Gå til innhold

Prøve å bli gravid - og litt spørsmål og babbel


tweet

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne? Sorry for langt innlegg. 

Jeg avsluttet nettopp mitt femte år med p-stav grunnet uregelmessig menstruasjon, kraftige blødninger flere uker i strekk og bare tull. De første tre årene var helt supre, men i andre omgang var det bare fjas med mange blødninger og jeg var sliten konstant. Jeg og samboeren min har snakket mye om å prøve å bli gravide når jeg uansett skulle ta ut p-staven. Vi valgte å vente en stund, og jeg ble anbefalt nuvaring av legen. Satt den inn for snart to uker siden. På lørdag oppdaget plutselig samboeren min at ringen var borte! Jeg har IKKE lagt merke til at det skjedde, men jeg er nesten sikker på den kan ha havnet i do og forsvunnet. Har noen opplevd dette?

Nå har jeg da bestemt meg for å ikke sette inn en ny - kanskje senere. Jeg har ikke hatt "ordentlig" mensen på årevis, og vil bli kjent med syklusen min igjen siden vi for alvor snakker om barn. Jeg lurer da på om noen vil dele erfaringer med dette. Kom mensen fort tilbake etter du sluttet? Hvor lang tid tok det før du ble gravid? 

I tillegg vil jeg nevne at jeg har gått på 200mg lamictal siden 2009/10 for bipolar lidelse, noe som gjør meg litt nervøs mtp at jeg mest sannsynlig må minske dosen. Det har jeg aldri gjort før. Noen som har erfaring? 

Og til slutt; når bør jeg kontakte lege om alt dette? Jeg aner jo ikke når jeg bør tenke på medisinene, og jeg aner heller ikke hvor lenge den evt prøvingen kommer til å ta. 

Jeg blir takknemlig for alle svar! Jeg er klar over at jeg kan virke "ung og dum" her, men det er jo derfor jeg spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ops, jeg mente vi oppdaget det søndag. Den har mest sannsynlig forsvunnet på lørdagen. Jeg vil legge til at jeg har ikke sett noen antydning til blødning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstruasjonen kan komme tilbake raskt, eller det kan ta mange måneder, det er umulig å svare på. Jeg vil uansett anbefale deg å kontakte lege med en gang pga Lamictalmedisineringen. 

Anonymkode: b4140...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du er i feil forum. Det finnes et annet forum for de som prøver å bli gravide. 

Anonymkode: a9ee1...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, du er i feil forum. Det finnes et annet forum for de som prøver å bli gravide. 

Anonymkode: a9ee1...148

Men det er vel nettopp de som har blitt gravide etter prevensjonsslutt som kan svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, du er i feil forum. Det finnes et annet forum for de som prøver å bli gravide. 

Anonymkode: a9ee1...148

Ja, jeg så det, men aner jo ikke hvordan jeg flytter det nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, KatyP skrev:

Men det er vel nettopp de som har blitt gravide etter prevensjonsslutt som kan svare på dette?

...og ut fra den logikken der bør alle spørsmål om både bryllup og graviditet/fødsel postes på Barn og familie, siden det er de som allerede er gift og har barn som kan svare på slikt. :P 

TS: jeg har ikke så mye å bidra med, men ønsker deg lykke til! :) 

Anonymkode: d8e19...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og ut fra den logikken der bør alle spørsmål om både bryllup og graviditet/fødsel postes på Barn og familie, siden det er de som allerede er gift og har barn som kan svare på slikt. :P 

TS: jeg har ikke så mye å bidra med, men ønsker deg lykke til! :) 

Anonymkode: d8e19...bc7

Ok fair point:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga medisinen ville jeg bestilt legetime nå, er jo mange som er heldige å hopper rett inn i syklus, og blit gravid på første eggløsning. Masse lykke til :-)

Anonymkode: 0bbad...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...