Gå til innhold

Hvorfor har IS sexslaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har IS kvinnelige sexslaver? Trodde ikke Allah godtok sex utenfor ekteskap? Tror ikke Allah mener at voldtekt er en ok ting å gjøre. Så jeg forstår meg ikke helt på hvor moralen deres er, når de tross alt kriger for Allah og religionen sin. 
Er Koranen kvinnefiendtlig? 

Her er et dokument med regler for slavene: http://graphics.thomsonreuters.com/doc/slaves_fatwa.pdf

Anonymkode: 86c29...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det kanskje er et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig på dette. 

Anonymkode: 86c29...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, maskineple skrev:

Men nå står det jo faktisk i koranen at det er lov også, tror jeg.

?

Anonymkode: 57f0f...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har IS kvinnelige sexslaver? Trodde ikke Allah godtok sex utenfor ekteskap? Tror ikke Allah mener at voldtekt er en ok ting å gjøre. Så jeg forstår meg ikke helt på hvor moralen deres er, når de tross alt kriger for Allah og religionen sin. 
Er Koranen kvinnefiendtlig? 

Her er et dokument med regler for slavene: http://graphics.thomsonreuters.com/doc/slaves_fatwa.pdf

Anonymkode: 86c29...6e5

Du setter spørsmålstegn ved MORALEN deres ang sexslaver? Har de moral ellers mener du?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det kanskje er et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig på dette. 

Anonymkode: 86c29...6e5

Hehe ok. Hvor har du hørt at Islam er for likestilling? Siden du spør i det første innlegget om Koranen er kvinnefiendtlig.

Koranen har noen pene sitater om humanitet og slikt. Det som ikke sies, er at det er en måte å behandle troende på, og en annen måte å behandle ikke-troende på.

Hva angår kvinners stilling, så er det slik som kvinnene hadde det under kristendommen for 100-200 år siden, ja, enda verre. Kristendommen har blitt modernisert, ingen bryr seg lenger om de delene av bibelen som beskriver hvordan jødene kriget og tok slaver. Mens Koranen kan det ikke endres på i det hele tatt.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2014-10-13-is-derfor-er-okay-at-holde-sexslaver

Koranen (2: 178):

"... Dere som tror (dvs. muslimer)! Straffen er bestemt for dere, når det gjelder drap. Den frie mann for den frie mann, og slave for slave, og den kvinnelige for den kvinnelige". Her forteller koranen at mennesker har forskjellig verdi.

Koranen (4: 24):

". Og alle gifte kvinner er forbudt (å ha sex med/ å voldta) bortsett fra krigsfanger som deres slavinner. Slik er Allahs bestemmelse".

Koranen (8: 69):  - "Men (nå) nyt hva dere har tatt i krig. Det er lovlig og godt"

Koranen (8:71) -  "Allah ga deg herredømme over dem."

Koranen (23: 5-6): - "... avstå fra sex, bortsett fra med dem som sluttet seg til dere i ekteskaps bånd, eller (fangene) som er deres slavinner ..."

Og Islamske land skriver ikke under FNs menneskerettighetsærklæring.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har IS kvinnelige sexslaver? Trodde ikke Allah godtok sex utenfor ekteskap? Tror ikke Allah mener at voldtekt er en ok ting å gjøre. Så jeg forstår meg ikke helt på hvor moralen deres er, når de tross alt kriger for Allah og religionen sin. 
Er Koranen kvinnefiendtlig? 

Her er et dokument med regler for slavene: http://graphics.thomsonreuters.com/doc/slaves_fatwa.pdf

Anonymkode: 86c29...6e5

Det er viktig for menn å få sex, og er man fattig og stygg så kan det friste å bli hellig kriger for å få seg en slave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom IS viser islam sine verste men dessverre sanne sider. Islam er en menneskefiendtlig religion. IS følger Koranens ord, derfor er det vanskelig for moderate muslimer å ta avstand fra dem. 

Islam har aldri hatt noen Luther, eller noen reformasjon. Den moderniseringen som har skjedd er mye perifer, gjerne fra muslimer i vestlige land. I tillegg er mange muslimske land diktaturer og det har ikke vært ønsket fra myndighetene med noen modernisering. 

Jesus stiller seg på de svakes side, mens Muhammed stiller seg på slavedriverens side. Med en slik profet må religionen bli deretter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er helt enig i at Koranen er kvinnefiendtlig. Jeg vil imidlertid på det sterkeste avvise at Koranen er mer kvinnefiendtlig enn Bibelen. Også i det gamle testamentet kan man lese om krigsbytte, nedslaktning og voldtekt som lovlige midler mot fienden.  Naziistenes soldater for frem på denne måten under 2.verdens krig, Stalins fremrykkende kominister gjorde det samme. 

Forskjellen på jødedom, kristendom og islam er derfor ikke så veldig stor. Moderne kristendom hever seg riktignok over det gamle testamentet og vil helst ikke vedkjenne seg det, men glemmer Apostelen Paulus' svært nedlatende syn på kvinner. De mest moderne kristne mener Paulus er utdatert. Jeg tipper at dette vil gjelde de mest moderne islamistene også.

Det er derimot ingen tvil om at de fleste islamister ikke har et moderne syn på kvinner. Til sammenligning er også konservativ kristenfdom svært innflytelsesrik i U.S.A. med voldelig abortmotstand, krefter som arbeider mot undervisning i evolusjonsteori og et syn på sex som kunne fått den mest beskjefgede islamist til å blunke av misunnelse.

Islam er ikke problemet. Ekstremistisk og fanatisk religion er det, uansett hva slags relgion vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er helt enig i at Koranen er kvinnefiendtlig.

