Gå til innhold

Svigers kjørte med mitt barn uten barnesete i sin bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
6 timer siden, Vattenflaska skrev:

Det er faktisk en grunn til at ingen (!) barn dødde i trafikken i Norge i hele 2015 og det er nettopp fordi vi er veldig strikte på bilsikkerhet og har god kunnskap rundt det. "Det gikk bra før i tiden" holder ikke heller. Det dødde langt flere barn i trafikken "før i tiden". Jeg føler meg nok en smule provosert av dette innlegget.. Forstår ikke hvordan det er mulig å komplett drite i noe så viktig som sikkerheten. Jeg hadde totalt mistet tilliten til svigerforeldrene som barnevakter.

Er 100% enig. Ts må for all del ikke la dette skure og gå, her må et oppvaskmøte til. At svigermoren ler av det hele viser hvor LITE EGNET hun er som omsorgsperson og mest sannsynlig så gjelder dette mange andre områder enn akkurat sikkerhet i bil også. Det er et kjempesvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest alle svarene så jeg vet ikke om ditt barn er over 36 kilo eller 135 høy,men med en alder på 2 år (?) så tviler jeg i grunnen, så jeg ville sendt svigermor denne;

 

https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/

 

og si at det ble med den ene "glippen" og heretter forventer du at de følger dine ønsker om å holde barnet trygg.

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

Du overreagerer 

Vi trenger ikke mennesker som setter barna i livsfare..

Anbefaler folk å kontakte politiet om de ser barn som er usikret i bilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SøtMelon skrev:

Vi trenger ikke mennesker som setter barna i livsfare..

Anbefaler folk å kontakte politiet om de ser barn som er usikret i bilen. 

TS spurte, jeg svarte 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom/Loki skrev:

Disse svigerforeldrene altså,,,,,,,,,,,gjør aldri deres egne foreldre noe galt?

Det samme har jeg tenkt på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tom/Loki skrev:

Disse svigerforeldrene altså,,,,,,,,,,,gjør aldri deres egne foreldre noe galt?

Regner med at foreldrene hennes hadde fått samme kjennepreken. Og det er "litt" forskjell på bilsikkerhet og å gi unger 3 is og 2 boller før middag.

Anonymkode: 5e7d2...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overreagerer ikke! Dumt de ikke ble stoppet i kontroll, så kunne de fått seg en real bot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du overreagerer ikke men ha i bakhodet at reglene var veldig annerledes da hun hadde små barn og at hun muligens ikke har satt seg så godt inn i de som gjelder nå. 

Anonymkode: 63ae0...c2c

Det er jeg helt uenig i. 

Jeg er sikkert på alder med denne svigermoren, eller kanskje enda eldre. Men jeg følger da med på på nytt lovverk! Nå er det faktisk ulovlig å kjøre med så små barn i bilen uten godkjent barnesete. Da hjelper det ikke at det var lov før i tiden. 

Da jeg var liten på 60- og 70-tallet satt vi uten sikkerhetsbelte. Og mor og far røykte mye inne i bilen, med vinduene lukket. Og både søksnene mine og jeg lever og er frisk. Men det betyr ikke at det ikke at man skal gi blaffen i nye regler og lover. 

Anonymkode: f9946...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det er jo mannens egne foreldre. Han var enig sier Ts, og det var han som tok det opp med de. Skal de spares en reaksjon fordi de ikke er foreldrene hennes? Er det kun nærmeste familie man har lov til å si i fra til?

når folk flirer av regler som blir håndhevet av politiet  er det uansett ikke et godt tegn. Hun latterliggjorde at de faktisk er opptatt av  barnets sikkerhet. Ja, det var sikkert fordi hun var fokusert på at det gikk bra, at det gikk bra før, og at det derfor ikke var så farlig med en engangshendelse. Og Ts hadde helt sikkert ikke blitt så provosert om hun ikke valgte å latterliggjøre sikkerheten. For min del, når noen heller velger å latterliggjøre mitt ønske om at noe så grunnleggende som regler i trafikken blir overholdt så forsvinner min tillit til den personen veldig fort. Hadde hun godtatt at foreldrene reagerte, sagt at neste gang får de legge igjen sete eller kjøpe et ekstra, så hadde det vært en sak, men "det gikk bra før, jeg har oppdratt barn og skal fortsette på MIN måte" er ikke måten å få være alene med barna i fremtiden. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg helt uenig i. 

Jeg er sikkert på alder med denne svigermoren, eller kanskje enda eldre. Men jeg følger da med på på nytt lovverk! Nå er det faktisk ulovlig å kjøre med så små barn i bilen uten godkjent barnesete. Da hjelper det ikke at det var lov før i tiden. 

Da jeg var liten på 60- og 70-tallet satt vi uten sikkerhetsbelte. Og mor og far røykte mye inne i bilen, med vinduene lukket. Og både søksnene mine og jeg lever og er frisk. Men det betyr ikke at det ikke at man skal gi blaffen i nye regler og lover. 

Anonymkode: f9946...1af

Forstår du hva "ha i bakhode" betyr? det betyr ikke "la henne slippe unna" eller "det er i orden" det betyr bare "ha i bakhode". Og jo, sånn var dt på den tiden og da er det lett for noen å falle litt ut og kreve påminning. Ser ikke problemet. Skal vi brenne denne bestemoren på bålet for dette syns du?

gå ned fra din høye hest!

