Gå til innhold

Stønning når man løfter tungt.. ;)


tøydokka

Anbefalte innlegg

Jeg trener veldig mye, og løfter veldig tungt. Jeg trener for det meste alene, og jeg er veldig fokusert innover når jeg løfter. Da mener jeg ikke fokus på hvordan jeg tar meg ut, men fokus på de musklene jeg bruker, teknikk og pust. Sånn "inn i meg selv modus" der fokuset er på kroppsfølelse/bevissthet, pust, og dermed kommer det ut stønnelyder.. Jeg driter egentlig i hva andre tenker, men likevel er jeg litt nysgjerrig.. Jeg observerer nemlig ikke så mye av andres reaksjoner når jeg er i den flyten, men det virker som om menn blir litt tent, og damer blir litt sånn "herregud".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er mange menn dessverre, det er vanskelig å la være å stønne når vi gir det lille ekstra, og de assosierer den stønninga med noe helt annet. Go figure. :rolleyes:

Endret av SardintrollReturns
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere her inne (og andre plasser forsåvidt) klage over "hvorfor MÅÅ de stønne sånn, er så unødvendig! Vi vet du er der, blabla"..

Jeg er selv en av dem som presser meg til det ytterste på trening, noe man må gjøre når man skal trene tung styrke hvis det skal ha noen hensikt. Da er det sånn at man er mer fokusert på å faktisk komme seg opp igjen fra bunnen av den siste knebøyen - enn å ikke påvirke desibelnivået i rommet.. :P 
Synes du ikke skal bry deg, og heller være opptatt av å prestere ditt beste framfor å stresse med hva andre tenker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk stønner slik, ber jeg til Gud om at de ikke skal fise mens de holder på. Er ikke sikkert jeg skjønner hva du mener, men de lydene må jo være alt annet enn tennende. Nå er jeg selv kvinne da, og helt ekstrem på å bli pinlig berørt på andres vegne.

Uansett så er du opptatt med greia di, og viss folk blir forstyrret på den ene eller andre måten får de bare gå et annet sted :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg aldri om noen lager litt lyd mens de løfter tungt. De fleste vet det er stor forskjell på å stønne fordi man jobber hardt med et løft og det å ule i lang tid etter stanga har blitt kastet i bakken og vedkommende glaner rundt gymmet for å se om noen fikk det med seg :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne som stønner idet hun løfter tungt? :ohmy:

Får umiddelbart assosiasjoner til en brunstig kvinne som ønsker å pare seg.

Så jeg reagerer med at jeg vrinsker som en hest.

Blikket mitt vil umiddelbart feste seg på hennes stump.

Er den/hun godkjent, så er det stor sjanse for at jeg går bort til henne for å gi henne en god klaps på baken, før jeg drar henne med meg på nærmeste toalett.

En mann som stønner idet han løfter? :dry:

Kan bli en smule flau på hans vegne (alt etter som).

Skruer opp lyden på øreklokkene mine, slik at jeg slipper å høre på.

:tongue:

Tror faktisk ikke at jeg har opplevd en kvinne som stønner noe særlig idet hun løfter. Men flere mannfolk gjør det, og da gjelder det jeg skrev ovenfor.

 

Endret av Rights
Ikke drektig i hodet mitt!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann som liker menn, så skal jeg innrømme at jeg får lyst til og brekke sånne som deg over benken når du stønner slik :sikle:

Anonymkode: 1b895...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå TS var kvinne, men fortsatt :P

Anonymkode: 1b895...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah. Kjæresten min kom en gang med "de lydene har jeg hørt før :lur:" når jeg løfta tungt. Syntes det var dritkleint, og har faktisk blitt mer bevisst på å holde kjeft etterpå :ler:

Når det er sagt synes jeg omtrent aldri at jeg hører mye stønnelyder på gymmet. Og i hvert fall ikke fra jenter. Ymse pustelyder er mer vanlig, men det er vel ingen som tenker over som verken det ene eller det andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke lager nye som helst lyd når man løfter, er det tegn på at man ikke løfter spesielt tungt. Og/eller at man løfter med helt feil teknikk. Riktig pusteteknikk er viktig når man løfter, og da skal det godt gjøres at det ikke kommer lyd når man tar de tyngste løftene. 

