Gå til innhold

5 millioner i året for en familie!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, O.G. skrev:

Det danske folk er sikkert kjempeglade for berikelsen, særlig Esebjerg.

De sammenligner denne mannen som på egenhånd opplyser om at han ikke klarer noen ting, med hvordan de selv blir oppringt av Borgerservice (som vårt NAV) når de sitter med slangen i armen å få cellegift. Da er det press for å få dødssyke ut i jobb stort. Men de har ingen konvensjon som beskytter dem.....Det merkelige er hvordan formen var god nok til å reise til Danmark. 

Anonymkode: 1ee37...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De sammenligner denne mannen som på egenhånd opplyser om at han ikke klarer noen ting, med hvordan de selv blir oppringt av Borgerservice (som vårt NAV) når de sitter med slangen i armen å få cellegift. Da er det press for å få dødssyke ut i jobb stort. Men de har ingen konvensjon som beskytter dem.....Det merkelige er hvordan formen var god nok til å reise til Danmark. 

Anonymkode: 1ee37...07c

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sammenligner denne mannen som på egenhånd opplyser om at han ikke klarer noen ting, med hvordan de selv blir oppringt av Borgerservice (som vårt NAV) når de sitter med slangen i armen å få cellegift. Da er det press for å få dødssyke ut i jobb stort. Men de har ingen konvensjon som beskytter dem.....Det merkelige er hvordan formen var god nok til å reise til Danmark. 

Anonymkode: 1ee37...07c

Ja, nettopp! Det hele lukter dårlig fisk og jeg håper hans sak undersøkes veldig nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hiver man heller hjem flink folk med lyst til å jobbe og forstand til å forstå hvordan et veldrevet samfunn fungerer.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8670109/sushikokken-som-hele-fanoe-kaemper-for-at-faa-lov-at-beholde-som-folkehelt/

Det må da være folk som er skutt i hodet som driver Europa, for dette ser vi igjen og igjen. Man åpner døra og dukker dypt for arabere og afrikanere som kun er kommet til dekket bord for å spise, de vil hverken tilberede maten, dekke bordet eller vaske opp etter seg- de vil bare ha!

Mens intelligente og arbeidsomme folk blir hive ut av landet. 

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hiver man heller hjem flink folk med lyst til å jobbe og forstand til å forstå hvordan et veldrevet samfunn fungerer.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8670109/sushikokken-som-hele-fanoe-kaemper-for-at-faa-lov-at-beholde-som-folkehelt/

Det må da være folk som er skutt i hodet som driver Europa, for dette ser vi igjen og igjen. Man åpner døra og dukker dypt for arabere og afrikanere som kun er kommet til dekket bord for å spise, de vil hverken tilberede maten, dekke bordet eller vaske opp etter seg- de vil bare ha!

Mens intelligente og arbeidsomme folk blir hive ut av landet. 

Anonymkode: 1ee37...07c

Jeg begynner nesten å tro på Eurabia-konspirasjonsteoriene. Men dette handler garantert om noe annet enn å hjelpe flyktninger. Tror målet med å ta inn muslimer er å rive ned nasjonalstatene og skape frykt og mistillit i befolkningen slik at den svekkes og det blir lettere for EU å få fullt grep om hele kontinentet. Tilbake til kommunismen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, uranus skrev:

Jeg begynner nesten å tro på Eurabia-konspirasjonsteoriene. Men dette handler garantert om noe annet enn å hjelpe flyktninger. Tror målet med å ta inn muslimer er å rive ned nasjonalstatene og skape frykt og mistillit i befolkningen slik at den svekkes og det blir lettere for EU å få fullt grep om hele kontinentet. Tilbake til kommunismen 

Det er så man nesten må begynne å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, uranus skrev:

Jeg begynner nesten å tro på Eurabia-konspirasjonsteoriene. Men dette handler garantert om noe annet enn å hjelpe flyktninger. Tror målet med å ta inn muslimer er å rive ned nasjonalstatene og skape frykt og mistillit i befolkningen slik at den svekkes og det blir lettere for EU å få fullt grep om hele kontinentet. Tilbake til kommunismen 

 

6 minutter siden, O.G. skrev:

Det er så man nesten må begynne å tro på det.

Noe er det, for så dårlig som Europa drives er skummelt. Noen vil oss ikke vel og det handler garantert om makt og økonomi.

Men far til 20 har fått pisset til å koke i mitt halve fedreland, nå blir det diskutert å legge lokk på børnebidraget.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8692159/politisk-flertal-vil-have-loft-over-boernepenge/

Den konservative udlændingeordfører Naser Khader mener ikke, det er rimeligt, at faren lader sig selv og sin familie forsørge af samfundet i det omfang, der er tale om.

- Vi vil gerne genindføre den regel, der var under VK-regeringen, hvor man sætter grænsen for hvor mange børnepenge, man kan få, ved tre børn, siger Naser Khader.

