Gå til innhold

Å fryse bær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått dilla på å kjøpe ferske bær også fryse de ned. Er så lett å ta opp ved en senere anledning og bruker det mye over grøt og yoghurt. Jeg spør muligens dumt nå, men jeg har lagt merke til at fryste blåbær som jeg tar opp mister helt fargen inni. De avgir altså ingen blåbær farge hvis de "moses". Men mer en lysegrønn/hvitaktig farge. Betyr dette at de taper vitaminer? Noen som vet?

Synes og de har en tendens til å bli veeeldig myke. Vet ikke helt hvordan jeg skal unngå dette.

Anonymkode: 9cb9d...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri opplevd å kjøpe ferske blåbær som er blå inni, hvor får du tak i det? 

Ellers blir alle bær du fryser myke. De mister ikke vitaminer av å fryses. Du kan jo kjøpe frosne bær isteden, de er mye billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på blåbær - du har den typen vi er vant med i Norge som er lilla inni, og utenlandske hageblåbær som er hvitaktige inni. Så det er nok rett og slett bare hageblåbær du har frosset ned :-)

Anonymkode: f23d3...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er de ferske blåbærene du fryser er jo de ofte hvite inni uansett. Kjøp ferdig frosne blåbær hvis du vil ha helt blåbærblå blåbær. Vitamininnhold holder seg ved frysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå føler jeg meg litt dum. Så de er det fra før altså. Må innrømme at jeg faktisk ikke har sjekket før jeg fryste de ned. 
Gikk vel litt fort i svingene. Takk.

Grunnen til at jeg ikke har kjøpt ferdig frosne blåbær er pga jeg har hørt mye om norovirus som man kan risikere å bli smittet av. 
Tar ikke sjansen på det. Og dette er jo egentlig lettvint. Og hvis vitaminene ikke går vekk ved at jeg fryser de ned så ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette med det. :-)

Anonymkode: 9cb9d...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne bær er friskmeldt. Ingen fare! 

Anonymkode: a9658...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...