødelagt etter forhold hadde ikke forholdet hatt livets rett.

Anonymkode: 2550b...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det som at de ba dere begge fylle ut delen om barn og tidligete ekteskap og at det ikke var gjort. Så ut ifra måten du fremlegger det så ser jeg fortsatt ikke problemet. Om dette hadde ødelagt etter forhold hadde ikke forholdet hatt livets rett.

Anonymkode: 2550b...a51

Ok, whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk det på fredag! ! Fikk bekreftelse fra tinghuset. Så da er alt i orden!  😀😀😀😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det kun noen få dager. Sendte inn en onsdag og neste tirsdag hadde jeg bekreftelseni posten. Det var nå i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...