Gå til innhold

Hva var det som hjalp deg i gang med vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er kommet til et punkt der nok er nok, hva er det som kan være en drahjelp for å komme i gang med vektnedgangen?

Jeg vurderer et treningsarmbånd, kanskje det kan være motiverende? garmin eller fitbit eller noe?

Jeg vurderer også å begynne trene hjemme, livegym.no, siden jeg ikke har tid eller råd til å ut på treningssenter...

 

Men jeg vet ikke helt hva som faktisk vil hjelpe meg mest. Er det noen her som har tips til hva som var en inspirasjon? og syns dere et treningsarmbånd kan hjelpe på motivasjonen?

Anonymkode: 744ea...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med treningsarmbånd. Satt meg som mål å gå 10.000 skritt hver dag. Tror jeg hadde 1-2 dager i uken der jeg ikke brukte armbåndet og hadde "fri". Har dreve med det i ca 1 år nå, og nå går jeg med armbåndet hver dag. 10.000 skritt er heller ingen problemer lenger. 

Dette er en super årstid å starte vektnedgangen spør du meg. Mye fint vær og masse enkel og lett mat tilgjengelig i butikken :)

Anonymkode: b03bc...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet ditt er å komme i form så er 10.000 skritt om dagen et minstekrav. Hvis du ikke skal på treningssenter så foreslår jeg appen til MadBarz. Appen har massevis av ferdiglagede egenvektsprogram for hele kroppen og du stiller inn selv repetisjoner og pauser så du kan begynne hvor pent du vil og øke etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk motivasjon + en sykkel

Anonymkode: c86b0...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeoperasjon gjør susen

Anonymkode: 6fd89...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dag gikk jeg fra å være uvenn med, til å bli streng med mitt eget speilbilde; her må noe gjøres.
Fikk i noen minutter for meg at jeg skulle kickstarte med Nutrilett eller lignende, men etter litt googling, kom jeg på 
hvor jævlig dette var forrige (første og eneste) gang jeg gjorde det.
Googlet videre ang. slanking og kom over appen Lifesum. Lastet ned og plottet inn mine tall, og tenkte hei; dette kan jeg klare!
Etter noen dager med dette følte jeg at det ville være enklere kombinert med et aktivitetsbånd, og kjøpte Fitbit Charge HR.
Så nå driver jeg med det jeg kaller hi-tech slanking, veier og måler det meste mens kiloene siger av :-)

 

edit- at jeg kaller dette slanking blir litt for snevert, Lifesum har hjulpet meg å bli mye mer bevisst mine valg i matveien, dette er lærdom jeg skal leve videre med, altså et sunnere kosthold, og ikke noe som bare gjelder i forhold til kilo.

Endret av Captcha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbiten har vært en kjempestor motivasjon for meg siden jeg kjøpte den tidligere i vår :) Å både følge med på hvor aktiv jeg er og logge hva jeg spiser har vært kjempeviktig for vektnedgangen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vektnedgang er kostholdet viktigst. Jeg har trent mye hele livet, men det var ikke før jeg tok tak i kostholdet jeg fikk kontroll på vekten. 

For min del var det å begynne å google etter sunne og gode oppskrifter, med fokus på veldig mye grønnsaker, samt rent fisk/kjøtt, magre meieriprodukter, og grove kornprodukter, i en god kombinasjon. 

For treningen sin del har jeg alltid trent noe. Før var det noe jeg tvang meg til fordi jeg "måtte". Nå har jeg funnet ut av hva jeg liker å gjøre, og trener fordi det er gøy. Jeg har funnet ut at jeg hater studioer og saltimer. Jeg hater aerobic, spinning, og å trene styrke med andre. 

Nå trener jeg kampsport, løper ute i naturen, og har mitt eget styrkerom hjemme. 

Løping ble gøy da jeg skaffet meg pulsklokke, og kunne logge fremgangen. Styrke ble gøy da jeg fant et program jeg likte, og hvor jeg logget og så fremgang hele tiden. Kampsport er gøy fordi man får slå og sparke folk, samtidig som det er trening med mening - man lærer noe, og også her er det lett å spore fremgang, og med belter og graderinger får man også mål på fremgangen. 

Anonymkode: 0ac1e...34d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i allefall et bedre og sunnere kosthold da jeg så dokumentarer om kjøttproduksjon, sukker, vegansime, rå mat osv. Ble enklere å spise sunnere da jeg liksom vet at jeg gjør meg selv så godt å ta gode valg. 

Anonymkode: f869b...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspill, her var mye inspirasjon som jeg tar til meg.

jeg tror jommen jeg må få meg en fitbit. Noen som har en å anbefale? og er det slik at når den viser hva du har forbrent i løpet av et døgn, så kan man utfra det den oppgir for eksempel legge seg noen hundre kalorier under for å gå ned i vekt?

tror også sykkelen må frem igjen. digg, jeg elsker jo å sykle. takk for påminnelsen. det var absolutt en lur ting!

Flere innspill? :)

 

TS

Anonymkode: 744ea...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle innspill, her var mye inspirasjon som jeg tar til meg.

jeg tror jommen jeg må få meg en fitbit. Noen som har en å anbefale? og er det slik at når den viser hva du har forbrent i løpet av et døgn, så kan man utfra det den oppgir for eksempel legge seg noen hundre kalorier under for å gå ned i vekt?

tror også sykkelen må frem igjen. digg, jeg elsker jo å sykle. takk for påminnelsen. det var absolutt en lur ting!

Flere innspill? :)

 

TS

Anonymkode: 744ea...4c8

Jeg har fitbit charge HR, som viser puls, skritt, kalorier, km og trapper/høydemeter. Veldig grei app :) Går an å legge inn alt man spiser i fitbiten, men jeg bruker Lifesum fordi det er norske matvarer der, og så legger jeg meg et stykke under det jeg forbrenner i løpet av en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...