Gå til innhold

Flyttetips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynlig flytte fra hybelen og lurer på hvordan jeg burde pakke. 
Tenker å plassere alt fra porselen til asjetter/bestikk/glass osv i esker. Men hva med klær. Bruker vanligvis å oppbevare vintertøy (altså de klærne jeg ikke bruker for nåværende sesong) i en eske og det samme med vintersko, men er det kanskje mest praktisk å pakke de og alt annet av klær i blåposer? Hvordan gjør dere det med klær når dere skal flytte? :)
 

Anonymkode: b822f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og et spm til!! Pakker dere esker i kategorier som "bad", "stue" osv? Jeg tenker å pakke slik. 

Anonymkode: b822f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "blåpose"?

Anonymkode: c7324...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra innom en butikk og lei ifco-kasser (grønne kasser de får levert frukt i). Disse er kjempesmarte, og hvis du ikke pakker dem for fulle kan de enkelt stables opp langs veggen når du bærer dem inn i den nye leiligheten. De du allerede har pakket ut av kan du slå sammen, slik at de blir flate og ikke opptar plass inntil du får levert dem tilbake til butikken. 

Pakk og merk eskene etter hva de inneholder/hvor de skal, da blir det enklere å bære dem rett til riktig rom.  

Skaff deg store svartsekker til å frakte klær i, men viktig å pakke ut disse ganske fort igjen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Tenkte først å stable klær jeg bruker for sesongen i kofferten, men kanskje mer praktisk å pakke de i svartsekker. :-) Hvordan gjør du det med sko? Putte de og i svartsekker?

Anonymkode: b822f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal flytte snart, og har tenkt å pakke klærne i flyttekasser. Da kan de lett stables i høyden, og hver kasse kan merkes lett (f.eks. "vintertøy" eller "jakker" eller "bukser").

Sekker kan det også gå hull på.

Her for litt siden greide eks-mannen min å kaste en hel sekk av klærne sine i søpla. Han trodde det var en søppelsekk, og kastet den sammen med noen andre. Det er fort gjort å ta feil. Det blir en del søppel og ting som skal kastes også under en flyttesjau, og det er kanskje en smule dumt å pakke ting man skal ha i samme type sekk som ting som skal kastes. Stress under flytting kan fort gjøre at en sekk havner feil og går på dynga ved et uhell.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...