Gå til innhold

Til dere godt gifte pyser som hakker ned på alenemødre


Gjest Netttroll

Anbefalte innlegg

Gjest Netttroll
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innrømmer glatt at jeg ser ned på unge alenemødre som har unger med flere forskjellige menn..

Jeg ser ikke ned på kvinner som tar ansvar for sine barn da mannen er ubrukelig og derfor er alenemødre. 

Anonymkode: c832c...034

Der er jeg klart helt enig! Men dette er ikke tilfellet jeg prater om. Min søster er godt voksen og mannen nekter kontakt, like greit det da han har vært voldelig i 3 år mot henne. Likevel får hun kommentarer som hun absolutt ikke fortjener, det reagerer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Netttroll
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva nøyaktig er det de blir rakket ned på? 

Det eneste jeg kan kommentere på er at flere ikke oppfordrer til at barnet skal få god kontakt med sin far, og det på grunn av penger. 

Dette gjelder et fåtall, utover det kan jeg ikke se hva som skulle være å si om dem. De gjør en utrolig bra jobb og jeg synes mer synd på dem for ikke å ha en mann/partner. Jeg hadde aldri klart å gjøre dette alene, så jeg beundrer alenemødrenes energi! 

Anonymkode: 70a51...5d2

 

3 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Hvilke kommentarer er det de får da TS? 

Det skrev jeg i første innlegge mitt. Kort oppsummert; Late damer som nekter barnet kontakt med far, snylter staten, skader barnet og er generelt dårlige mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg har med alenemødre er at ungene blir et kollektivt ansvar. De forventer at staten, venner og familie stiller opp for å hjelpe de.

Anonymkode: 67a95...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste problemet jeg har med alenemødre er at ungene blir et kollektivt ansvar. De forventer at staten, venner og familie stiller opp for å hjelpe de.

Anonymkode: 67a95...db5

Som gift kvinne og mor, med en mann som er en aktiv og god far... Staten passer mitt barn (barnehage og skattefradrag for barnepass), og venner og familie stiller opp for å hjelpe oss. Staten vil fortsette å passe mitt barn gjennom SFO og ordninger, og venner og familie vil trolig fortsette å stille opp slik at far og jeg får oss noen pust i bakken uten barn.

Hvordan er det alenemødre forventer mer kollektivt enn dette? De bruker barnehage og SFO. De får hjelp av det nettverket de har - om de har et nettverk som kan tilby hjelp. Og er far deltagende så er gjerne foreldreansvaret delvis eller helt delt. Sistnevnte er ikke snakk om kollektivt ansvar, da det er snakk om to foreldre som tar ansvar for sine barn. Så alenemødre belemrer ikke stat og samfunn med ungene sine noe mer enn gifte mødre gjør. 

At enkeltpersonen er frekkere enn flatlusa, det er nå så. Men jeg vet om gifte mødre som alltid sender ungene med på andres fellesskyss og fellesopplegg uten å noensinne delta på dugnader eller bidra til disse aktivitetene eller tjenestene selv. Faktisk synes jeg at mødre uten sertifikat (uansett sivilstatus) ofte er mest kollektivt slitsomme fordi de forventer/ber om skyss til ungene sine i tide og utide. Men da er dette et problem med enkeltinvidene. Ikke med en større gruppe på generell basis, basert på sivilstatus.

Snakk om å skyte spurv med hagle.

Anonymkode: 6e00d...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
7 timer siden, Netttroll skrev:

Der er jeg klart helt enig! Men dette er ikke tilfellet jeg prater om. Min søster er godt voksen og mannen nekter kontakt, like greit det da han har vært voldelig i 3 år mot henne. Likevel får hun kommentarer som hun absolutt ikke fortjener, det reagerer jeg på.

Jeg er full av beundring for alenemødre, skjønner ikke hvordan de klarer det. Jeg synes du skal se litt på dine egne holdninger, hvorfor kritiserer du utelukkende kvinner i innlegget ditt?? Tror du virkelig ikke at slike stygge kommentarer kommer like ofte fra menn? Studier viser jo at på nett iallefall er det mest menn som kommet med slike stigmatiserende og graverende utsagn, IKKE husmødre. Jeg er helt enig i at alenemødre gjør en stor jobb og møter endel ufortjent negativt stigma. At du stempler husmødre som de største synderne er dog å skyte segselv i foten, kanskje er det nettopp vi som har mest sympati for alenemødrene, ettersom vi veit hvor tøft det kan være selv med en partner tilstede.. Argumenter som at "damer er horer", "får barn med mange menn, "damer holder menn fra å se barna sine" osv. Osv"florerer her inne, og det er nok ikke husmødre som er hovedansvarlig for slike tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri hørt noen snakke stygt om alenemødre på generell basis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...