Anonymkode: dc527...026

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom/Loki skrev:

Disse svigerforeldrene altså,,,,,,,,,,,gjør aldri deres egne foreldre noe galt?

Skal man aldri klage på svigerforeldrene fordi foreldre også gjør feil? skal man la alt gå? Skal man ikke sørge over tapt kjærlighet fordi barn dør i afrika? 

Du er ikke relevant i denne samtalen, vennligst forlat den.

Anonymkode: dc527...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hente bilen i Oslo sentrum når jeg var på besøk hos en jeg holder på med, hu har en unge på 2 år, han ville veldig fjære Være med å ta buss og å gå inn til Oslo. Morra sa bare at han ikke skulle ha øvre del av setebeltet foran nakken, kun den del rundt livet. Så 2  åring sov på vei hjem på motorveien. 

 

Ja, du overreagerer.

Anonymkode: 3ddda...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, SøtMelon skrev:

Vi trenger ikke mennesker som setter barna i livsfare..

 

Vi trenger alle slags mennesker - uten alle ville værden vært utrolig kjedelig, meninger om sortering av folk er dessuten veldig utiltrekkende som kvalitet...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du hva "ha i bakhode" betyr? det betyr ikke "la henne slippe unna" eller "det er i orden" det betyr bare "ha i bakhode". Og jo, sånn var dt på den tiden og da er det lett for noen å falle litt ut og kreve påminning. Ser ikke problemet. Skal vi brenne denne bestemoren på bålet for dette syns du?

gå ned fra din høye hest!

Anonymkode: dc527...026

og hvem satt seg litt høyt på strå her? Man skal ikke "kaste sten i glasshus" har jeg hørt - og det du siterte og svarte på oppfattet jeg på ingen måte i den retning du gjorde. Så les en gang til kanskje! Og ja, en bestemor som med vilje setter barnebarnets liv i fare fortjener mer enn bare "i bakhodet" og en lett reprimande slik jeg ser det, eller - alle som setter barn i fare med viten og vilje egentlig..

Sku hatt pryl alle som en :heks:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle hente bilen i Oslo sentrum når jeg var på besøk hos en jeg holder på med, hu har en unge på 2 år, han ville veldig fjære Være med å ta buss og å gå inn til Oslo. Morra sa bare at han ikke skulle ha øvre del av setebeltet foran nakken, kun den del rundt livet. Så 2  åring sov på vei hjem på motorveien. 

 

Ja, du overreagerer.

Anonymkode: 3ddda...e8d

Du tuller nå eller? Er det seriøst noen foreldre som i dag er så idiot? Hva med deg som sjåfør? Tenkte du virkelig at dette var helt greit? Lover er bare rettningslinjer som ikke trenger følges, barns sikkerhet betyr nada, vi kræsjer selvsagt ikke osv?

:fnise: erremuulig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt sikkerhet i bil er viktig og ikke skal kimses av - men jeg synes ikke det er noen grunn til å klikke av en engangs hendelse. Man fanger flere fluer med honning enn eddik, er det ikke så? Jeg tipper svigers "flirte" fordi de ble så paff over din reaksjon, de hadde ikke forventet det og er tydeligvis ikke oppdatert på nåtidens lovverk ang. bilsikring av barn. Nå vet de det, de vet hva du har sagt, så hvis det skjer igjen, da kan du klikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

"gikk så bra før i tiden" du liksom.... Det er vel kanskje en grunn til at barnedødeligheten har gått kraftig ned de siste årene?? Hater dette argumentet, det gikk nemlig ikke så utrolig bra før i tiden tenk!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så er det lov å ta avort også da så argumentet ditt er litt...vel...

Anonymkode: 39440...1f1

Så du mener at det å spise spekemat i graviditeten kan jevnføres med abort? Da er det jaggu rart mennesket overlevde steinalderen 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine svigers gjorde nesten det samme da vår ene datter var nesten 3 år. Skulle bare kjøre et par km, så kjørte uten annen sikring enn voksenbeltet. Jeg klikket, de mente jeg har store problemer hvis jeg reagerer så mye på det, og vi snakker knapt nå over to år senere. Mao er jeg helt enig med TS! Bilsikkerhet kødder man ikke med!! 

Anonymkode: 215f0...000

Ja fornuftig å nekte barnet kontakt med besteforeldre over EN enkelthendelse du reagerte på...

 

:sarkasme: 

Anonymkode: dd1b0...eaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja fornuftig å nekte barnet kontakt med besteforeldre over EN enkelthendelse du reagerte på...

 

:sarkasme: 

Anonymkode: dd1b0...eaf

Det står ikke i innlegget at det er ab som nekter kontakt. Kan vel også være besteforeldrene som er snurt over å ha blitt kjefta på, ellers kan jo for eksempel deres oppfatning av at ab har "store problemer" ført til en ny konflikt..

Anonymkode: dfe79...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at svigermødre i det hele tatt orker å forholde seg til hysteriske svigerdøtre som skal ha mannen til å "ta svigermor" så fort anledningen byr seg. :/

Anonymkode: a245d...441

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...