Gå til innhold

Greit å si av ansatt på skolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jessica
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var som sagt ikke på jobb i dag. Derfor mail :)

Anonymkode: 39aaa...780

Er det barnet ditt som har fortalt om dette eller noe  flere ? Barnet ditt har jo bare sin  versjon å fortelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hører også med til slike saker at barn vrir og vrenger på fakta i slike situasjoner. Ber du tre barn gjengi hva som har skjedd i en konflikt er min erfaring at du ofte får like mange totalt ulike forklaringer. Min erfaring er at barn på småbarnstrinnet ikke har utviklet selvinnsikt nok til å kunne forstå hvordan deres egen oppførsel oppleves for andre og skylder konsekvent på andre enn seg selv. Det betyr ikke at ungen din ikke er en grei unge ellers. 

Men jeg syns det er rart at du helt uten videre konkluderer med at barnet ditt sin forklaring stemmer på en prikk uten i det hele tatt å få den voksnes versjon av saken i tillegg. Ble barnet ditt tatt ut på gangen for å løse en konflikt sier noe meg av det ligger noe mer bak her enn at ungen din bare var så uheldig å komme borti en annen ved et uhell. 

Det er faktisk utrolig fortvilende med foreldre som er altfor naive når det gjelder egne barns oppførsel på skolen når det til syvende og sist er de som sitter med oppdrageransvaret. 

Anonymkode: 401d7...592

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hører også med til slike saker at barn vrir og vrenger på fakta i slike situasjoner. Ber du tre barn gjengi hva som har skjedd i en konflikt er min erfaring at du ofte får like mange totalt ulike forklaringer. Min erfaring er at barn på småbarnstrinnet ikke har utviklet selvinnsikt nok til å kunne forstå hvordan deres egen oppførsel oppleves for andre og skylder konsekvent på andre enn seg selv. Det betyr ikke at ungen din ikke er en grei unge ellers. 

Men jeg syns det er rart at du helt uten videre konkluderer med at barnet ditt sin forklaring stemmer på en prikk uten i det hele tatt å få den voksnes versjon av saken i tillegg. Ble barnet ditt tatt ut på gangen for å løse en konflikt sier noe meg av det ligger noe mer bak her enn at ungen din bare var så uheldig å komme borti en annen ved et uhell. 

Det er faktisk utrolig fortvilende med foreldre som er altfor naive når det gjelder egne barns oppførsel på skolen når det til syvende og sist er de som sitter med oppdrageransvaret. 

Anonymkode: 401d7...592

 

 

Vi er fullt klar over at barnet vårt gjør ugreie ting og vi har godt samarbeid med skolen og får skryt for hvordan vi håndterer situasjoner hvor barnet våry er involvert..

Ikke engang har forklaringen barnet kommer med til oss ikke stemt med det lærer sier.

At de blir tatt med ut på gangen for p snakke om det som skjedde er helt vanlig på den skolen for de tar det selvsagt ikke inne i klasserommet noejeg setter pris på.

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt tvilende til at barnet her har fortalt sannheten. Jeg ville nok dobbeltsjekket hva som egentlig hadde skjedd før jeg gikk fullstendig bunnyboiler..

Anonymkode: 307d7...f76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er litt tvilende til at barnet her har fortalt sannheten. Jeg ville nok dobbeltsjekket hva som egentlig hadde skjedd før jeg gikk fullstendig bunnyboiler..

Anonymkode: 307d7...f76

Vi går da virkelig ikke bunnyboiler..

Vi har altså sendt mail til lærer for å høre om de kan finne ut av det selv om de ikke var på jobb .  

Vi tar alltid kontakt med lærer for å sjekke om ting stemmer når det kommer opp ting hjemme som vi menerhøres ugreit ut.

Men det finnes altså både lærere og andre ansatte som ikke burde jobbe i skolen, selv om det virker som noen av dere ikke tror det.

 

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppfordre et barn til å tråkke på et annet, om så for å "ta igjen" synes jeg høres veldig ugreit ut. Nesten uansett kontekst.

Men, første bud i alle sånne konflikter eller vanskelige situasjoner (skole, barnehage, håndballtrener, i din egen jobbsituasjon osv) er jo alltid å ta det med den det gjelder først. Å "gå til rektor" slik enkelte oppfordrer til her er å begynne i helt feil ende, det er jo dømt til å eskalere og bli ubehagelig for alle parter. Greit at noen saker bare får være ubehagelige, men jeg synes det er soleklart at det første som burde gjøres i en situasjon som dette, er å prate med assistenten og få høre dennes versjon av saken. Når du ikke fram der eller tror du ikke får høre sannheten, så ta det for all del videre, men konflikter løses alltid best på lavest mulig nivå.

Håper du får løst opp i saken, TS, på en måte som ivaretar både ditt barn og det andre barnet.

Anonymkode: fbb41...273

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er litt tvilende til at barnet her har fortalt sannheten. Jeg ville nok dobbeltsjekket hva som egentlig hadde skjedd før jeg gikk fullstendig bunnyboiler..

