Gå til innhold

Slo opp pga sjalusi. Kommer han tilbake?


Frøken M

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frøken M skrev:

Jeg har sagt det til han alt.  Men virker som han er redd det skal skje igjen.  

Og han sier han TROR ikke han kommer til å endre mening om at det er slutt. 

Men  jeg skal til samtale på fredag. Så jeg spørte han om jeg skulle si fra når jeg hadde vært der. Da sa han, ja du kan  sende en melding.  

Hvorfor skal jeg det om han ikke vil mer? Hvorfor bryr han seg ? 

Siden du spurte, ville han vel ikke si nei.

Jeg ville definitivt backet unna nå. Han vet du snart skal i terapi. Men ting fikses ikke på en dag. Det virker som at han trenger tid vekk fra deg. Om du klamrer deg fast med en liten sms i ny og ne, så tror jeg det bare gjør at han føler seg mer "kvalt". Fokuser på deg selv nå. Du vil vel ikke at han skal ta deg tilbake fordi du er ekstremt på, og han får seg ikke til å si nei..?

Anonymkode: eb5dd...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har snakket med han idag, etter å ha vært i samtale med der jeg får hjelp. 

Og han skulle ringe meg opp igjen litt senere. 

 

Jeg har sagt veldig tydelig i fra om at jeg ikke får gjort noe mer nå. Og jeg orker ikke mer. Så om han ikke vil mere nå så må jeg slette han fra alt som er, har jeg sagt.  Men jeg er forberedt på at han ikke vil mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/23/2016 at 14.24, Frøken M skrev:

Han har sagt han aldri har hatt det så bra med noen andre før som med meg. Og aldri følt det som han føler det med meg før. Han sier og at hanner glad i meg, og kommer til å savne ALT utenom den sjalu delen og kranglingen det medførte. 

Om han virkelig er glad i meg så kommer han tilbake tenker jeg da. 

Han vet at jeg skal få hjelp nå og at jeg lover å gjøre noe med dette. Og vi snakker veldig bra sammen om alt så dette hadde ikke vært noe problem tror jeg men han er så sta og vrang akkurat nå. 

Jeg håper han endrer mening når jeg ikke sender meldinger og blir borte nå. 

Problemet er at sjalusien var så ille at den overskygget alt det positive. Da han stakk, gjorde han det for å beskytte seg selv, til tross for at han var glad i deg. Derfor blir det faktum at han er glad i deg uvesentlig også når det gjelder om han kommer tilbake eller ikke. Slik det er nå, handler dette ikke om deg, men om ham selv og hva han er villig til å risikere.

Jeg tror det er viktig at du viser forståelse for hans situasjon. Det synes jeg ser ut til å mangle når du kaller ham sta og vrang, når han teknisk sett er offeret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. mai 2016 at 17.11, AnonymBruker skrev:

Du skal ta tak i dette med sjalusien nå ikke sant? Vet han det?

Det er essensielt at du ikke gjør det for hans skyld, eller å redde dere. At dette er noe du vil gjøre uansett. Lurt at han vet det og.

Og så bør du ikke mase på han nei.

Sjalufølelsen er noe man bør holde for seg selv, så lenge den er irrelevant, og det er den om han ikke gjør ting som er tillitsbrudd. Tenker det har vært mye styr rundt dette før og at nok er nok. Du bør fokusere på deg og dine ting, og så er det mulig det blir dere igjen

Anonymkode: eb5dd...786

Heisann! Likte svaret ditt der! Har slitt og sliter mye med sjalusi selv, og det er så sant og så viktig det du skriver! Litt of topic, men du har vel ikke et godt råd til hvordan man får eksen til og bli forelsket igjen? Når han vingler veldig ift følelser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med han idag, etter å ha vært i samtale med der jeg får hjelp. 

Og han skulle ringe meg opp igjen litt senere. 

