Gå til innhold

Riktig og galt når det gjelder jobbantrekk


Fanteria

Anbefalte innlegg

Jeg starter i ny jobb og etter flere år i jobbuniformen og en graviditet så trenger garderoben min en sårt tiltrengt oppgradering. 

Hva er det du kler deg i på jobb? Hva er ok og ikke?
Skriv gjerne hva du jobber som og sånn ca alder :)

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt over 30 år gammel og jobber som underviser (universitet) og har så å si alltid på meg kjole eller skjørt med topp/bluse og pene hverdagssko med litt høyde på hælene. Jeg bruker faktisk ofte ordentlig korte skjørt og kjoler, men med vidde i og med tykke strømpebukser under, og da synes jeg det er akkurat like tekkelig som en figurnær bukse.

Anonymkode: 2b910...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg arbeider i eit forlag, og nett i dag har eg på meg grøne chinos, raud topp med trekvartlange ermer og matchande raude turnsko. Eg brukar anten å ha på meg noko som det, altså ei brok som til vanleg ikkje er jeans (eg brukar mørke jeans også, men det er ikkje så vanleg), topp og golfjakke, eller så har eg på meg skjørt, topp og golfjakke eller ein kjole. Sjeldan blazer, men det hender om eg treng å skremme vatnet av nokon. Det er ikkje så ofte, lukkelegvis. Eg kler meg pent, men nøytralt - eg er ikkje så vakker at eg overstråler flashy klede, for å seie det slik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste jobber er "rent og helt" den eneste dresskoden. Om du har kundekontakt i finansbransjen kan du kanskje møte på regler om at jeans er fyfy og slikt, men det er en ganske utdatert kleskode der også.