- Der må være nogle stordriftsfordele, og velfærdssamfundet er ikke skræddersyet til, at man får børnepenge til 20 børn, men to-tre-fire børn.

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Noe er det, for så dårlig som Europa drives er skummelt. Noen vil oss ikke vel og det handler garantert om makt og økonomi.

Men far til 20 har fått pisset til å koke i mitt halve fedreland, nå blir det diskutert å legge lokk på børnebidraget.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8692159/politisk-flertal-vil-have-loft-over-boernepenge/

Den konservative udlændingeordfører Naser Khader mener ikke, det er rimeligt, at faren lader sig selv og sin familie forsørge af samfundet i det omfang, der er tale om.

- Vi vil gerne genindføre den regel, der var under VK-regeringen, hvor man sætter grænsen for hvor mange børnepenge, man kan få, ved tre børn, siger Naser Khader.

- Der må være nogle stordriftsfordele, og velfærdssamfundet er ikke skræddersyet til, at man får børnepenge til 20 børn, men to-tre-fire børn.

Anonymkode: 1ee37...07c

DK må kunne fremlegge krav til ham om at han skal steriliseres. Hvis ikke blir det en runddans med "skilsmisse" og nye koner og nye barn som danske skattebetalere før på antageligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er vel det eneste landet i vest-Europa det er håp for. Det virker som om politikerne fra venstre til høyre ønsker å ta grep og stramme inn denne syke politikken. Nå har de gjennom dette oppslaget fått et tydelig ansikt på galskapen også, eller rettere sagt 24 ansikter. Merker også et helt annet type sinne i danske kommentarfelt. Mange dansker er virkelig rasende på det som foregår 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette har gjort folk harmdirrende forbannet! Og det er ikke vanskelig å forstå. Den godeste syrer har undervurdert dansken, han får det ikke lett. Hverken privat eller i offentlig regi.

Danskene er stort sett glade i sitt lille land og vi er kåret som verdens lykkeligste folk i mange år. Men denne mannen gjør folk helt fortvilte. Om nordmenn synes NAV er stenge, så er Borgerservice mange hakk verre. Det er nærmest umulig å få uføretrygd, blindhet eller om du sitter i rullestol er ingen hindring for å komme seg ut i arbeid, men er du brun nok og er en nasser går det lettere.

Men nå blir det tatt tak i dette, kvinnene som sitter hjemme i burkaen skal også ut å arbeide nå, ellers blir det trekk i 'apanasjen'. Det blir trekk i lønna ved fravær og det blir alvorlig trekk i ytelsene om de vegrer seg fra å ta det såkalte grunnstudie for innvandrere. De tør heldigvis ta tak i problemene. mens Erna sitter å smiler når hun besøker asylshopperne.

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for brukerdebatt og hetsende utsagn

Nordvesta, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være gift med flere er forbudt, så juridisk sett kan han bare ha en kone. Men ingen kan nekte voksne mennesker å bo sammen, så da blir resten av damene samboer med han da. Å få familiegjenforening uten å være gift er dog et annet problem. 

Akkurat denne saken er vel spesiell mtp antall barn, men man burde absolutt ikke belønnes for å få barn man ikke kan betale for. Kan ikke se for meg at denne saken vil gå i hans favør.

Anonymkode: 6145b...c53

Tro meg, det står nok av advokater klare som sørger for dette. Også det på din og min regning.

Anonymkode: 22d52...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT.dk Det høres ut som en skrekkhistorie FrP'ere skrapet sammen på et nachspiel. Men, Esbjerg Kommune får hendene fulle. Èn av mannens koner kommer også, mens hans to andre koner må selv flykte til Danmark. 

For dere som ikke leser dansk eller gidder å lese hele artikkelen, så avsluttes den med følgende: 

"Sidste år opgjorde Udlændingestyrelsen at syriske flygtninge i gennemsnit har søgt om at få 1,4 familiemedlemmer - ægtefæller og børn - til Danmark." 

Så dette er et ekstremtilfelle. :) 

Anonymkode: 1a723...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg enig, og det burde gjelde alle i Norge. 

Velger man å få mer enn 3 barn, så burde man virkelig sette seg ned med kalkulatoren og sjekke om man har råd til det. Det ligger et ansvar i det få barn. Det er heller ikke sånn at det er for få mennesker i verden, så det er ikke noe poeng for samfunnet å betale andre for å få barn.

Ulykker kan skje, og folk kan bli gravide uten at det var planlagt, men slike ulykker kan ikke skje 4 ganger. 

