Gå til innhold

Åpnet stilling, men en annen får den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er åpnet en stilling i en annen filial i jobben min. Høyere stilling enn den jeg allerede har. Den er utlyst, på grunn av plikt, men tror de uansett vil ansette noen innen bedriften siden vedkommende allerede kan ting. Og alle som har jobber er en stund vil ha den. Særlig de i den filialen. 

Jeg vil og ha den. Jeg har kompetansen som trengs, og erfaringen. Kunne hatt lenger erfaring innad i bedriften, men har hat annen relevant erfaring fra andre jobber. 

Men tror seriøst en annen uansett kommer til å få den. Han har jobbet lenge i bedriften og i den filialen. Godt likt og nært forhold til sjefen. 

Jeg har allerede sagt til min nåværende sjef at jeg ønsker og søke og han ønsker meg lykke til (altså positivt, glad på mine vegne). 

Er det noe vits å søke? Ja burde prøve, men kjenner meg så umotivert når jeg innerst inne vet det kommer til å bli gitt til han. Er det vits? 

Anonymkode: fac5e...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal du søke! 

Anonymkode: d2750...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal du søke! 

Anonymkode: d2750...803

Joda, men føles på umotiverende 

Anonymkode: fac5e...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men føles på umotiverende 

Anonymkode: fac5e...b4a

Når du gir opp før du har prøvd er ikke det et godt tegn. Å søke på en stilling du ikke er motivert for er som regel ikke vits i.

Anonymkode: ab1d6...77d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du gir opp før du har prøvd er ikke det et godt tegn. Å søke på en stilling du ikke er motivert for er som regel ikke vits i.

Anonymkode: ab1d6...77d

Jeg vil ha stillingen. Så er motivert for stillingen. Det som er umotiverende er at han som er så flink og allerede jobber i filialen, veeeet jo han får den.

Anonymkode: fac5e...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha stillingen. Så er motivert for stillingen. Det som er umotiverende er at han som er så flink og allerede jobber i filialen, veeeet jo han får den.

Anonymkode: fac5e...b4a

Enten så søker du eller så søker du ikke. Hva er egentlig problemet? 

Anonymkode: 911a0...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han ikke er så flink som du tror?  Jeg har blitt overrasket noen ganger. Folk jeg har trodd er så flinke og har et supert forhold til sjefen, men så mener ikke sjefen det samme. Noen er bare så utrolig flinke til å mingle med de rette folka.

Anonymkode: bf574...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ofte på andre siden av gjerdet, som leder i en popular avdeling i et større firma. Folk søker seg ofte hit om det er vikariat eller ledige stillinger, og jeg ansetter sjelden eksterne, fordi det er så mange interne søker som kan vår bedrift.

I blant er det en fordel at noen kan mye om akkurat den stillingen.

I blant ønsker vi ferskt blikk og kan velge en fra en annet kontor i bedriften.

Noen ganger har vi "forhåndsbestemt" oss for hvem vi tror vil passe, men de som vi har trodd på har falt igjennom på intervjuet og andre har overrasket oss positivt.

Noen ganger har vi "forhåndsbestemt" oss for hvem vi tror vil få jobben, fordi vi tror det kun er person A og B som søker. Men så søker C og D også, og D hadde vi aldri tenkt over og han kan jo passe skikkelig godt inn!

Søk du. Og gjør et knallbra intervju. Overrask dem. Jeg sier som sjefen din. Lykke til!

Anonymkode: 4706c...364

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke søke hvis du er umotivert, hvis du virkelig ha lyst på denne stillingen da driter du i om "kanskje" noen andre vil ha den eller får den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter ofte på andre siden av gjerdet, som leder i en popular avdeling i et større firma. Folk søker seg ofte hit om det er vikariat eller ledige stillinger, og jeg ansetter sjelden eksterne, fordi det er så mange interne søker som kan vår bedrift.

I blant er det en fordel at noen kan mye om akkurat den stillingen.

I blant ønsker vi ferskt blikk og kan velge en fra en annet kontor i bedriften.

Noen ganger har vi "forhåndsbestemt" oss for hvem vi tror vil passe, men de som vi har trodd på har falt igjennom på intervjuet og andre har overrasket oss positivt.

Noen ganger har vi "forhåndsbestemt" oss for hvem vi tror vil få jobben, fordi vi tror det kun er person A og B som søker. Men så søker C og D også, og D hadde vi aldri tenkt over og han kan jo passe skikkelig godt inn!

Søk du. Og gjør et knallbra intervju. Overrask dem. Jeg sier som sjefen din. Lykke til!

Anonymkode: 4706c...364

Godt å få synspunkter fra andre siden! Gjorde meg mer motivert for å søke :) takk! 

Anonymkode: fac5e...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også søkt. Om du ikke får den jobben, blir du kanskje tenkt på først i neste prosess med lignende stilling. Det handler om å gjøre seg synlig, i tillegg til å søke selve jobben selvsagt. Å vise at du har ambisjoner, og kan og vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, makkapakka skrev:

du skal ikke søke hvis du er umotivert, hvis du virkelig ha lyst på denne stillingen da driter du i om "kanskje" noen andre vil ha den eller får den. 

Jeg synes det er rart at du henger seg opp i dette. Hun er jo ikke umotivert for jobben. Hun synes det er umotiverende at en, som tilsynelatende har større sjanse for å få jobben, søker. Det er da en helt naturlig og forståelig tanke. Det er lett å sammenligne seg med andre og tenke at man ikke strekker helt til. Da er det også naturlig at man vil spare seg for avvisningen. Det er imidlertid viktig at TS søker da hun kan få en positiv overraskelse. 

Anonymkode: a1ce4...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...