 

Jeg har sagt veldig tydelig i fra om at jeg ikke får gjort noe mer nå. Og jeg orker ikke mer. Så om han ikke vil mere nå så må jeg slette han fra alt som er, har jeg sagt.  Men jeg er forberedt på at han ikke vil mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom hit midt på natten for to dager siden og sov over. Og ville møtes igjen :)

For å se om følelser kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Frøken M skrev:

Han kom hit midt på natten for to dager siden og sov over. Og ville møtes igjen :)

For å se om følelser kommer tilbake.

Det høres jo ut som har har lyst til å være med deg. Jeg føler jeg er litt i samme situasjon selv, bare at vi ikke har slått opp enda, men han "tenker" på det, siden jeg har vært mye sjalu og negativ på grunn av det. Sagt jeg kan gå til psykolog, få hjelp og alt mulig, men han er også redd for at det skal komme tilbake. Fordi det har vært forbedret en stund nå, lenge før han tok opp at han var usikker...

Jeg håper at alt går bra for dere!  :essen2: 

Anonymkode: d2bac...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎05‎.‎2016 at 16.58, Sh999 skrev:

Litt of topic, men du har vel ikke et godt råd til hvordan man får eksen til og bli forelsket igjen? Når han vingler veldig ift følelser.. 

Hm.. Var det han som gjorde det slutt? Pga. din sjalusi? Da er det er viktig at du ikke prøver å overbevise han om at du er endret nå, og så går det tilbake i samme spor om dere prøver igjen, tenker jeg. Det er lett å si at du skal "holde sjalusien i sjakk", men midt i en situasjon tenker man kanskje ikke like rasjonelt.

Generelt viktig å ikke pushe, selv om man føler trang til det fordi han er vinglete og litt på gli. Det er jo bedre at han uten påvirkning ønsker å bli sammen med deg igjen.

Anonymkode: eb5dd...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å er forberedt på at han ikke får følelser og føler det er riktig. Men jeg håper jo han endrer mening så klart :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken M skrev:

Han kom hit midt på natten for to dager siden og sov over. Og ville møtes igjen :)

For å se om følelser kommer tilbake.

Da kommer det ikke til å gå bra med dere, det kan jeg love deg.

Eneste måten det kan gå bra med to stykker hvor den ene gjør det slutt med den andre på grunn av sjalusi/sinne/alkoholisme/andre ting, er TID og AVSTAND slik at den med problemet kan ta tak i det.

Men dere er ikke de første i historien som har gått i fella. "Kjærlighet overvinner alt!" "Nå vet jeg hva som er galt, så nå kan jeg bare slutte med det!" osv.

Du har fått gode råd her i tråden.

Problemet er ikke at han mangler følelser.

Problemet er at dere har gitt dette for liten tid, og at han kommer til å miste følelsene etterhvert, dersom dere ikke innser at du behøver hjelp og at dere behøver avstand mens du får hjelp.

Dere tenker ikke langsiktig, noen av dere. Du følger ikke de gode rådene her.

Men...alt dette finner du ut av selv om et år eller to når han er så lei av deg at han gjør det slutt for godt. Da kan du huske på det vi sa nå.

Anonymkode: 38a3f...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste måten det kan gå bra med to stykker hvor den ene gjør det slutt med den andre på grunn av sjalusi/sinne/alkoholisme/andre ting, er TID og AVSTAND slik at den med problemet kan ta tak i det.

Problemet er at dere har gitt dette for liten tid, og at han kommer til å miste følelsene etterhvert, dersom dere ikke innser at du behøver hjelp og at dere behøver avstand mens du får hjelp.

Dere tenker ikke langsiktig, noen av dere. Du følger ikke de gode rådene her.

Enig i dette, og har sett såå mange eksempler på det.

Jeg tenker også at det var fornuftig av han å gjøre det slutt, han var sterk som klarte det. Til tross for følelsene for deg, skjønte han at dette ikke var bra. Forstår at det er vanskelig å backe unna, men nå er det jo pushing du driver med. Og han er forvirra og trenger egentlig tid alene. Begynner nesten å lukte manipulasjon.

Du bør respektere han nok til å gi han tid. Og går ikke du inn for å virkelig endre deg for din egen del, så er det kjørt uansett.

Anonymkode: eb5dd...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...