Siden jeg er av den oppfatning at kvinner er mennesker, syns jeg menneskefiendtlig er et mer dekkende begrep.

Jeg kan på ingen måte se at det gavner menn at de gjennom religionen får tillatelse til å voldta. Det gjør ikke mennene bedre, tvertimot. Det drar dem ned i barbariet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 minutter siden, stan skrev:

Siden jeg er av den oppfatning at kvinner er mennesker, syns jeg menneskefiendtlig er et mer dekkende begrep.

Jeg kan på ingen måte se at det gavner menn at de gjennom religionen får tillatelse til å voldta. Det gjør ikke mennene bedre, tvertimot. Det drar dem ned i barbariet. 

Jeg er helt enig i at det er menneskefiendtlig - men nå er det nå en gang slik at koranen nevner slavinner. Det blir derfor litt søkt å bli fornørmet for at det er menn som er trakasserereen nevnt i mitt innlegg. Fordi om menn gjennom tidene har trakassert, voldtatt og drept betyr ikke det at alle menn, alle religiøse menn, eller alle islamske menn er slik. Det blir litt søkt å tillegge noen mannshat fordi man påpeker et faktum når det gjelder noen relgiøse menn opp gjennom tidene. 

Tradisjonell jødedom, kristendom og islam skaper et splittet menneskeverd der det ene kjønnet kan herske over det andre. Det er menneskefiendtlig, ja. Men det er langt mer kvinnefiendtlig siden de oftest blir skadelidende av utøvd relgiøs makt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er helt enig i at Koranen er kvinnefiendtlig. Jeg vil imidlertid på det sterkeste avvise at Koranen er mer kvinnefiendtlig enn Bibelen. Også i det gamle testamentet kan man lese om krigsbytte, nedslaktning og voldtekt som lovlige midler mot fienden.  Naziistenes soldater for frem på denne måten under 2.verdens krig, Stalins fremrykkende kominister gjorde det samme. 

Forskjellen på jødedom, kristendom og islam er derfor ikke så veldig stor. Moderne kristendom hever seg riktignok over det gamle testamentet og vil helst ikke vedkjenne seg det, men glemmer Apostelen Paulus' svært nedlatende syn på kvinner. De mest moderne kristne mener Paulus er utdatert. Jeg tipper at dette vil gjelde de mest moderne islamistene også.

Det er derimot ingen tvil om at de fleste islamister ikke har et moderne syn på kvinner. Til sammenligning er også konservativ kristenfdom svært innflytelsesrik i U.S.A. med voldelig abortmotstand, krefter som arbeider mot undervisning i evolusjonsteori og et syn på sex som kunne fått den mest beskjefgede islamist til å blunke av misunnelse.

Islam er ikke problemet. Ekstremistisk og fanatisk religion er det, uansett hva slags relgion vi snakker om.

Har du eksempler fra bibelen på at Paulus er kvinnefiendtlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 minutter siden, sjøhest skrev:

Har du eksempler fra bibelen på at Paulus er kvinnefiendtlig?

Ja. Jeg anbefaler at du leser det nye testamentet, alle brevene til Paulus. jeg har ikke tenkt å sitere dem for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er helt enig i at Koranen er kvinnefiendtlig. Jeg vil imidlertid på det sterkeste avvise at Koranen er mer kvinnefiendtlig enn Bibelen. Også i det gamle testamentet kan man lese om krigsbytte, nedslaktning og voldtekt som lovlige midler mot fienden.  Naziistenes soldater for frem på denne måten under 2.verdens krig, Stalins fremrykkende kominister gjorde det samme. 

Forskjellen på jødedom, kristendom og islam er derfor ikke så veldig stor. Moderne kristendom hever seg riktignok over det gamle testamentet og vil helst ikke vedkjenne seg det, men glemmer Apostelen Paulus' svært nedlatende syn på kvinner. De mest moderne kristne mener Paulus er utdatert. Jeg tipper at dette vil gjelde de mest moderne islamistene også.

Det er derimot ingen tvil om at de fleste islamister ikke har et moderne syn på kvinner. Til sammenligning er også konservativ kristenfdom svært innflytelsesrik i U.S.A. med voldelig abortmotstand, krefter som arbeider mot undervisning i evolusjonsteori og et syn på sex som kunne fått den mest beskjefgede islamist til å blunke av misunnelse.

Islam er ikke problemet. Ekstremistisk og fanatisk religion er det, uansett hva slags relgion vi snakker om.

I praksis så er Islam den religionen som brukes mest aktivt krigførende i dag, og er sånn sett problemet. Kristendommen har blitt tannløs etter at humanismen slipte den ned. Miljøer rundt religiøse muslimer rekrutterer krigsmenn i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt inntrykk er at få religiøse følger alle regler presentert i sine tilhørende bøker. Man shopper litt her og der som det passer. 

Anonymkode: 8008f...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 minutter siden, I Grosny skrev:

I praksis så er Islam den religionen som brukes mest aktivt krigførende i dag, og er sånn sett problemet. Kristendommen har blitt tannløs etter at humanismen slipte den ned. Miljøer rundt religiøse muslimer rekrutterer krigsmenn i dag. 

Dette er jeg også enig i - bortsett fra i de fundamentalistiske kristne miljøene som fortsatt finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ja. Jeg anbefaler at du leser det nye testamentet, alle brevene til Paulus. jeg har ikke tenkt å sitere dem for deg.

Vis i det minste hvor det står at det er ok å voldta, ta til slave etc. Jeg finner det ikke. 

Anonymkode: db2c5...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gå inn på ett horehus, og inngå ekteskap på vei inn. Deretter kan de fullbyrde ekteskapet, og ta ut skilsmisse på vei ut...

Anonymkode: cb612...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...