Gå til innhold

Tjene penger på facebookside?


Chrizzy

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en FB-side med rundt 20 000 likes, den vokser hver dag. I det siste har jeg lurt litt på om det på noen måte er mulig å tjene penger på denne siden? Og hvordan gjør man evt det?
Siden er vel idealistisk, handler om friluft og ville dyr, jeg selger ingen produkter, så det måtte evt være at andre aktører kan dra nytte av denne siden.

Noen som har tanker eller forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør dette.

Legger ut ting og artikler folk betaler for å se. Blir ikke rik av det, men tjener 1000-1500 pr dag. Så det er ikke så galt heller:-).

Anbefales!

Anonymkode: 78f65...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjør dette.

Legger ut ting og artikler folk betaler for å se. Blir ikke rik av det, men tjener 1000-1500 pr dag. Så det er ikke så galt heller:-).

Anbefales!

Anonymkode: 78f65...4ae

Morsom du..

Jeg tenker da selvfølgelig på reklame og annonsering på siden fra andre aktører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chrizzy skrev:

Morsom du..

Jeg tenker da selvfølgelig på reklame og annonsering på siden fra andre aktører..

Morsom? Hva mener du?

Jeg forteller at jeg tjener penger på en facebookside, akkurat som du vil gjøre?

Få la være å spørre, da vet du.

Anonymkode: 78f65...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Morsom? Hva mener du?

Jeg forteller at jeg tjener penger på en facebookside, akkurat som du vil gjøre?

Få la være å spørre, da vet du.

Anonymkode: 78f65...4ae

Huff, beklager, jeg trodde du mente jeg var en tosk og gjorde narr av meg. Det var ikke meningen å misforstå sånn, sorry!! Vær så snill å svar meg igjen :D

Hvordan tjener du penger på dette, jeg er veldig nysgjerrig på det, ser ikke helt for meg at folk betaler for ting og artikler?? Hvordan begynte du med dette, er det noe sted man henvender seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en ekstern side som du linker til, der du selv har kontroll på annonseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Okapi skrev:

Du må ha en ekstern side som du linker til, der du selv har kontroll på annonseringen.

Takk for svar. :)
Jeg føler meg alvorlig "grønn" her altså.
En ekstern side, webside? Som folk annonserer på?
Hvordan kommer jeg i kontakt med folk som er interessert i å annonsere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ganske stort tema, så jeg tror jeg heller ville snakket med en du kjenner som har peiling på sånt, eventuelt begynt å kikke på kurs på nett. Om du er helt grønn er nok ikke et forum det beste stedet å starte.

Men ja, en nettside, blir vel en blogg i dette tilfellet. Lurer på om ikke blogg.no har måter å delvis automatisere sånt på; jeg ville nok startet der. Men selve Facebook-siden, den blir det nok verre å hente noen ut av. Det er jo sånn Facebook tjener penger, ved å la brukere laste opp innhold mot at de får annonsere på siden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...