Anonymkode: 883ca...f13

Spør du meg bør man sette seg ned med kalkulatoren også etter nr.1 ;)

Ja, det ligger mye ansvar i det å få barn. Før i tiden hadde man ikke prevensjoner på samme måte som i dag og man trengte barn for å jobbe, hjelpe til å forsørge familien og drive med familiegården, osv. Men nå lever vi i andre tider. Mer opplyste, sies det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Drizzt skrev:

Spør du meg bør man sette seg ned med kalkulatoren også etter nr.1 ;)

Ja, det ligger mye ansvar i det å få barn. Før i tiden hadde man ikke prevensjoner på samme måte som i dag og man trengte barn for å jobbe, hjelpe til å forsørge familien og drive med familiegården, osv. Men nå lever vi i andre tider. Mer opplyste, sies det. 

Samfunnet forventer fortsatt at barn hjelper sine gamle foreldre. Det er ikke lett å bli gammel uten nær familie som stiller opp. For et enebarn kan det bli litt vel mye ansvar. 

Flyktninger som sliter med posttraumatisk stress kan ha problemer med å fungere i jobb. Det gir både psykiske og fysiske symptomer. Synes det er lite forståelse for det i den offentlige debatten. Men jeg er enig i at man ikke kan være for syk til å jobbe hvis man klarer å reise fra Syria og gjennom hele Europa. De dårligste kommer seg ikke hit, 

Anonymkode: 2844d...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er krig i landet du bor. Folk rundt deg dør og skades, økonomien har kollapset. Det er vold, voldtekter og drap rundt deg, hjemmene ødelegges og befolkningen splittes- da sørger denne mannen for at en haug med koner skiter ut 20 unger! Det må være vanvidd til og med i Syria. Ingen kan akseptere å sette uskyldige barn til en sånn slagmark! Er det vanskelig å få fatt på prevensjon får han bruke dyretarmer, feks geitetarmer som kondom som andre kulturer har måtte gjøre for å hindre uønskede svangerskap.

Anonymkode: 1ee37...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.5.2016 at 0.22, AnonymBruker skrev:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vil-ha-20-boern-og-tre-koner-til-danmark/6094495

Daham er klar over, at prisen for hans 24 personer store families kost og logi reelt bliver betalt af det danske samfund. At hans børns ve og vel er danskernes hovedpine mange år frem.

- Det er jeg meget glad for. Tak, Danmark, siger han med et stort smil.

- Danmark er et stort land. Jeg håber, mine børn vil få sig en god uddannelse her, så de kan få et godt liv.

- Bør du ikke selv bidrage og tjene dine egne penge?

- Jeg ville gerne, men det er umuligt lige nu. Men læg mærke til, at jeg ikke har noget at skjule. Jeg lægger alt åbent frem, siger den 47-årige syrer.

For syk til å jobbe, for syk til å lære seg dansk, men frisk nok til å avle flere barn i året med alle sine koner. Og frisk nok til å la danskene betale for sigaretter. I tillegg trodde jeg bigami var forbudt i Norden?

Er det virkelig riktig at Europa skal forsørge en mann som egentlig kunne dra til en annen del av Syria, eller til et land han forstår språket siden det er så slitsomt å lære dansk? Han er misfornøyd med beløpet han får utbetalt i tillegg til husrom. Kan han tillate seg å være misfornøyd med hjelpen han får?

 

 

Anonymkode: 1ee37...07c

Jeg mener at Syrerne burde hjelpes hjemme i det landet der de egentlig bor. Hjelp staten Syria økonomisk og ta bort sanksjonene. All militær støtte til Syria må gå gjennom Syria offisielt og den Syriske arme. Det er Syria som er sjef for å bekjempe terrorister i sitt eget land, og de sliter mot sterke internasjonale økonomiske og politiske krefter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det er krig i landet du bor. Folk rundt deg dør og skades, økonomien har kollapset. Det er vold, voldtekter og drap rundt deg, hjemmene ødelegges og befolkningen splittes- da sørger denne mannen for at en haug med koner skiter ut 20 unger! Det må være vanvidd til og med i Syria. Ingen kan akseptere å sette uskyldige barn til en sånn slagmark! Er det vanskelig å få fatt på prevensjon får han bruke dyretarmer, feks geitetarmer som kondom som andre kulturer har måtte gjøre for å hindre uønskede svangerskap.

Anonymkode: 1ee37...07c

Det er ikke bare dårlig tilgang, men også kulturelle/religiøse grunner for å holde seg unna prevensjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Drizzt skrev:

Det er ikke bare dårlig tilgang, men også kulturelle/religiøse grunner for å holde seg unna prevensjon.

Ja de sier det. De sier også at homofili er haram, men aldri har jeg opplevd mer homofili enn blant arabere og nord-afrikanere.

Anonymkode: 1ee37...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja de sier det. De sier også at homofili er haram, men aldri har jeg opplevd mer homofili enn blant arabere og nord-afrikanere.

Anonymkode: 1ee37...07c

Men blant vanlige muslimer blir de bare utstøtt av samfunnet.

Anonymkode: a561b...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...