Dessverre er det spesielt mange jenter som ikke løfter tungt nok, og alt for mange som har mer fokus på hvordan de ser/høres ut og oppfattes enn på selve treningen. 

Stønn i vei. Skjær grimaser. Svett som en gris om du må. Bli bustete, og la sminken renne.

Anonymkode: b623c...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det gjerne musikk på anlegget, pluss at de fleste har musikk på ørene selv. Så jeg tenker sjelden over sånt. Du stønner jo kanskje akkurat i det du henter ut det lille ekstra? Også blir du stille igjen? 

Det kan jo hende hvis du hadde stønnet svært høyt over lang tid etter at du hadde løftet noe, at jeg hadde blitt bekymret for at du hadde fått et illebefinnende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ikke lager nye som helst lyd når man løfter, er det tegn på at man ikke løfter spesielt tungt. Og/eller at man løfter med helt feil teknikk. Riktig pusteteknikk er viktig når man løfter, og da skal det godt gjøres at det ikke kommer lyd når man tar de tyngste løftene. 

Dessverre er det spesielt mange jenter som ikke løfter tungt nok, og alt for mange som har mer fokus på hvordan de ser/høres ut og oppfattes enn på selve treningen. 

Stønn i vei. Skjær grimaser. Svett som en gris om du må. Bli bustete, og la sminken renne.

Anonymkode: b623c...c13

Det er jo ikke nødvendigvis sånn at ingen stønning=ikke tungt nok. Trur det svære fjellet av en PT på senteret mitt, som bøyer flere ganger sin egen vekt, løfter tungt nok i massevis. Så godt som helt uten stønning og mye lyd for øvrig. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ganske pinlig berørt når folk ( både menn og kvinner) kommer med slike høylytte stønn. Gir assosiasjoner til sex og eller bæsjing. 

Anonymkode: 8d4c3...317

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rights skrev:

En kvinne som stønner idet hun løfter tungt? :ohmy:

Får umiddelbart assosiasjoner til en drektig kvinne som ønsker å pare seg.

Så jeg reagerer med at jeg vrinsker som en hest.

Blikket mitt vil umiddelbart feste seg på hennes stump.

Er den/hun godkjent, så er det stor sjanse for at jeg går bort til henne for å gi henne en god klaps på baken, før jeg drar henne med meg på nærmeste toalett.

En mann som stønner idet han løfter? :dry:

Kan bli en smule flau på hans vegne (alt etter som).

Skruer opp lyden på øreklokkene mine, slik at jeg slipper å høre på.

:tongue:

Tror faktisk ikke at jeg har opplevd en kvinne som stønner noe særlig idet hun løfter. Men flere mannfolk gjør det, og da gjelder det jeg skrev ovenfor.

 

Regner med du forveksler ordet drektig med brunstig? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Macro skrev:

Regner med du forveksler ordet drektig med brunstig? :P

Korrekt! :rodmer:  +1 til deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Rights skrev:

Korrekt! :rodmer:  +1 til deg :)

 

Haha, måtte bare. Det hørtes så ille ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Macro skrev:

Haha, måtte bare. Det hørtes så ille ut :)

Når sant skal sies så måtte jeg ta en kjapp google for å finne ut hva forskjellen er på brunstig og drektig, så takket være deg lærte jeg noe nytt i dag også. Så takk igjen, kjære Macro! Har nå redigert innlegget mitt. Synes det var drektig så pent gjort av deg :rodmer:

+1 igjen!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører forskell på de som stønner for å få oppmerksomhet. *seee jeg løfter tungt - jeg er sterkt jeg* Det er kleint det.

Jeg tok knebøy en dag (jeg veier 52 kg btw) og kom ikke med en lyd. Bak meg står det en fyr og stønner og okker seg. Sånn stønning man får fordi man ikke puster riktig når man løfter. Jeg tenkte "hva faen er det han holder på med? Hvor mye løfter han?" før jeg så at han tok 60 kg i knebøy. Akkurat det samme som meg :P

Anonymkode: afc32...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...