Anonymkode: 307d7...f76

Jeg hadde en lærer som slo en av guttene i klassen i gymtimen, han sto i dusjen mens vi dusjet, han fortalte om egen onani og seksuelle drømmer, han syntes det var morsomt å slå i pulten med pekestokken når han gikk rundt i klasserommet, han kom med ekle kommentarer om kropp. Rektor lo det bort da klassen tok det opp med ham. Foreldrene trodde vi overdrev og la på ting fordi vi ikke likte ham - helt til de observerte noe av oppførselen hans en gang han ikke visste noen voksne var der.

Å sende en mail til kontaktlærer er ikke å ta av.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert over at det første man gjør er å så tvil om barn som forteller om vonde opplevelser. Det betyr ikke at jeg ikke mener man skal sjekke ut hva som har skjedd, som jeg ser du også mener, men det oppleves som trist at mange automatisk mener barn overdriver eller lyver. Det kan gjøre det vanskeligere å fortelle når det skjer ting som barn opplever som ugreit.

Anonymkode: c8ba4...270

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en lærer som slo en av guttene i klassen i gymtimen, han sto i dusjen mens vi dusjet, han fortalte om egen onani og seksuelle drømmer, han syntes det var morsomt å slå i pulten med pekestokken når han gikk rundt i klasserommet, han kom med ekle kommentarer om kropp. Rektor lo det bort da klassen tok det opp med ham. Foreldrene trodde vi overdrev og la på ting fordi vi ikke likte ham - helt til de observerte noe av oppførselen hans en gang han ikke visste noen voksne var der.

Å sende en mail til kontaktlærer er ikke å ta av.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert over at det første man gjør er å så tvil om barn som forteller om vonde opplevelser. Det betyr ikke at jeg ikke mener man skal sjekke ut hva som har skjedd, som jeg ser du også mener, men det oppleves som trist at mange automatisk mener barn overdriver eller lyver. Det kan gjøre det vanskeligere å fortelle når det skjer ting som barn opplever som ugreit.

Anonymkode: c8ba4...270

Jeg synes derimot det er vilt å risikere å ødelegge livsgrunnlaget til en voksen basert på ett barns meget fantasifulle forklaring av en hendelse uten å faktisk sjekke fakta først. Det går faktisk ann å ta barnet alvorlig SAMTIDIG som man ikke går full bunnyboiler liksom å faktisk sjekke ut. Jeg fortalte gråtende mamma  at det var hai i svømmebassenget på skolen liksom og at læreren prøvde å få den til å spise oss og vi ikke fikk lov å gå ut av bassenget. Fantes (naturlig nok) ikke noe sant i det, men læreren hadde husjet meg tilbake inn i dusjen før svømmetimen den dagen siden jeg ikke hadde dusjet før jeg ville bade. Så jeg var sint på han.

Anonymkode: 307d7...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi går da virkelig ikke bunnyboiler..

Vi har altså sendt mail til lærer for å høre om de kan finne ut av det selv om de ikke var på jobb .  

Vi tar alltid kontakt med lærer for å sjekke om ting stemmer når det kommer opp ting hjemme som vi menerhøres ugreit ut.

Men det finnes altså både lærere og andre ansatte som ikke burde jobbe i skolen, selv om det virker som noen av dere ikke tror det.

 

Anonymkode: 39aaa...780

Klart det fins lærere og assistenter som ikke egner seg til å jobbe i skolen, men jeg vil tørre å påstå at det fins langt flere foreldre som kunne trengt en realitetsorientering rundt egne barns oppførsel og hva de er i stand til når de vet at konsekvensene uteblir. 

Anonymkode: 401d7...592

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes derimot det er vilt å risikere å ødelegge livsgrunnlaget til en voksen basert på ett barns meget fantasifulle forklaring av en hendelse uten å faktisk sjekke fakta først. Det går faktisk ann å ta barnet alvorlig SAMTIDIG som man ikke går full bunnyboiler liksom å faktisk sjekke ut. Jeg fortalte gråtende mamma  at det var hai i svømmebassenget på skolen liksom og at læreren prøvde å få den til å spise oss og vi ikke fikk lov å gå ut av bassenget. Fantes (naturlig nok) ikke noe sant i det, men læreren hadde husjet meg tilbake inn i dusjen før svømmetimen den dagen siden jeg ikke hadde dusjet før jeg ville bade. Så jeg var sint på han.

Anonymkode: 307d7...f76

Risikere livsgrunnlaget??

Hvordan mener du jeg gjør det med å sende melding til kontaktlærer og ber de finne ut av hva som har skjedd?

 

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Klart det fins lærere og assistenter som ikke egner seg til å jobbe i skolen, men jeg vil tørre å påstå at det fins langt flere foreldre som kunne trengt en realitetsorientering rundt egne barns oppførsel og hva de er i stand til når de vet konsekvensene uteblir. 

