Gå til innhold

Treg pc etter innstallasjon av Windows10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en Sony Vaio. Den har ikke vært treg tidligere, men etter oppdatering til Windows10 er den blitt ufattelig treg. Nesten ingen programmer vil svare og å komme på internett (prøvd med både Firefox og Explorer) kan jeg bare glemme. Alt går i sirup :( 

Har oppdatert det som oppdateres kan. Tømt papirkurv. Defragmentert, slettet midlertidige filer og restartet. 

Forslag på hva jeg kan gjøre nå? 

Anonymkode: 91cee...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reinstaller Windows, kjøp mer ram, bytt ut harddisken med en SSD. Rens viftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Reinstaller Windows, kjøp mer ram, bytt ut harddisken med en SSD. Rens viftene.

Dette vet du vil fungere? 

Anonymkode: 91cee...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet du vil fungere? 

Anonymkode: 91cee...3db

Selvsagt ikke. Det du har sagt er tilsvarende å si: "Jeg har en Honda, plutselig kjører den ikke like bra." Da foreslår man de tingene som er mest sannsynlig. Du kan ha en eldgammel Sony Vaio som er moden for dynga, eller du kan ha en som er brukbar. Når du velger å ikke gi noe relevant informasjon får du generelle råd som har gode odds for å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt ikke. Det du har sagt er tilsvarende å si: "Jeg har en Honda, plutselig kjører den ikke like bra." Da foreslår man de tingene som er mest sannsynlig. Du kan ha en eldgammel Sony Vaio som er moden for dynga, eller du kan ha en som er brukbar. Når du velger å ikke gi noe relevant informasjon får du generelle råd som har gode odds for å fungere.

Om du leser hovedinnlegget står det at jeg ikke opplevde problemer før innstallasjonen.

Takker for dine svar, selv om de hjalp meg mindre. 

Anonymkode: 91cee...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du leser hovedinnlegget står det at jeg ikke opplevde problemer før innstallasjonen.

Takker for dine svar, selv om de hjalp meg mindre. 

Anonymkode: 91cee...3db

Så installer det du hadde før som funket, eller reinstaller Windows 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en Sony Vaio. Den har ikke vært treg tidligere, men etter oppdatering til Windows10 er den blitt ufattelig treg. Nesten ingen programmer vil svare og å komme på internett (prøvd med både Firefox og Explorer) kan jeg bare glemme. Alt går i sirup :( 

Har oppdatert det som oppdateres kan. Tømt papirkurv. Defragmentert, slettet midlertidige filer og restartet. 

Forslag på hva jeg kan gjøre nå? 

Anonymkode: 91cee...3db

Det som er litt skumelt med å bruke oppgradering av Win, er at det ikke fungere som det skal alltid. Har vært borti at en fullversjon er mye bedre. Og, skulle datan din havarere etter at gratisperioden er ute, hva da? Må man betale for å få ta i Win10 igjen eller hvordan vil det være? Skeptisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W10 er raskere og mer optimalisert enn W7, så OSet i seg selv er det ikke noe galt med. Det er helt umulig å svare på hvorfor din maskin er treg uten å ha sett på den - det kan være både hardware og software som er kranglete. Det du kan prøve er å ta backup av det du ønsker å ta vare på (dokumenter, bilder og videoer) og så reinstallere maskinen. Da må du installere alle programmene dine på nytt, så det kan ta litt tid.

Hvis hovedkortet i maskinen går i stykker og må erstattes, så må du kjøpe ny W10-lisens (fordi du får W10 gratis). Bortsett fra det kan du bytte hardware og reinstallere så mye du orker og fremdeles bruke den lisensen du har i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Har nå gjennopprettet til gammel versjon av Windows og nå fungerer alt som det skal :)

 

Anonymkode: 91cee...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...