Anonymkode: 401d7...592

Så jeg skal altså mistro barney mitt som alltid har fortalt sannheten før?

Nok en gang jeg har altså sendt mail til lærer og bedt de finne ut av ting. 

 

Å vet konsekvensene uteblir? Hva vet du om vår familie tror du

Her er det alltid konsekvenser om ting ikke følges og det vet barnet. Vil tippe det er derfor sannheten kommer også

 

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal altså mistro barney mitt som alltid har fortalt sannheten før?

Nok en gang jeg har altså sendt mail til lærer og bedt de finne ut av ting. 

 

Å vet konsekvensene uteblir? Hva vet du om vår familie tror du

Her er det alltid konsekvenser om ting ikke følges og det vet barnet. Vil tippe det er derfor sannheten kommer også

 

Anonymkode: 39aaa...780

Ja SELVSAGT. Fordi det er ett barn som har hauger av fantasi og ofte problemer med å skille sannhet fra fantasi.

Jeg tviler ikke på at det er noe sannhet i det, som eks at han tråkket på han andre å måtte si unnskyld, men resten virker oppdiktet...Beklager, sånn er det.

Selvsagt finnes det sånne lærere med oddsen for det er svært, svært, svært, svært liten. Og hvem idiot ville gjort noe slikt med masser av andre unger og voksne rundt seg? Så jeg tror barnet ditt har fantasien meget i orden og reagerte fordi han synes det var ekkelt å be om unnskyldning når han følte han ikke hadde gjort noe galt.

Anonymkode: 307d7...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 39aaa...780

Tja......ved å komme med så store anklager så kan det sette igang rykter som setter igang feks at læreren blir mistrodd fremover. Kanskje lekker det til foreldre som blir hysteriske eller andre annsatte som begynner å sladre, så får ungene nyss på det å begynner å lage fantasier for å slippe unna kjipe ting. Så tilslutt må vedkommende slutte.

Altså det er ganske grove beskyldninger du kommer med der liksom.

Du burde ha tatt en skikkelig prat med ungen din først og spurt om han er helt sikker på at alt er sant. For om det ikke er sant og han ikke sier at det ikke er sant så vil vedkommende bli skikkelig lei seg og få problemer  o.s.v. 

Anonymkode: 307d7...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes uansett ikke man skal si at man skal tråkke tilbake på noen. Har selv jobbet flere år på skolen og aldri hørtnoen si det

 

Anonymkode: 39aaa...780

Det handler ikke om å tråkke på barnet bokstavelig talt, men å appellere til barnets empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal altså mistro barney mitt som alltid har fortalt sannheten før?

Nok en gang jeg har altså sendt mail til lærer og bedt de finne ut av ting. 

 

Å vet konsekvensene uteblir? Hva vet du om vår familie tror du

Her er det alltid konsekvenser om ting ikke følges og det vet barnet. Vil tippe det er derfor sannheten kommer også

 

Anonymkode: 39aaa...780

Konsekvensene kan bli at skolen ser på deg som vanskelig og velger å ikke ta deg seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja......ved å komme med så store anklager så kan det sette igang rykter som setter igang feks at læreren blir mistrodd fremover. Kanskje lekker det til foreldre som blir hysteriske eller andre annsatte som begynner å sladre, så får ungene nyss på det å begynner å lage fantasier for å slippe unna kjipe ting. Så tilslutt må vedkommende slutte.

Altså det er ganske grove beskyldninger du kommer med der liksom.

Du burde ha tatt en skikkelig prat med ungen din først og spurt om han er helt sikker på at alt er sant. For om det ikke er sant og han ikke sier at det ikke er sant så vil vedkommende bli skikkelig lei seg og få problemer  o.s.v. 

Anonymkode: 307d7...f76

Jeghar selvsagt tatt en skikkelig prat med barnet mitt som også fikk beskjed om konsekvenser om det ikke stemmer.

Forøvrig stemmer det som er blitt sagt i følge der andre barnet som ble tråkket på.

Såigjen var det altså riktig å stole på barnet mitt. 

Det er kun laget innlegg her så ser ikke helt hvordan det kan skade assistenten.

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Klart det fins lærere og assistenter som ikke egner seg til å jobbe i skolen, men jeg vil tørre å påstå at det fins langt flere foreldre som kunne trengt en realitetsorientering rundt egne barns oppførsel og hva de er i stand til når de vet at konsekvensene uteblir. 

Anonymkode: 401d7...59

..

Dette!

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Konsekvensene kan bli at skolen ser på deg som vanskelig og velger å ikke ta deg seriøst. 

Vanskelig fordi jeg sender en mail?

Siden vi alltid får høre at vi er så god på å samarbeide med skolen såtviler jeg på det :)

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle :)

Siden det nå er bekreftet fra det andre barnet at det stemmer, så velger jeg å ikke skrive mer her.

Fr vente å høre hva skolen selv sier om det :)

Anonymkode: 39aaa...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...